Ziemas riepas jāsāk lietot ātrāk, esi atbildīgs braucējs

Ziemas riepas, aktuāls temats.

Laiks sāk palikt arvien drēgnāks un šur tur uz ceļa viltīgi slēpjas ledus kātiņa, ko tautā dēvējam par “melno ledu”. Vēl vairāk. Gaisa temperatūra Latvijas austrumos naktī, var pieturēties zem -2 grādiem.

Katrs normāls autovadītājs saprot, ir laiks.  Vēl viens iemesls! Lietuvā ziemas riepas jāsāk lietot jau no 1. novembra. Par tuvāko kaimiņu noteikumiem lasi šeit.

It kā skaidra bilde, jāmaina vasaras riepas uz ziemas!

Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem, no l.decembra līdz l.martam transportlīdzekļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabes jāaprīko ar ziemas riepām.

Minimālais riepu protektora dziļums mērīšanas zonā – 4 mm.

Šogad ir lietderīgi veikt riepu maiņu pirms 1.decembra, jo laika apstākļi ir tādi kā ir.Bieži līst, lapas uz ceļa un naktīs iespējamas salnas. Tātad, normālais saprāts uzmācīgi brēc lai mēs to darītu.

ATCERIES, ka vasaras riepas, temperatūrai noslīdot zem +5 grādiem, zaudē kvalitāti, drošas braukšanas un bremzēšanas īpašības, to gumija kļūst cieta. Savukārt ziemas riepas ir izgatavotas no materiāla, kas aukstumā savas īpašības saglabā un ir piemērotas braukšanai ziemas apstākļos.

Ziemas riepas, autovadītāju ziņā ir izvēlēties ziemas riepas – ar vai bez radzēm.

Lai veicinātu drošību un savstarpēju sapratni uz ielām un ceļiem, vēlams pievērst īpašu uzmanību braukšanas ātrumam un ievērot lielāku distanci, jo pagarinās auto bremzēšanas ceļš…

Savlaicīgi izvēlēties veicamo manevru, piemēram, pagriezienu un savlaicīgi informēt par to pārējos satiksmes dalībniekus. Savukārt gājējiem, pirms šķērsot ielu vai ceļu (arī pa gājēju pāreju), jāizvērtē auto nobremzēšanas iespējas.

MAZLIET VĒL PAR RIEPU IZVĒLES ĪPATNĪBĀM.

Katrai riepai ir speciāla uzlīme, uz kuras norādīts: saķeres līmenis uz slapjas virsmas; rites pretestības koeficients (degvielas ekonomija); ārējā trokšņa līmenis.

Piktogramma benzīna uzpildes tanka veidolā atspoguļo rites pretestības koeficientu. Pazemināta rites pretestība nozīmē mazāku degvielas patēriņu un attiecīgi zemāku CO2 izmešu līmeni.Ziemas riepas

Rādītājs tiek vērtēts skalā no A (visaugstākā ekonomija) līdz G (viszemākā, ko pieļauj noteikumi).

Atšķirība starp C un B klases riepām nozīmē degvielas patēriņa samazināšanu vai palielināšanu 2,5 – 4,5 % robežās vieglajiem automobiļiem un 5 – 8 % robežās kravas automobiļiem.

Savukārt zem piktogrammas mākoņa veidolā novietots rādītājs, kas informē par riepas saķeri uz slapja seguma.

Jo augstāks rādītājs, jo īsāks bremzēšanas ceļš sarežģītos apstākļos.

Rādītājs tiek vērtēts skalā no A līdz G. A apzīmē labāko saķeri, G – sliktāko.

Vieglajiem automobiļiem atšķirība starp klasēm norāda bremzēšanas ceļa palielināšanos vai samazināšanos par 2,6 metriem, bremzējot uz slapja seguma ar ātrumu 80 kilometri stundā.

Bet pēc trokšņa līmeņa, kas rodas auto kustības rezultātā, riepas tiek iedalītas trīs kategorijās: viens skaņas vilnis – klusa riepa, divi – mēreni skaļa riepa, trīs – skaļa riepa.

Zināšanas šajā jomā atvieglos riepu izvēli, norāda tirdzniecības vadītājs un piebilst: “Bez degvielas ekonomijas un bremzēšanas ceļa garuma uz slapja ceļa ir vēl vismaz pieci aspekti, kas, iegādājoties riepas, būtu jāievēro:

Bremzēšana uz sausa seguma, kustības uzsākšana, saķere līkumos, riepas mūžs (jo lielāka degvielas ekonomija, jo riepa mīkstāka un kalpos īsāku laika sprīdi), akvaplanēšana.

Iegādājoties riepas, iesaku izvērtēt, pa kādiem ceļiem tās lielākoties tiks ekspluatētas.

Proti, izvēlēties riepas, kas paredzētas lielākai degvielas ekonomijai, nebūtu pareizi, ka bieži jābrauc pa dubļiem. Te būtiskāk būtu skatīties nevis pēc augstākas kategorijas marķējuma, bet gan pēc protektora.

Iespējams, jau nākamajā ziemā daudziem būs jāiegādājas jaunas riepas. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sākusi diskusiju par jaunām, stingrākām prasības ziemas riepu lietošanā.

Ja ir tikai M+S apzīmējums, kā tas bija pierasts līdz šim brīdim, tās turpmāk varētu netikt uzskatītas par ziemas riepām.

Iecerēts likumā noteikt, ka par ziemas riepām uzskatāmas tikai tās, kas marķētas ar kalna un sniegpārsliņas ikonu. Šis starptautiski ieviestais apzīmējums liecina, ka riepa izgājusi pastiprinātus testus un atzīta par piemērotu braukšanai sniega un ledus apstākļos.

Pastāv arī riepas, kurām ir gan “M+S” apzīmējums, gan kalns ar sniegpārsliņu. Arī tās, visticamāk, būs derīgas. Taču ej viņu zin!

Veiksmi ceļā!

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

2 Atziņas “Ziemas riepas jāsāk lietot ātrāk, esi atbildīgs braucējs”

  1. laimisk saka:

    Arī izcili aprīkotā transportlīdzeklī vadītājam jāseko līdzi savam braukšanas stilam,
    jāizvēlas laikapstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums, jāievēro lielāka distance no citām automašīnām un jāizvairās no straujiem manevriem.

  2. aicis saka:

    nu ja

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top