Automašīnas piemērīšana sev vai Auto iegādes līkloči…

Jānoskaidro cik ir naudas – vai mēs šo naudu izmantojam pirmajai iemaksai…līdz ar to pērkam jaunāku un labāku automašīnu, vai tērējam visu, kas ir mūsu rīcība …līdz ar to neesam nevienam parādā, bet labāku mašīnu pirksim, kad būs sakrāts vairāk naudas.

Svarīgi ir noskaidrot kādiem nolūkiem, kāda stila un cik lielu mēs vēlamies savu jauno auto (mazu un ekonomisku, ģimenes vāģi, sporta vai limuzīnu) turklāt izvēloties automašīnu nav ieteicams paļauties uz draugu un kaimiņu tās vai citas a/m markas izcelšanu vai nopēlumu.

Auto iegādes

Tāpat jāatceras, ka a/m marka vai konkrēts modelis pie kā Jūs esat pieraduši, vēl nenozīmē, ka Jūsu vajadzībām tas ir vislabākais. Tādēļ iesakām izvēlēties savu auto ņemot vērā savas specifiskās prasības pret transportu

Izvēloties mašīnas tipu jāatceras, ka universāls nekad nebūs tik kluss kā sedans, sedans nebūs tik ietilpīgs kā hečbeks, lepns limuzīns nebūs ekonomisks u.t.t.

Japāņu mašīnas parasti ir diezgan ekonomiskas un, neskatoties uz izplatīto viedokli, nav daudz jāremontē. Japāņu mašīnas pamatā ir labi aprīkotas (arī kompaktklases mašīnas). Tomēr Japāņu automobīļiem nav tik laba skaņas izolācija – tie pārsvarā ir skaļāki.

Auto iegādes

Vislabākā skaņas izolācija un līdz ar to visklusākie parasti ir vācu vai skandināvu automobīļi, tomēr no aprīkojuma viedokļa vācu auto parasti ir daudz nabadzīgāki. Runājot par limuzīniem, (vienalga VOLVO, SAAB,  Mercedes, AUDI vai kāda cita šīs klases mašīna) lietderīgi ir atcerēties, ka parastais arguments, ka šo a/m rezerves daļas ir ļoti dārgas nav īsti pamatots, jo

rezerves daļu dārdzība daudzkārt atmaksājas tādēļ, ka šīs mašīnas ir kvalitatīvi būvētas – tām reti ir nepieciešams remonts.

inga-2008-jun-013

Šī lieta gan pēdējos gados sāk bālēt, jo vispārējai auto būves kvalitātei ir tendence samazināties. Saprotams, ka ja remonts tiks veikts pie dīlera,TAD JEBKURRA REMONTA DARBĪBA BŪS IEVĒROJAMI DĀRGĀKA NEKĀ PARASTĀ SERVISĀ.

Tas ir tāpat kā pasūtīt vienkāršu omleti visaugstākās klases restorānā un būt neapmierinātam, ka tā maksā vairākus simtus latu…. uz to daudzi iekrīt,- ” Braukšu pie dīlera remontēt”, bet beigās rēķins piem. Ls 900,- kur citā parastā servisā tas būtu nu, teiksim, Ls 450,- pie kam ar to pašu ražotāju rezerves daļām, tikai…

NEIEPAKOTĀM ATTIECĪGAS AUTO MARKAS KĀRBIŅĀ…

Kā zināms rezerves daļu  ražotājs ražo detaļas, kuras ir vienādas, bet tiek pakotas dažādos iesaiņojumos- viens dīleriem ar attiecīgās auto markas emblēmu, otrs parastiem rezerves daļu veikaliem vai lieltirgotājiem… – tikai cenu atšķirība graujoša….

234963

Nākamais solis ir izdomāt, kādu degvielu mēs vēlamies – benzīns, dīzelis vai gāze:

Ekonomiskākā ir neapšaubāmi gāze, bet uzstādīšana un pats aparāts ir padārgs – tātad ir jārēķina vai šāds risinājums atmaksāsies pietiekami īsā laikā (ieguldījums gāzes iekārtā pret naudas ekonomiju par patērēto degvielu).

