Katrai mašīnai ir savi visbiežāk sastopamie defekti,

piem. – Japāņu mašīnu raksturīgie defekti – izslīd sajūgs; “krakšķ” pus ass (ja izgriež stūri līdz galam un ātrāk uzsāk braukt, tad ir dzirdama raksturīga krakšķoša skaņa – tas nozīmē, ka pus ass ir jāmaina). Šajā pamācībā mēs nemēģināsim noraksturot visu marku un modeļu iespējamās raksturīgās problēmas.

Tādēļ, lai varētu precīzi konstatēt a/m tehnisko stāvokli un ieguldījumu apmērus pārskatāmā nākotnē ,un tādi noteikti būs, ja nepērkat jaunu a/m, bet noteikti mazāki nekā jaunam sarēķinot operatīvā līzinga maksas lielumu un nežēlīgi dārgās obligātās garantijas apkopju izmaksas- un ja vēl garantija VESELUS 7 GADUS- ārprāts, cik tur naudas neaiziet, jo dīleris Jūs šo gadu garumā ir vienkārši monopolizējis lai tikai Jūs nezaudētu savas jaunās mašīnas  garantiju, ko daudzi uzskata par nenormālu vērtību, bet, ja sarēķina, cik tad reāli garantijas laikā ir bijis jāremontē uz dīlera rēķina un izdotās obligātās apkopes naudas plus vēl operatīvā līzinga (nevis finansu) augstie maksājumi, tad ne vienmēr šī bilance ir par labu mašīnas īpašniekam naudas izteiksmē,  -kā nekā taču jāatpelna lielajiem autosaloniem savi kredīti un līzingiem taču arī jānopelna),  ieteiksim vienkārši paļauties uz autosalona speciālistu vērtējumu vai pieaicināt kādu uzticamu speciālistu.

Tomēr pieaicinot speciālistu ir svarīgi būt pārliecinātam vai viņš patiešām ir speciālists un vai šis cilvēks spēj būt objektīvs (jo praksē bieži nākas saskarties ar “speciālistiem” kas ir pārņemti ar savas misijas apziņu un soģa lomu, lai pasvītrotu savu kompetenci, viņi bieži runā acīmredzamas muļķības – kā piemēru “speciālista” nekompetencei var minēt to, ka mašīnas vērtēšanu sāk un beidz ar amortizatoru “spaidīšanu“, jo pat ja amortizators ir ar defektu, tad amortizatora izmaksas ir dažu desmitu latu robežās un vispārējo a/m tehnisko stāvokli tas neraksturo).

Runājot par speciālistiem vēl derētu atcerēties, ka pietiekami nesaprātīgi ir lietotu auto dzīt novērtēt uz specializētajiem dīleru servisiem, kuri vērtējumu sniedz vadoties no saviem izcenojumiem.Vērtējums šādos servisos vidusmēra lietotājam nedod ieskatu par mašīnas faktisko stāvokli. Piemēram pēc ražotājrūpnīcas standarta varētu būt jāmaina amortizators ar 30-50% nolietojumu, bet faktiski (ja vien Jūs no savas lietotās  mašīnas nevēlaties “izspiest” jaunas mašīnas tehniskos rādītājus) šis amortizators kalpos vēl pietiekami ilgi un kvalitatīvi. Tas pats attiecas uz lietotu a/m remontu.

Iesaku pievērst uzmanību šādām lietām:

Ja Jūsu mašīnas vērtēšanas skalā augstu vietu ieņem virsbūves stingrība, tad noteikti iesakām mašīnas, kas tikko ir ievestas no rietumiem, jo tur ir tīrāka vide, cilvēku attieksme pret lietām ir nedaudz saudzīgāka, līdzenāki ceļi, (līdz ar to nav radušās dažādas mikro plaisas, ko mēs neredzam – virsbūve ir stingra, tvirta, tas nozīmē, ka šeit kādu laiku varēs braukt, saglabājot šo stingrību).

Mašīna, kas gadu vai divus ir braukta Latvijā bieži ir labākā vispārējā tehniskajā stāvoklī, bet tas, kas notiek braucot pa bedrainiem ceļiem ir neatgriezeniski. Pēc tam varam mainīt, ko vēlamies – mašīnai vienkārši zūd virsbūves stingrība.

Tomēr meklējot lētu a/m (līdz EUR 1500,-) nevajadzētu rēķināties ar tiko ievestu – ir jāskatās Latvijā brauktās, jo lai nopirktu un atgādātu a/m uz Latviju pieskaitot visus saistītos izdevumus ir jāpatērē apm. EUR 1000,-. Tas nozīmē, ka tādas praktiski netiek ievestas.

Pārbaudīt dīzeļdzinēju (vai viņš ir “dzīvotājs”) ir vislabāk no rīta kad mašīna nav vēl iedarbināta. Svarīgi ir vai no rīta pirmo reizi iedarbinot nav milzīgs zils dūmu mutulis (melns var būt, tā ir regulēšanas vaina). Vai motors iedarbojas uzreiz, un ja ne, vai tad kad iedarbojas sāk strādāt visi cilindri. Raksturīgi piemēram ir Mercedes dīzelim, kas nobraucis 600 000 km, iedarbojas grūti un kad sāk strādāt, tad cilindri pieslēdzas pa vienam – tas nozīmē, ka šī motora resurss varētu būt izsmelts. Kad dīzeļdzinējs iedarbojas visiem cilindriem jāsāk darboties vienlaicīgi. Ja mašīna tiek ievilkta (atrunājoties ar nosēdušos akumulatoru vai kādu citu iemeslu, tad šo nevar konstatēt);

