Drošība uz ceļiem ir sekundārais, primārais ir naudas pelnīšana.

Drošība uz ceļiem.

Kāpēc tapa raksts par tēmu, ko jau visi mēdiji ir aprakstījuši un Zivtiņa teikto piefiksējuši…tāpēc, ka viss nemaz nav tā, ka mums to pasniedz oficiālās valsts amatpersonas.

Drošība uz ceļiem, sāksim ar foto radara iepazīšanu.

Jaunie foto radari uz Latvijas ceļiem parādīsies pakāpeniski… sākot no 21.oktobra. Kopumā uz ceļiem izvietos 160 iekārtas un 30 no tām būs pārvietojamie foto radari.

Interesanti, ka 110 būs pilnas ierīces, bet 20 būs mulāžas, ko vajadzības gadījumā varēs darbināt kā īstu foto radaru.

Tā sacīt jāsaka …baidīšanai.

Tāpat radari varēs bildēt nakts laikā, visās ceļa joslās un visos virzienos un tiek solīta nežēlīga cīņa pret motociklu ātrajiem braucējiem. Tiks fiksēts motocikla numurs no aizmugures, kad motocikls jau būs pabraucis garām radaram.

Jaunos foto radarus “PoliScan Speed” ir izstrādājusi vācu kompānija “Vitronic”. Kompānija uzsver ierīces labās īpašības… tos var uzstādīt gan līkumos, gan tuneļos, gan vietās, kur ir vairākas braukšanas joslas abos virzienos.

Drošība uz ceļiem

Šie foto radari automātiski atšķir kravas automašīnas no vieglajām, tādējādi arī vietās, kur kravas un vieglajām automašīnām ir atšķirīgi atļautie braukšanas ātrumi, ierīce spēj kontrolēt abus divus.

“Jūs nevarat cerēt, ka jūs nepiefiksēs, ja pārsniegsiet ātrumu, pat tad, ja brauksiet cieši “astē” citai automašīnai,” sacīja radaru firmas pārstāvis.

Tas tā…lirikai, bet tagad mazliet pēc būtības, padomāsim un izdarīsim secinājumus. Kaut arī policija to kategoriski noliedz, skaitļi liecina, ka valstij tas varētu būt ienesīgi jebkurā gadījumā.

Tie četri foto radari, kas līdz šim darbojušies uz mūsu ceļiem, trīs gadu laikā fiksējuši 7000 pārkāpumu, un sodu summa sasniedz 240 tūkstošus latu.

Apskatot radaru karti, uzreiz skaidrs ka tie domāti naudas iekasēšanai, nevis drošības uzlabošanai. Gandrīz visi stāv vietās, kur nekas netraucē pārsniegt ātrumu un nerada bīstamu situāciju.

Braucot ārzemēs, tur skaidri redzams, ka radarus novieto pirms bīstamiem vienlīmeņa krustojumiem, gājēju pārejām u.t.t. Mums kā jau parasti, drošība un braukšanas ērtums pēdējā vietā.

Iekasēt un sadalīt naudu ar privāto labuma guvēju (firmas , kas iegādājās foto radarus) Būtu naivi domāt, ka firmas , kas izdeva naudu šādam biznesa projektam nerēķina peļņu.

Rēķina un kā vēl. Tamdēļ par drošību uz ceļiem netiks domāts. Tiks kalkulētas visizdevīgākās vietas , kur var noplēst lielāko soda naudu daudzumu.

Ja domājat, ka policija, ko koriģēs… neticu. Radari tiks izmantoti vietās , kur var iekasēt lielāku naudu.

Radaru uzdevums nebūs tikai fiksēt ātruma ierobežojuma pārkāpumus, bet arī „ ķert” tos, kam nav tehniskās apskates vai apdrošināšanas.

Viens nu gan ir pilnīgi skaidrs – foto radari autovadītājus disciplinē, bet kaitina un vedina uz domām par viņa…nu tādu nevainīgu mīļu piemānīšanu.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

3 Atziņas “Drošība uz ceļiem ir sekundārais, primārais ir naudas pelnīšana.”

  1. Oto saka:

    Der uzsvērt, ka Vitronic ražojums atšķirībā no iepriekšējiem fotoradariem ir lāzerradars. Tā kā tie ir pirmie lāzerradari Latvijā un vēl līdz galam nav atrisināts šādu radaru testēšana un verificēšana, tādēļ uzliktie sodi ir apšaubāmi.

    Nianse:
    Lai gan radars spēj nobildēt cits citam sekojošus auto kā apgalvo ražotājs, tas nespēj nobildēt auto kas brauc blakus vai kāds apsteidz tavu auto pa blakus joslu. Tātad kļūdas iespēja ir un tas ir jāņem vērā saņemot savu foto pa pastu. Ja zini ka nebiji viens uz ceļa ir vērts apstrīdēt un iepazīties ar neapstrādātu fotouzņēmumu un gadījumā, ja uz tā ir vēl kāds auto ir pamats šo lēmumu apstrīdēr

  2. jdjf saka:

    Zivtiņa nekonkrētās atbildes saistībā ar radaru kļūdas pielaidi šausmīgi velk uz to, ka prioritāte būs “slauciens” un tikai tad satiksmes drošība

  3. šõks saka:

    Un kas ir tie speciālisti, kuri izdomāja, kur likt radarus? Ar ko viņi apspriedās, pēc kādiem principiem izlika? Neviens to nesaka! Kur viņi ir?

    Lai nāk šurp!

    Būtu taču jāapspriežas ar sabiedrību! Kāpēc policija preses konferencē par radariem atļaujas rādīt uz papīra lapas izkopētu melnbaltu karti, kurā visi vietu nosaukumi Latvijā ir krievu valodā?

    Kur viņi darbā datorā vispār atrod karti krievu valodā?!
    Kur viņi dzīvo?!
    savu sašutumu pauž Timrots.

    Timrots uzskata, ka viss atkarīgs no tā, kādiem mērķiem fotoradari tiek uzstādīti: «Jāskatās, ko tu ar to «šauj»: vai nodokļus valsts kasē, vai samazini ātrumu, vai abus, vai vienkārši cilvēki meklē citu veidu, kā nopelnīt.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top