Vēlās vakariņas, kas kategoriski nav ieteicams vakarā

Vēlās vakariņas.

To ka nakts melnumā klusi zagties pie ledusskapja un mieloties ar tur noliktajiem labumiem ir slikti. Mēs, protams zinām, bet kā ir ar vakariņām?

Vēlās vakariņas, aizliegtie ēdieni.

Ja nevarat ēst vakariņas 3-4 stundas pirms gulētiešanas, vismaz izvairieties no dažiem ēdieniem pirms gulētiešanas.
Jāpatur prātā, ka organisms vakaros nespēj pilnībā sagremot ar kalorijām bagātu un treknu pārtiku, asus ēdienus, ogļhidrātus un glikozi.

Pēcpusdienā gremošanas sistēmas darbība samazinās. Ja jūs ēdat smagu maltīti tieši pirms gulētiešanas, tad tas nav labākais veids, priekš jūsu veselības. It īpaši, ja vakariņas sastāvēs no “aizliegtajiem” produktiem.

Vēlās vakariņas

Ko nevar ēst vakariņās?

1. Sarkanā gaļa jebkurā formā. Tajā ir daudz tirozīna, kas paaugstina adrenalīna līmeni. Šādu gaļu labāk aizstāt ar balto gaļu vai liesām zivīm.

2. Desas, kūpinājumi. Tie satur aminoskābi teramīnu, kas palielina norepinefrīna veidošanos, kas izraisa nervu impulsus. Aminoskābju pārpalikums traucē smadzeņu darbību, kas neļauj cilvēkam aizmigt.

3. Sinepes, mārrutki un mērces uz to bāzes. Traucē miegu un izraisa grēmas, jo vakaros gremošanas sistēmai ir grūti tikt galā ar asu ēdienu.

4. Marinēti un sālīti dārzeņi ir smags ēdiens kuņģim, izraisot grēmas un citas nepatīkamas sajūtas.

5. Rīsi – tajos ir daudz cietes, līdz ar to ātri ogļhidrāti, kas izjauc gremošanas procesu.

6. Pākšaugi (zirņi, pupas, lēcas) ir veselīgi, bet satur daudz proteīna pārtikas produktus, kuru sagremošanai un asimilācijai organisms tērē daudz enerģijas.
7. Ātrā uzkoda. Nav lietderīgi šādu ēdienu ēst jebkurā diennakts laikā un vēl jo vairāk vakarā. Ātrās uzkodas satur daudz tauku, sāls un cukura. To izmantojot, nemierīga nakts ir garantēta.

8. Maizītes. Ciete un glikoze provocē cukura līmeņa paaugstināšanos asinīs un veicina svara pieaugumu.

9. Saldi augļi un žāvēti augļi. Tie ir veselīgi, bet satur daudz ogļhidrātu, tāpēc tos nav ieteicams lietot uzturā vakarā.

10. Rieksti ir ļoti trekni, viena sauja riekstu satur vairāk nekā 500 kcal. Tos var lietot tikai no rīta un ar nosacījumu, ka nav problēmu ar svaru.

11. Alkoholiskie un kofeīnu saturošie dzērieni – tie uzbudina nervu sistēmu.

Vēlās vakariņas, kas ieteicams.

Vakariņās labāk ieturēt jūras veltes, putnu vai truša gaļu, olas un skābpiena produktus.   No dzērieniem izvēlēties tēju ar medu vai oregano piparmētru uzlējumu.

Dažas minūtes pirms vakariņām ieteicams izdzert glāzi silta ūdens, kefīru vai tēju, tā apēdīsiet mazāk. Atcerieties, ka naktī nav iespējams pārslogot kuņģi, tas var izraisīt bezmiegu, gremošanas sistēmas darbības traucējumus vai svara pieaugumu.

Vēlās vakariņas, atkārtosim un iegaumēsim!

Vakarā ēšana, it īpaši pirms gulētiešanas, var radīt dažādas veselības problēmas un negatīvu ietekmi uz miegu. Pārāk vēla ēšana var izraisīt gremošanas traucējumus un sliktu miegu. Ēšanas laikā organisms aktīvi darbojas, lai sagremotu pārtiku, kas var traucēt miega iestāšanos un izjaukt normālo miega ciklu.

Pēc vakariņām organisms neaktīvi sadedzina kalorijas, tāpēc pārāk liela ēšana vakarā var izraisīt svara pieaugumu un lieko tauku uzkrāšanās problēmu. Dažiem cilvēkiem vakarā ēšana var izraisīt gremošanas traucējumus, piemēram, sāpes vēderā, grēmas vai citas neērtības. 😉

Ideālākais laiks pēdējai ēdienreizei vakarā ir vismaz 3-4 stundas pirms gulētiešanas. Tas dod organismam pietiekami daudz laika, lai sagremotu pārtiku un samazinātu gremošanas traucējumu risku, kā arī palīdzētu nodrošināt labāku miega kvalitāti.

Attiecībā uz vakariņu produktiem ir vairāki ieteikumi, kas var palīdzēt veicināt labu veselību un labu miegu.

Viegli sagremojami proteīni.

Izvēlies liesu gaļu vai zivis kā proteīna avotu, jo tie ir viegli sagremojami un palīdzēs uzturēt muskuļu masu.

Veseli ogļhidrāti.

Izvairies no smagiem ogļhidrātiem, piemēram, saldajiem konditorejas izstrādājumiem vai smagiem graudiem, un izvēlies veselus ogļhidrātus, piemēram, pilngraudu maize vai rīsus.

Dažādi dārzeņi.

Iekļauj dārzeņus savā vakariņu ēdienkartē, jo tie ir bagāti ar vitamīniem, minerālvielām un šķiedrvielām, kas ir svarīgi veselīgai uzturēšanai.

Izvairies no alkohola un kofeīna.

Alkohols un kofeīns var traucēt tavu miegu, tāpēc centies izvairīties no šiem dzērieniem vēlu vakariņu laikā.  Pārāk taukaini un smagi ēdieni var palēnināt gremošanas procesu un radīt diskomfortu vēderā, tāpēc centies izvairīties no šādiem ēdieniem vakariņu laikā.

Saskaņā ar veselīga uztura principiem un labas miega veicināšanu, ir svarīgi ievērot mērenību un uzņemt pietiekamu daudzumu veselīgas un līdzsvarotas pārtikas.

Labu dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top