Vidējā ātruma kontrole tiks ieviesta uz visiem galvenajiem ceļiem
Vidējā ātruma kontrole.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma. Kā tas notiek? Ja īsi, tad balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas darbība balstās uz reģistrācijas iekārtām jeb sensoriem.
Tieši Tev piemeklēta reklāma! Ja neredzi izslēdz reklāmu bloķētāju! Interesanti kas tur ir?
Tur ietilpst, numura zīmes atpazīšanas kameras, kas reaģē uz transportlīdzekli un nodrošina tā vidējā braukšanas ātruma mērīšanas aktivizēšanu.
Vidējā ātruma kontrole un tās uzdevumi.
Vidējā ātruma kontroles sistēmas uzdevums būs arī ar kameru kontrolēt, vai transportlīdzekļiem ir veikta tehniskā apskate. Arī baudīs vai apmaksāta transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskas atbildības (OCTA) apdrošināšana un ceļu lietošanas nodeva.
Sistēma reģistrēs pārkāpuma pierādījuma datus, tos apstrādās un nodos Valsts policijai.
Vidējā ātruma kontrole un to Ierīces paredzēts ieviest 16 autoceļu posmos.
Vidējā ātruma kontroles sistēmu paredzēts ieviest Tallinas šosejas (A1) posmā no 13,44. līdz 20,03. kilometram, Vidzemes šosejas (A2) posmā no 54,4. līdz 62,23. kilometram.
Valmieras šosejas (A3) posmā no 36,2. līdz 38,85. kilometram, Rīgas apvedceļa (A5) posmā no 23. līdz 28,69. kilometram.
Trijos Daugavpils šosejas (A6) posmos – no 102,2. līdz 116., no 133,3. līdz 139,2. un no 150,22. līdz 159,65. kilometram.
Tāpat vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots ieviest Bauskas šosejas (A7) posmā no 24,2. līdz 40,1. kilometram, Jelgavas šosejas (A8) posmā no 50. līdz 69,3. kilometram.
Divos Liepājas šosejas (A9) posmos – no 26. līdz 38,1. un no 157,2. līdz 169,65. kilometram. Trijos Ventspils šosejas (A10) posmos – no 24. līdz 30,8., no 44,97. līdz 52,45. un no 134,9. līdz 140,8. kilometram.
Precīzas posmu galapunktu vietas tiks noteiktas un saskaņotas būvprojektu izstrādes gaitā, bet iespējamā nobīde ir līdz 200 metriem.
Vidējā ātruma kontroles sistēmu iecerēts ieviest arī uz šosejas A13 jeb Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) posmā no 81,75. līdz 88,46. kilometram. Arī uz autoceļa P30 jeb Cēsis–Vecpiebalga–Madona posmā no 22,07.– līdz 29,15. kilometram.
Kopumā sistēmas ieviešana jāpabeidz deviņu mēnešu laikā, tātad 2023 vasarā viss pilnībā (iespējams) darbosies!
Kāpēc vajag?
Mērķis ir kontrolēt vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Samazinot gan ceļu satiksmes negadījumu skaitu ar cietušajiem un bojā gājušajiem, gan to vadītāju skaitu, kuri pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu.
Tādējādi tiktu paaugstināta visu satiksmes dalībnieku drošību.
Labu Dienu!