NELAIMES …
Šodien 17. februārī Dānijas teritoriālajos ūdeņos Baltijas jūrā nogrimis Latvijas zvejas kuģis “Unora”. Četrus kuģa apkalpes locekļus izdevies izglābt, bet divi ir pazuduši. Kuģa avārija notikusi Dānijas teritoriālajos ūdeņos, 37 jūras jūdzes no Bornholmas salas Baltijas jūras centrālajā daļā.
Netālu no notikuma vietas atrasts glābšanas plosts ar četriem zvejas kuģa apkalpes locekļiem, bet divi zvejnieki ir pazuduši. Otrdien pēcpusdienā turpinājās viņu meklēšanas operācija.
Otrdien pulksten 10.03 Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs Rīgā saņēmis avārijas signālu no avārijas radio bojas, kura reģistrēta uz Latvijas zvejas kuģa “Unora”, kas tobrīd atradies Dānijas atbildības zonā 37 jūras jūdzes no Bornholmas salas. Par saņemto avārijas signālu Latvijas puse nekavējoties sazinājusies ar Dānijas Jūras spēku meklēšanas un glābšanas koordinācijas centru, kuri uz notikuma vietu nosūtījuši helikopteru un tuvumā esošos kuģus.
Pārbaudot avārijas rajonu, helikopters atradis radio boju un dažāda veida peldošus priekšmetus, kas liecinājuši par zvejas kuģa nogrimšanu. Turpinot rajona pārmeklēšanu, atrasts glābšanas plosts ar tajā esošiem četriem zvejas kuģa apkalpes locekļiem. Zināms ka “Unora” 7.februārī izgājusi no Ventspils ostas. Kuģis pieder firmai ‘5B’.
Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informācija liecina, ka “5 B” izveidots 1997.gada maijā, reorganizācijas rezultātā uzņēmumu atdalot no kompānijas “Bāka-T”. “5 B” reģistrēta Ventspilī, uzņēmuma pamatkapitāls ir 156 600 lati, tā valdē strādā arī Guntis Gailītis.”5 B” lielākie īpašnieki ar 71,33% ir SIA “BraDava” un 16,48% - Blohins. Kuģis no ostas izgājis 7.februārī pulksten 19.30.
Kuģis devies zvejā. Uz kuģa, kas identisks pērnā gada nogalē netālu no Liepājas nogrimušajam mūsu zvejas kuģim “Beverīna”, bijusi sešu cilvēku apkalpe. Kuģis “Unora” būvēts 1989.gadā un tas bijis tehniskā kārtībā. Kuģis nodarbojies ar brētliņu zveju. Saņemot informāciju no zvejas kuģa izglābtajiem apkalpes locekļiem, uzzināts, ka zvejas laikā, ceļot ārā tīklus, kuģim radusies kritiska sānsvere uz labo bortu un kuģis strauji nogrimis.
Jāpiebilst, ka Jūras spēku ūdenslīdēji, kuri apsekoja nogrimušo “Beverīnu”, patlaban ir gatavi doties uz Dānijas ūdeņiem, lai meklētājiem sniegtu savu palīdzību, uzzināja Jūras spēku Flotilē.
BEVERĪNA
Kārtējais bēdīgais stāsts, 2.decembrī ap pulksten 22.01 nogrimis kuģis „Beverīna” ar sešiem apkalpes locekļiem.
Liepājas ostas Kapteiņdienests otrdien plkst.16:20 saņēma ziņojumu, ka zvejas kuģim Beverīna ir dzinēja bojājums. Kuģis aptuveni trīs līdz piecas jūras jūdzes no krasta plkst. 22:01 nogrima.
Šobrīd nav informācijas par apkalpes likteni. Glābšanas darbi jūrā turpinās, un tos koordinē Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs. Ir izsaukts arī helikopters no Zviedrijas, lai palīdzētu meklēt jūrā kuģa apkalpi arī no gaisa. Kā pastāstīja Liepājas ostas kapteinis Eduards Raits, nekavējoties informācija tika nodota Glābšanas dienestiem un tuvumā esošajam zvejas kuģim Gints, kas veica visus iespējamos pasākumus.. Glābšanas darbus apgrūtināja spēcīgs vējš, kas pastiprinājās un brāzmās sasniedza 22 m/s.
Kuģim bija konstatēta arī ūdens sūce.