Rūsa – ir pietiekami izplatīts uzskats, ka ja uz mašīnas ir saskatāma rūsa, tad mašīna ir “beigta” – tai vajadzīgs nopietns remonts. Jāsaprot, ka ja nav rūsējušas nesošās konstrukcijas, tad rūsa durvīs vai spārnā ir tikai kosmētisks defekts un par tādu arī jāuzskata. Tas neradīs situāciju, ka naktī uz ceļa nolūst pus ass vai iztek no dzinēja eļļa. Turklāt šobrīd ir pieejams pietiekami daudz dažādas auto kosmētikas, kas ļauj ne tikai izlabot kosmētisko defektu bez metināšanas, bet arī uz vairākiem gadiem aptur rūsēšanu kā tādu;

Izvēloties benzīna dzinēju jāskatās vai mašīna ir stāvējusi, jo tādā gadījumā var būt vesela virkne pārsteigumu no kuriem nav jābaidās – nenostrādā, kaut kas no elektriskajām ierīcēm (vienkārši kādu laiku neekspluatējot apsūbējis kontaktiņš), motors uzreiz neiedarbojas (mašīnai, kura netiek ekspluatēta, bet pa laikam iedarbināta “auksta” pēc kāda laika bagātais degmaisījums var aizšķiest sveces – tas ir novēršams “izbraucot līkumu” ar šo mašīnu). Tādēļ stāvējušu mašīnu, lai novērtētu, noteikti vajag izbraukt. Turklāt braukt ieteicams 20 -30 km un visos režīmos (“kārtīgi izdzenāt autiņu”).

Lai vietā, kur sarežģīti ir izbraukt mašīnu ārā, pārbaudītu vai mehāniskā ātrumkārba ir pietiekami stingra un “ātrumi nekrīt laukā” – pievelk stāvbremzi (“roceni”), ieslēdz pēc kārtas visos ātrumos un atbrīvojot sajūga pedāli pamazām ļauj mašīnai noslāpt – tad arī varēs redzēt cik stingra ir ātrumkārba.

Lai vietā, kur sarežģīti ir izbraukt mašīnu ārā, pārbaudītu sajūgu rīkojas līdzīgi – pievelk stāvbremzi, ieslēdz 3 vai 5 ātrumu un atbrīvojot sajūga pedāli varēs just vai sajūgs neizslīd;

Pērkot lietotu automašīnu ir lietderīgi pārliecināties vai visi apzīmējumi mašīnā atbilst patiesībai – ja uz ātrumu pārslēdzēja ir apzīmēti 5 ātrumi, der pārliecināties vai tas tiešām tā ir (jo var gadīties, ka pārslēdzēja galviņa ir mainīta), ja ir visu četru logu elektriskai pacelšanai domāti slēdži, der pārliecināties vai tiešām tas tā ir u.t.t. Izdarot vispārinājumu – der pārliecināties vai uz visiem slēdžiem un kloķiem izvietotie apzīmējumi atbilst patiesībai, jo var gadīties, ka kaut kāda iemesla dēļ, kāds no viņiem ir mainīts un pilda atšķirīgu funkciju no tās, kas uz viņa ir attēlota, vai vienkārši ir izmatots kā dizaina elements – ievietos lai aizsegtu kādu aili vai caurumu panelī.

01-33

Un visbeidzot, svarīgi ir atcerēties, ka “…mēs nepērkam vienkārši mašīnu – mēs pērkam savu sajūtu”…. /U.Vītols, SIA PRO VENTO direktors/. Kādam vissvarīgākais ir labs dzinējs vai mašīnas funkcionalitēte, citam tās izskats, bet vēl kādam- izlaiduma gads vai kāda īpaša a/m marka…..

Paldies par rakstu sakām provento.lv

ATCERIES , KA

….sievietēm, izvēloties automašīnu, ir svarīgs tikai tās dizains. 36% vīriešu dizainu atzinuši kā vienu no svarīgākajiem kritērijiem automašīnas izvēlē. Tāpat 51% vīriešu ir ļoti svarīga ergonomika. Savukārt sievietēm būtiskāka ir drošība – 62%; un komforts – 49%.

 

rx_07

…..izvēloties jaunu automašīnu, dominē racionālā pieeja. 77% atzinuši, ka automašīnai jābūt ekonomiskai un 48% labprāt izvēlētos mazlitrāžas auto. Automašīnai jābūt ar plašu papildaprīkojumu (25%), ar dīzeļdzinēju (19%), ar automātisko ātrumkārbu (19%), svarīga ir arī drošība (15%). Tajā pašā laikā secināts, ka auto draudzīgums videi ir mazsvarīgs.

1016394470

6 Atziņas “Auto iegādes līkloči.”

  1. laimisk saka:

    Vācu ADAC drošības testus nav pārvarējis ķīniešu vidējās klases modelis Brilliance BS4.- video crash…
    //kllproject.lv/automasinas-iegade/labakie-un-sliktakie/kinas-auto-tests/

  2. Monta saka:

    Domaju ,kad pirkšu dzeltenu vai rozā vabolīti ,tagad vairs negribu, nebūs naudas uzturēšanai.

  3. sss saka:

    paņem vīru , lai maksā. 🙂

  4. lolita saka:

    Vīrs namaksās 😉 jāņem mīļākais 🙂

  5. Svens saka:

    a man patik http://www.octavingo.lv

  6. profiks saka:

    Informācija par transportlīdzekļa nobraukumu, tehnisko apskati un stāvokli ir pieejama CSDD datubāzē – maksas

    tālrunis 90004099.

    Ja bildē automašīnas numura zīme ir paslēpta vai pārdevējs atsakās to nosaukt – tas ir pietiekams iemesls neuzticēties šādam pārdevējam.
    Arī iesakām, pasūtot automašīnu vai citu preci, nekādā gadījumā neveiciet pat daļēju priekšapmaksu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *