Ziemas riepas… aktuāls temats.
Laiks sāk palikt arvien drēgnāks un šur tur uz ceļa viltīgi slēpjas ledus kātiņa, ko tautā dēvējam par “melno ledu”.
Vēl vairāk..
Gaisa temperatūra Latvijas austrumos gan naktī, gan dienā pieturēsies zem 0 grādiem, bet rietumos tā būs dažus grādus virs 0 grādiem.
Svētdien un pirmdien atmosfēras spiediens pakāpeniski paaugstināsies. Svētdien vēl gaidāmi nelieli nokrišņi, bet pirmdien būs pārsvarā sauss laiks.
Nedēļas sākumā, debesīm skaidrojoties, gaiss nakts laikā atdzisīs līdz -2…-7 grādiem, nedaudz siltāks būs piekrastes rajonos, bet dienā gaisa temperatūra paaugstināsies līdz +2…+7 grādiem, vien austrumu rajonos temperatūra saglabāsies negatīva.
Otrdien Latviju sasniegs jauna nokrišņu zona, kas, sākot no rietumiem, šķērsos visu valsts teritoriju. Nokrišņi no lietus pamazām pāries sniegā un slapjā sniegā.
Tā kā debesis klās mākoņi, naktīs gaisa temperatūra nenoslīdēs zemāk par -3 grādiem, savukārt dienā gaidāmi 0…+5 grādi.
Katrs normāls šoferis saprot… ir laiks.
Jāmaina vasaras riepas uz ziemas!
Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem, no l.decembra līdz l.martam transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabes jāaprīko ar ziemas riepām.
Minimālais riepu protektora dziļums mērīšanas zonā - 4 mm.
Šogad ir lietderīgi veikt riepu maiņu pirms 1.decembra, jo laika apstākļi brēktiņ- brēc lai mēs to darītu.
ATCERIES, ka vasaras riepas, temperatūrai noslīdot zem +5 grādiem, zaudē kvalitāti, drošas braukšanas un bremzēšanas īpašības, to gumija kļūst cieta.
Savukārt ziemas riepas ir izgatavotas no materiāla, kas aukstumā savas īpašības saglabā un ir piemērotas braukšanai ziemas apstākļos.
Autovadītāju ziņā ir izvēlēties ziemas riepas - ar vai bez radzēm.
Lai veicinātu drošību un savstarpēju sapratni uz ielām un ceļiem, vēlams pievērst īpašu uzmanību braukšanas ātrumam un ievērot lielāku distanci, jo pagarinās auto bremzēšanas ceļš…
Savlaicīgi izvēlēties veicamo manevru, piemēram, pagriezienu un savlaicīgi informēt par to pārējos satiksmes dalībniekus. Savukārt gājējiem, pirms šķērsot ielu vai ceļu (arī pa gājēju pāreju), jāizvērtē auto nobremzēšanas iespējas.
Pēc daudziem Eiropā veiktajiem testiem par labākajām ziemas riepām atzītas…
Pirelli Scorpion Winter
Ļoti piemērotas sniegotai virsmai, zema rites pretestība, piemērotas slapjai, ļoti piemērotas sausai virsmai.
Continental WinterContact TS 830
Ļoti piemērotas sniegotai virsmai, ļoti sabalansētas un viegli vadāmas uz slapjas un sausas virsmas .
Dunlop SP Winter Sport 4D
Ļoti piemērotas sniegotai virsmai, zemi akvaplanēšanas riski, laba sānvirziena stabilitāte uz slapjas virsmas
Riepa , kas nav ieteicama :
Marangoni Meteo HP SUV
Stiprās puses: laba cena…
Trūkumi: pārāk garš bremzēšanas ceļš uz slapjas un sausas virsmas, slikta saķere uz slapjas virsmas pagriezienos, augsta rites pretestība
Stājamies rindā pie riepu maiņas vietām… rinda būs gara!
MAZLIET VĒL PAR RIEPU IZVĒLES ĪPATNĪBĀM…
Katrai riepai ir speciāla uzlīme, uz kuras norādīts: saķeres līmenis uz slapjas virsmas; rites pretestības koeficients (degvielas ekonomija); ārējā trokšņa līmenis.
Piktogramma benzīna uzpildes tanka veidolā atspoguļo rites pretestības koeficientu. Pazemināta rites pretestība nozīmē mazāku degvielas patēriņu un attiecīgi zemāku CO2 izmešu līmeni.
Rādītājs tiek vērtēts skalā no A (visaugstākā ekonomija) līdz G (viszemākā, ko pieļauj noteikumi).
Atšķirība starp C un B klases riepām nozīmē degvielas patēriņa samazināšanu vai palielināšanu 2,5 – 4,5 % robežās vieglajiem automobiļiem un 5 – 8 % robežās kravas automobiļiem.
Savukārt zem piktogrammas mākoņa veidolā novietots rādītājs, kas informē par riepas saķeri uz slapja seguma.
Jo augstāks rādītājs, jo īsāks bremzēšanas ceļš sarežģītos apstākļos.
Rādītājs tiek vērtēts skalā no A līdz G. A apzīmē labāko saķeri, G – sliktāko. Vieglajiem automobiļiem atšķirība starp klasēm norāda bremzēšanas ceļa palielināšanos vai samazināšanos par 2,6 metriem, bremzējot uz slapja seguma ar ātrumu 80 kilometri stundā.
Bet pēc trokšņa līmeņa, kas rodas auto kustības rezultātā, riepas tiek iedalītas trīs kategorijās: viens skaņas vilnis – klusa riepa, divi – mēreni skaļa riepa, trīs – skaļa riepa.
Zināšanas šajā jomā atvieglos riepu izvēli, norāda tirdzniecības vadītājs un piebilst: “Bez degvielas ekonomijas un bremzēšanas ceļa garuma uz slapja ceļa ir vēl vismaz pieci aspekti, kas, iegādājoties riepas, būtu jāievēro:
bremzēšana uz sausa seguma, kustības uzsākšana, saķere līkumos, riepas mūžs (jo lielāka degvielas ekonomija, jo riepa mīkstāka un kalpos īsāku laika sprīdi) un akvaplanēšana.”
Iegādājoties riepas, iesaku izvērtēt, pa kādiem ceļiem tās lielākoties tiks ekspluatētas.
Proti, izvēlēties riepas, kas paredzētas lielākai degvielas ekonomijai, nebūtu pareizi, ka bieži jābrauc pa dubļiem. Te būtiskāk būtu skatīties nevis pēc augstākas kategorijas marķējuma, bet gan pēc protektora.
Veiksmi ceļā !