Izskanēja informācija, ka kuģis netika ielaists ostā, sakarā ar slikto laiku, protams, ir priekšraksti, instrukcijas, bet gaidot labāku laiku un atļauju ieiet ostā kuģis nogrima, apgāžoties, jo ja nestrādā dzinējs grūti veikt manevrus lai pagrieztu kuģi pret lielajiem viļņiem.
Ir 0.1% cerība, ka kāds var izglābties, cerēsim uz brīnumu.
Kuģis from TVliepajniekiem on Vimeo.
PĒDĒJAIS ZINĀMAIS PAR TRADĒĢIJU
Nakts laikā neviens no pazudušajiem nogrimušā kuģa „Beverīna” apkalpes locekļiem nav atrasts. Meklēšana notikusi līdz pulksten 3 naktī un atsākas līdz ar gaismas iestāšanos. Meklēšanas darbos iesaistījies robežsardzes helikopters no Ventspils, savukārt līdz pulksten 3 naktī jūrā bijis kuģis „Varonis”. Taču naktī ievērojami pasliktinājušies laika apstākļi, un darbi pārtraukti.
Kā liecina ziņu aģentūras LETA rīcībā esošā informācija, kuģa apkalpē strādāja kapteinis Sergejs Volkovs, Sergejs Naumovs, mehāniķis Dainis Bagātais, Igors Gergeša, Igors Semjonovs un Valērijs, kura uzvārds nav zināms.
PAPILDINĀTS PAR MEKLĒJUMU REZULTĀTIEM
ūdenslīdēji atkārtoti apsekojuši 2.decembra vakarā nogrimušo zvejas kuģi “Beverīna”, kas atrodas Baltijas jūras dzelmē aptuveni 3 jūras jūdzes no Liepājas, apmēram 15 metru dziļumā. Kā informēja Latvijas Jūras administrācijas vecākais avāriju izmeklēšanas inspektors Staņislavs Čakšs, konstatēts, ka kravas tilpnē nav bijušas zivis, bet gan kabeļi, kas varētu vedināt uz domu par kuģa apgāšanās iemeslu.
S.Čakšs vēlreiz apstiprināja, ka “Beverīnas” glābšanas plosts bijis nolaists ūdenī, bet apkalpe to nav savlaicīgi izmantojusi. Viņš pieļauj, ka cilvēkiem bijusi iespēja tajā sakāpt. “Jautājums ir par to, vai viņi bija uzvilkuši glābšanas vestes, jo viens cilvēks, kas redzēts no “Virsaiša”, bijis bez vestes. Ja viņi būtu sakāpuši glābšanas plostā, teorētiski viņi būtu izdzīvojuši.”
Ūdenslīdēju uzdevums vēl būs atrast kaut ko, kas apstiprinātu kuģa apgāšanās iemeslus, vēl jānoskaidro kravas daudzums, kas atradies uz kuģa. Svarīgi uzzināt, vai kabeļi nav bijuši arī uz klāja, bet tie tiks meklēti bez ūdenslīdēju palīdzības, izmantojot īpašu aprīkojumu uz kuģa.
Nacionālo bruņoto spēku komandiera personīgā štāba Preses daļas virsnieks kapteinis Normunds Stafeckis portālu informēja, ka pirms iekļūšanas mašīntelpā un kravas telpā ūdenslīdēji attīrīja to ieejas no abās telpās izmētātajiem priekšmetiem. Apskatot kuģa kravas telpu, ūdenslīdēji konstatēja tajā vara kabeļa ruļļus, kas, vizuāli apskatot, nebija nostiprināti un visi atrodas kuģa vienā – kreisajā – pusē.
Iespējams, vara kabeļa ruļļu svara dēļ kuģa aizmugurējā daļa, kur atrodas šī telpa, ir iegrimusi gruntī aptuveni divu metru dziļumā.
Atkārtotā kuģa vraka apskate liecina, ka zvejnieki, iespējams, pašu spēkiem ir centušies nolaist plostu, par ko liecina pie kuģa reliņiem piesietā plosta tauva. Dzelmē redzams, ka kuģa masts piespiedis plostu, kas, vizuāli apskatot, izskatās sadragāts.
Nogrimušā kuģa “Beverīna” apkalpes meklēšana zem ūdens, kuru šodien veica deviņi ūdenslīdēji, ir pabeigta.