Jāatceras, ka ja gāzes iekārta nav perfektā kārtībā var būt tādi blakus efekti, kā gāzes smaka (noteikti ieteicamas ir rietumos ražotās iekārtas, kas gan ir nedaudz dārgākas, bet ilgmūžīgākas un drošākas ekspluatācijā);

Dīzeļdzinēji – arī jūtams ekonomiskais efekts ņemot vērā salīdzinoši zemāku degvielas patēriņu (izņēmums šeit ir dzinēji sākot apm. ar 3l tilpumu, kas nav tik ekonomiski, bet ir ļoti jaudīgi ņemot vērā augsto griezes momentu), taču šeit ir būtiski sarēķināt vai nobraukums gadā būs tik liels, lai degvielas ekonomija atmaksātos, jo dīzeļdzinēju remonts ir dārgāks(ja auto nav nobraukts, tad par to nebūtu īpaši jāuztraucas).

Papildus tam var gadīties arī tādas problēmas, kā dzinēja iedarbināšana ziemā, ja nav veiktas regulāras apkopes, degvielas liešana no nezināmas izcelsmes mucas…(arī benzīntankiem kāda darvas pika šeit pienākas- arī pašiem smalkākajiem…) u.t.t.
Papildus tam ir jāņem vērā, ka valstīs no kurām Latvijā importē lietotās a/m  ar dīzeļmotoriem (ar retiem izņēmumiem) bieži ir “gargabalnieku” mašīnas,

tādēļ jāuzmanās lai pērkot lietotu auto ar dīzeļmotoru motors nebūtu ar jau izsmeltu motoresursu (“nobraukts”), kaut gan parasti noskrējiens līdz kapitālajam remontam šiem dzinējiem svārstās starp 300 000 – 600 000 km.

Tas gan nenozīmē, ka nevar pirkt dīzeļus jo iespējams, ka dzinējs jau ir mainīts un labā kārtībā.

Benzīns – šīs mašīnas no degvielas patēriņa un izmaksu viedokļa ir visneekonomiskākās, tomēr, ja mašīna nav domāta ļoti intensīvai ekspluatācijai pilsētā (kad izdevīgāka varētu būt gāze) vai mierīgai braukšanai lielos attālumos (kad izdevīgāks būtu dīzeļdzinējs), tad

tomēr visieteicamākais degvielas veids ir benzīns, jo tas ekonomē problēmas ar dzinēja remontu

Izvēlēties mašīnu ir ieteicams auto tirdzniecības laukumos (vai tā saucamajos plačos).

Ja ir atrasts placis, kas pats importē, bet nevis ir starpnieks, var cerēt, ka auto ir iepirkts ārzemēs no privātpersonas vai no operatīvā līzinga, tad tāds pirkums būs veiksmīgs.

Jāpatur atmiņā, ka ir a/m, kas tiek ievestas mūsu valstī  ar defektiem. Par iemeslu tam ir tas, ka tā saucamās “nesistās un nekrāsotās” a/m ārvalstīs maksā būtiski dārgāk nekā mūsu tirgū, tādēļ pamatā a/m tiek ņemta ar defektu, saremontēta Latvijā (jo rietumeiropā darbaspēks ir dārgs) un tad pārdota.

Turklāt bieži tas ir kāds sīks defekts (mašīna ir viegli uzsista, uzskrējusi uz bortakmeņa vai kas tamlīdzīgs), par viņu ir saņemta apdrošināšana, tādēļ saimnieks var atļauties pārdot viņu par zemu cenu. Šo defektu novēršot visa mašīna visbiežāk ir ļoti labā kārtībā. Tomēr svarīgi ir zināt pārdevēju, lai izvairītos no speciāli slēptiem defektiem.

No šī viedokļa, pirkums no individuāla, personīgi nepazīstama pārdevēja tirgū ir diezgan riskants. Savukārt autosalona īpašnieks, ja tas strādā ilgtermiņā, nevar atļauties krāpnieka slavu, jo viņš vienmēr ir atrodams. Kaut gan šeit der atcerēties arī otru pusi – pērkot lietotu a/m nevar vēlēties, lai tā būtu jauna, t.i. raudzīties uz pirkumu pragmatiski, galveno uzmanību veltot mašīnas tehniskajam stāvoklim un tām lietām,kas Jums šķiet būtiskākās.

