Vasaras riepas rudenī var pievilt, izmantosim ziemas riepas
Ziemas riepas.
Tās var Tevi izglābt no nepatīkamam situācijām rudenī. Lai arī ceļu satiksmes noteikumos rakstīts, ka automašīnām jāuzliek ziemas riepas no 1. decembra.
Te būs iespējamā vieta TAVAI reklāmai! Nopietns reklāmdevējs gaidīts! Raksti vienosimies...Tomēr, sniegotos laika apstākļos ceļu policija to iesaka darīt agrāk, vasaras riepas rudenī var pievilt.
Rudenī, kad vēl nav uzsnidzis sniegs, vasaras riepas var pievilt, jo tām ievērojami zūd saķere ar ceļa segumu. Kā pierāda Ziemeļvalstu statistika, rudenī auto avārijas visbiežāk notiek tieši vasaras riepu dēļ.
Ja gaisa temperatūra ir zem +6 +7 grādiem, tās sāk zaudēt savas īpašības – riepu gumija kļūst cietāka. Samazinās to darbības efektivitāte un saķere ar ceļa segumu, kā arī krasi palielinās bremzēšanas ceļš.
Šādam riskam visvairāk ir pakļauti auto vadītāji, kuru automobiļiem ir platas riepas. Lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem. Ziemai piemērotas riepas vēlams sākt izmantot jau krietni pirms pirmā sniega uzsnigšanas.
Īpašu vērību šim faktam ir jāpievērš tiem autovadītājiem, kuri katru dienu agri ved savus bērnus uz skolu, brauc uz darbu vai vēlu vakarā atgriežas mājās.
Nav jābaidās, ka ziemai piemērotas riepas, braucot pa neapsnigušu asfaltu, pastiprināti dils. Riepu eksperti apgalvo. Salīdzinoši ziemai piemērotas riepas rudenī dilst daudz mazāk, kā pavasarī.
Kāpēc tā? Tāpēc, ka saule strauji uzkarsē asfaltu.
Kādas ziemas riepas izvēlēties?
Šis ir jautājums, uz kuru visprecīzāko atbildi iespējams iegūt, konsultējoties ar riepu speciālistiem personīgi. Ziemas riepu izvēle ir atkarīga no braukšanas ieradumiem un apstākļiem, kādos parasti tiek izmantota automašīna.
Ziemas riepas iespējams iedalīt divās lielās grupās … radžotās un bezradžu, jeb tā saucamajās frikcijas riepās.
Tirgū ir pieejamas arī neradžotas riepas, kuras iespējams radžot, kā arī tā saucamās Centrāleiropas ziemas riepas.
Katras no šīm riepām ir vislabāk piemērotas konkrētiem apstākļiem.
Ja radžotās riepas lieliski noderēs tiem vadītājiem, kuri pārsvarā brauc pa noledojušiem ceļiem ārpilsētā. Tad ar Centrāleiropas tipa ziemas riepām autovadītāji visdrošāk jutīsies pilsētās, kur ielas regulāri tiek tīrītas un kaisītas.
Ja bieži nākas braukt gan pa noledojušiem ceļiem, gan pilsētu, tad vispiemērotākās var izrādīties Skandināvijā iecienītās frikcijas riepas, kas arī nodrošina tikpat labu vai ļoti līdzīgu saķeri ar noledojušiem ceļiem.
Autovadītājiem, kuri mēdz ar automašīnu doties ceļojumos uz kaimiņvalstīm, der atcerēties, ka radžotu ziemas riepu lietošana daudzviet Eiropā aizliegta. Piemēram, Polijā, Čehijā, Vācijā, Ungārijā, Šveicē tās ir aizliegtas.
Braucu ar vis-sezonas riepām!
Pirmkārt, tādu vis-sezonas riepu nemaz nav, kas varētu droši nodrošināt jebkādos ceļu apstākļos pieņemamu saķeri ar ceļu.
Taču pretstatā apgalvojumiem, kas ir domāts visam neder nekam . Nākas piekāpties un piekrist, ka cilvēkiem kuri gadā nobrauc tikai dažus tūkstošus kilometru nav ekonomiski izdevīgi iegādāties gan vasaras riepu, gan ziemas riepu komplektus.
Riepu speciālisti šiem cilvēkiem iesaka iegādāties tā saucamās Centrāleiropas ziemas riepas, jo tās pietiekami labi kalpo ziemā un nav pārāk mīkstas, lai vasarā pārlieku pārkarstu un nodiltu.
Ja Jūs intensīvi izmantojat auto gan ziemu, gan vasaru šāds variants nederēs.
Labu Dienu!
Ja braukšana ar auto nav ikdienišķs pasākums, iespējams, ka labākā izvēlē būs tieši budžeta klases riepas.
Ja svarīgi ir augsti veiktspējas rādītāji un komforta līmenis, noteikti var izvēlēties premium segmenta riepas, kas kalpos ilgi un sekmēs patīkamu un drošu braukšanu.
Pingback: Ziema un automobilis, piecas darbības sagatavojot auto ziemai