Uzspiestais elektroauto, vai visiem tas ir pieņemami
Uzspiestais elektroauto.
Eiropas Parlaments taisni tā domā, ka ar likuma spēku var aizliegt, neprasot vai es to vēlos. Fakts ir tāds, ka “tautu kalpi” nobalsoja par jaunu iekšdedzes automobiļu aizliegumu no 2035. gada.
Te būs iespējamā vieta TAVAI reklāmai! Nopietns reklāmdevējs gaidīts! Raksti vienosimies...Uzspiestais elektroauto, kāpēc?
Likuma atbalstītāji apgalvo, ka tas ir svarīgs priekšnoteikums, lai ES sasniegtu klimata neitralitāti. Politiķi vai “tautu kalpi” vēlas, lai ap 2050. gadu Eiropā izmantotās automašīnas neradītu emisijas.
Tā kā vidējais automašīnas mūžs ir 15 gadi, lai sasniegtu šo mērķi, jāsāk rīkoties jau 2035. gadā. Tātad no 2035. gada Eiropas Savienībā nevarēs pārdot jaunas vieglās automašīnas un vieglos kravas automobiļus, ko darbina ar benzīnu un dīzeļdegvielu.
Likumprojekta autori uzsver, ka Eiropas autoražotājiem tiks dots skaidrs termiņš, līdz kuram pāriet uz nulles izmešu elektroautomobiļu ražošanu.
Uzspiestais elektroauto, būsim pirmie!
Eiropas Komisijas viceprezidents Franss Timmermanss sacīja, ka Eiropas Savienībai ir jābūt līderei pārmaiņu ieviešanā.
Nu jauki, bet ir taču pretargumenti.
1. Uzlādes infrastruktūra būs nākošā lielākā problēma, Latvijā it īpaši, jo mums ir ļoti stipra atšķirība ar Eiropas vidējo iespēju jaudu.
2. Ja nezināt, tad 83–84% iedzīvotāju dzīvo daudzdzīvokļu mājās, kas nozīmē, ka mājās savs elektro-benzīntanks nesanāks. Eiropā vidēji 44% dzīvo daudzdzīvokļu mājās un viņiem šī problēma ir daudz mazāka.
Uzspiestais elektroauto, kā tas ir reāli.
Daudz ko maina arī uzlādes veids – elektroauto uzlādēšana mājās, savā lādēšanas stacijā ir izdevīgāka, nekā auto lādēšana publiski pieejamajās ātrās uzlādes vietās. Starp citu, tur jāmaksā ne tikai par patērētajām kilovatstundām, bet arī par patērēto laiku.
PATĒRĒTAIS LAIKS UZLĀDES STACIJĀS IR IEVĒROJAMS!
Vēl jāpiemin , ka uzlādes staciju ir par maz jau tagad, kur nu vēl nākotnē. Dažiem varbūt labpatīk uzskatīt, ka šobrīd to ir pietiekami, pret to nelielo elektroauto skaitu, kas šobrīd ir Latvijā, bet es teiktu, ka jau šobrīd infrastruktūra atpaliek.
Mums šobrīd, rupji sakot, ir 15 elektroautomobiļi uz vienu uzlādes punktu. Ja vēl pieminām, ka lādēties būs vajadzība gandrīz katru dienu, tad nu saprotam, ka var veidoties nespēja to izdarīt.
Uzspiestais elektroauto, viela pārdomām.
Pēdējo divu gadu laikā litija, kas nepieciešams “zaļo” transportlīdzekļu akumulatoru ražošanai, cena ir pieaugusi desmitkārtīgi, bet niķelis par 75%.
Eksperti liecina, ka jau 2023. gadā 1 kWh enerģijas izmaksas akumulatoru ražošanā sasniegs 152 USD. Tas, protams, ietekmēs arī “videi draudzīgo” auto cenas, kas jau tā ir diezgan augstas.
Pēdējo divu gadu laikā ķīmisko vielu izmaksu pieauguma temps ir ievērojami paātrinājies. Šajā laikā litijs sadārdzinājies 10 reizes, niķelis – gandrīz divas reizes.
Šogad, pēc “Bloomberg” ekspertu aplēsēm, 1 kWh enerģijas cena sasniegs 152 dolārus, salīdzinājumam – 2021. gada beigās šis rādītājs bija 132 dolāri.
Tas ir, litija jonu akumulators ar jaudu 85 kW / h (un tādi ir pieejami, piemēram, Tesla Model S) maksās gandrīz 13 000 USD, nevis 11 220 USD, kā tas bija. Ja nu tomēr, testa braucienus ar dažādiem Latvijā pieejamajiem elektroauto modeļiem.
Apmēram tā, ko par to domā Latvijas autobraucēji? Gribēt vai pareizāk teikt, gribēt jau var, bet vai vajag!
Labu Dienu!
Uzlādes staciju lietošanas pamatprincipi, piemēram, aktivizēšanas procedūra, atšķiras. Intuitīvi visērtāk ir tad, ja pakalpojums tiek saņemts no brīža, kad uzlādes spraudnis tiek ievietots elektromobiļa uzlādes ligzdā.
Tomēr mēdz gadīties tā, ka staciju ieslēdz tikai tad, kad vads ir pakarināts speciālā turētājā. Svarīgi arī atzīmēt, ka, atšķirībā no degvielas uzpildes stacijām, ne visur ir iespējams par uzlādi samaksāt ar bankas karti.
Ceļojumos Baltijas valstīs ir gandrīz neiespējami prognozēt elektrības izmaksas.
Atšķirībā no degvielas uzpildes stacijām neviens no uzlādes punktiem neuzrāda elektrības cenu, turklāt bieži vien norēķinu metodes atšķiras.
Ir vietas, kurās jāmaksā par savienojuma ilgumu, citās jāmaksā par patērēto elektroenerģiju, un ir punkti, kur norēķins jāveic par uzlādes reizi.
Elektroauto uzlādes infrastruktūrā trūkst vienotības, tādēļ šobrīd nav īsti iespējams apceļot visas trīs Baltijas valstis, izmantojot tikai vienu mobilo lietotni vai vienu maksājumu karti.
Tas saistīts arī ar to, ka vēl nav tāda uzlādes staciju pārvaldnieka, kuram būtu pietiekami plašs tīkls visā reģionā.
Infrastruktūras ērtību ziņā vispozitīvāk izceļas tieši Lietuva. Šeit ir daudz tādu uzlādes staciju pie galvenajiem ceļiem, kurās citi pakalpojumi netiek sniegti, taču šo trūkumu pagaidām kompensē fakts, ka enerģijas rezerves šādās vietās joprojām var papildināt pilnīgi bez maksas.
Latvijā un Igaunijā viss par maksu!
Daimler Truck izpilddirektors Martins Daums sacīja: “Fakts ir tāds, ka mums ir nepieciešami gan akumulatoru elektriskie transportlīdzekļi, gan ūdeņradis. Akumulatoru elektromobiļiem nepieciešamais elektroenerģijas daudzums ir tik liels, ka tīkla slodze būs pārāk liela, lai tos darbinātu