************************************* ************************************
Sestdien, 3.janvārī, Liepājas rajona Jūrmalciemā izskalotais vīrietis atpazīts kā 1967.gadā dzimušais Sergejs Volkovs - pie Liepājas pērn nogrimušā kuģa “Beverīna” kapteinis, informēja Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldes preses sekretāre Jolanta Knīse. Volkova mirstīgās atliekas atpazinuši viņa piederīgie, precizēja Knīse.
Sāktā kriminālprocesa gaitā nozīmētas ekspertīzes, kas tiek veiktas visu notikušā apstākļu precizēšanai.
Otrdien, 6.janvārī, Liepājas jūrmalā izskalotais vīrietis atpazīts kā 1956.gadā dzimušais Dainis Bagātais – pie Liepājas pērn nogrimušā kuģa “Beverīna” mehāniķis, aģentūru LETA informēja Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldes preses sekretāre Jolanta Knīse. Vīrieša mirstīgās atliekas atpazinuši piederīgie.
***************************************** ************************************
28. janvāris 2009 20:54
Trešdien veicot pārbaudes uz nogrimušā kuģa “Beverīna”, ūdenslīdējiem radies iespaids, ka uz kuģa varētu būt notikusi nesankcionēta meklēšana, atzīst Latvijas Jūras administrācijas (LJA).
Viņa pastāstīja, ka trešdien uz kuģa vraku tika nosūtīti ūdenslīdēji gan no Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS), gan arī kuģa īpašnieka ūdenslīdēji.
Iniciatīvu apmeklēt kuģi esot izrādījis pats kuģa īpašnieks. Savukārt NBS ūdenslīdēji paralēli ievāca papildu materiālus izmeklēšanas vajadzībām.
Pēc kuģa apskates ūdenslīdēji konstatējuši izmaiņas lūku izvietojumā, tāpēc ir pamatotas aizdomas, ka uz kuģa bija notikusi nesankcionēta meklēšana.
Kočāne pastāstīja, ka rīt ūdenslīdēji atkal apmeklēs kuģi, lai ievāktu papildu liecības.
Kā ziņots, pērn 2.decembra vakarā Baltijas jūrā pie Liepājas, trīs jūdzes no krasta, nogrima zvejas kuģis “Beverīna”.
Uz kuģa bijuši seši apkalpes locekļi - 1967.gadā dzimušie Sergejs Naļimovs un kuģa kapteinis Sergejs Volkovs, 1956.gadā dzimušais kuģa mehāniķis Dainis Bagātais, 1963.gadā dzimušais Igors Gergeša, 1957.gadā dzimušais Igors Semjonovs un 1961.gadā dzimušais Valērijs Gavriško.
Līdz šim atrastas divu apkalpes locekļu - Volkova un Bagātā - mirstīgās atliekas.
************************************************* ******************************
2009.g 1. jūnijs
1. jūnijā vēlā pēcpusdienā redakcija saņēma informāciju, ka jūra izskalojusi vīrieša līķi, ko zvejas kuģa “Beverīna” stūrmaņa sieva atpazinusi kā savu pazudušo dzīvesbiedru.
Valsts policijā šo informāciju apstiprināja. Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldes Administratīvā biroja 1. nodaļas priekšnieks Guntis Gēbelis pastāstīja, ka 31. maijā Vērgales pagastā atrasts no jūras izskalota vīrieša līķis sadalīšanās stadijā. Mirstīgās atliekas nogādātas uz Tiesu medicīnas ekspertīzi. Vīrietim ap kaklu bijusi dzeltena metāla ķēde, un nogrimušā zvejas kuģa “Beverīna” stūrmaņa sieva pēc tās identificējusi savu dzīvesbiedru. G. Gēbelis gan uzsvēra, ka paņemtas DNS analīzes, kuru atbildes tiek gaidītas.
Jau rakstījām, ka pērn 2. decembra vakarā Baltijas jūrā trīs jūdzes no Liepājas nogrima zvejas kuģis “Beverīna”. Uz kuģa bijuši seši apkalpes locekļi: 1967. gadā dzimušie Sergejs Naļimovs un kuģa kapteinis Sergejs Volkovs, 1956. gadā dzimušais kuģa mehāniķis Dainis Bagātais, 1963. gadā dzimušais Igors Gergeša, 1957. gadā dzimušais Igors Semjonovs un 1961. gadā dzimušais Valērijs Gavriško. Līdz šim jūra bija atdevusi divu apkalpes locekļu – S. Volkova un D. Bagātā – mirstīgās atliekas.
******************************************************************************