Izvēloties a/m par vienu no mašīnas kvalitāti raksturojošiem rādītājiem būtu jāuzskata tas vai mašīnai ir izieta tehniskā apskate.

Turklāt, ja runa ir par fiziskai personai piederošu vienu a/m, kas ir bijusi paša lietošanā, tad teorētiski var pieļaut to, ka tehniskā apskate kaut kāda iemesla dēļ neraksturo a/m tehnisko stāvokli. Tomēr, ja mašīna tiek pirkta autosalonā un tā nav individuāla īpašnieka a/m, kas nodota tirgošanai, tad var diezgan droši apgalvot, ka tehniskā apskate ir izieta godīgi un tehniskās apskates protokolā uzrādītais a/m stāvoklis atbilst patiesībai.

auto-ford-007

Nobraukums:

Ne vienmēr automašīnas spidometra rādījums atbildīs patiesībai.

Spidometrus (arī elektroniskos) mēdz “piegriezt”, gan šeit, gan rietumos. Rietumos tas saistīts ar vēlmi saņemt lielāku apdrošināšanu vai vienkārši pagarināt garantijas laiku. Tikai speciālists, kas diendienā ir saistīts ar automašīnu novērtēšanu, var nojaust mašīnas patieso noskrējienu.

(Kā piemēru varētu minēt – ja ir automātiskajai kārbai ir defekti, kas raksturīgi palielinātam nobraukumam- tas parasti nozīmē, ka mašīnas nobraukums ir sākot no 250 000 km).

Tiem, kas par auto vienīgo vērtību uzskata servisa grāmatiņu, varam teikt, ka gluži jauna piefiksēta lieta ar spidometriem ir tāda, ka pat auto ar šo grāmatiņu negarantē tā patieso nobraukumu.

Lietas būtība tāda: pircējs iegādājas auto ar nobraukumu piem. 60000 km ar servisa grāmatiņu. ( var būt arī pilnīgi jauns auto). Nobrauc, nu piemēram, līdz 130000 km, apkopes veicot ārpus dīleru saloniem bez nevienas atzīmes sevisa grāmatiņā, tad atgriež spidometru atpakaļ līdz, piem. 69000 km un auto pārdod. Un, nu Jums- jaunajam īpašniekam jāveic kārtējā apkope….. Tā lūk!!!! Īpaši labi tas strādā uz jaunākiem auto ne tikai ārzemēs.

Vērtējot ir jāatceras, ka ir divu veidu automašīnas: Ir kas brauc pa pilsētu īsus attālumus – šīm mašīnām varētu būt vairāk nolietots salons, bet ritošā daļa un visticamāk arī dzinējs labā kārtībā;

Ir gargabalnieki, kur viens cilvēks, kas brauc 200 vai vairāk km dienā un šīs mašīnas parasti izskatās lieliskas, bet papētot tuvāk jākonstatē, ka viņas resurss jau ir mūža otrā pusē (mašīna ir “nobraukta”)

 

6 Atziņas “Auto iegādes līkloči.”

  1. laimisk saka:

    Vācu ADAC drošības testus nav pārvarējis ķīniešu vidējās klases modelis Brilliance BS4.- video crash…
    //kllproject.lv/automasinas-iegade/labakie-un-sliktakie/kinas-auto-tests/

  2. Monta saka:

    Domaju ,kad pirkšu dzeltenu vai rozā vabolīti ,tagad vairs negribu, nebūs naudas uzturēšanai.

  3. sss saka:

    paņem vīru , lai maksā. 🙂

  4. lolita saka:

    Vīrs namaksās 😉 jāņem mīļākais 🙂

  5. Svens saka:

    a man patik http://www.octavingo.lv

  6. profiks saka:

    Informācija par transportlīdzekļa nobraukumu, tehnisko apskati un stāvokli ir pieejama CSDD datubāzē – maksas

    tālrunis 90004099.

    Ja bildē automašīnas numura zīme ir paslēpta vai pārdevējs atsakās to nosaukt – tas ir pietiekams iemesls neuzticēties šādam pārdevējam.
    Arī iesakām, pasūtot automašīnu vai citu preci, nekādā gadījumā neveiciet pat daļēju priekšapmaksu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *