Uzpūstas cerības, kā samazināt pirmā janvāra depresiju

Uzpūstas cerības.

Sākas jauns gads, bet problēmas tajā var izrādīties vecās, un no tām it kā nav glābiņa. Nav pārsteidzoši, ka šajā situācijā daudziem pirmais janvāris sākas ar depresīvām domām. Šajā rakstā es jums pastāstīšu, kā izdzīvot Jaunajā 2024.gadā un saglabāt garīgo veselību.

Uzpūstas cerības, psihologu viedoklis.

Galvenais depresīvu noskaņojumu cēlonis janvāra pirmajās dienās ir uzpūstas cerības. Dažreiz tās veidojas pakāpeniski, jums nepamanīti. Šķita, ka vakar tu biji apmierināts ar visu, bet šodien tu pēkšņi jūties vientuļš, visu pamests un nelaimīgs.

Ja kas, tas viss tāpēc, ka svētki pagāja ne gluži tā, kā vēlējies un gaidāmā nedēļa nav piepildīta ar notikumiem, kas jūs patiesi iepriecina.

Uzpūstas cerības, ko darīt?

Samazini pēkšņu domu un iespējamo kaislību intensitāti. Neizvirzi sev lielus mērķus un nepazemini savas cerības līdz galīgai nullei.
Jaunā gada sākumā neplāno apciemot visus radus un dāvināt dāvanas pat attālam radiniekam. Mēģini ieklausīties sevī un saprast, kā patiesībā vēlies pavadīt pirmo jaunā gada nedēļu.

Varbūt doties pastaigā pa sniegotu mežu, braukt no slidkalniņu kopā ar bērniem vai sarīkot mājīgas kopā sanākšanas savās mājās.
Kāpēc gan nedarīt to, ko patiešām vēlies!

Uzpūstas cerības, pārmērības.

Alkohols, garšīgi ēdieni, patīkamas tikšanās ar draugiem, trokšņaini vakari – tam visam jābūt ar mēru. Atdzīviniet savas vakariņas ar nesteidzīgām sarunām. Izvēlies to, kas tevi patiesi saista, kas sagādā prieku, un pārējo atliec vēlākam – būs iespēja satikt tuviniekus un doties slēpot arī pēc pirmajām Jaunā Gada dienām.

Izvēlieties pareizo.

Pat visilgāk gaidītā tikšanās var novest jūs līdz satraukumam un depresijai, ja tie ir cilvēki, kas jums nav īpaši patīkami. Pat saziņa ar tuviem radiniekiem un ierasto draugu pulciņu var radīt tukšumu un apātiju, jo viņu vidū nereti ir visai toksiskas personības, īpaši dzērumā.

Pirms doties apciemot radus vai uz kādu pasākumu, padomā – vai tiešām to vēlies? Ieskauj sevi tikai ar patīkamiem un viegli komunicējamiem cilvēkiem. Sarunājoties neizvirzi sarežģītas vai strīdīgas tēmas.

Tā vietā, lai runātu par veselību vai politiku, uzaicini draugus uzpēlēt kādu galda spēli, bet radus aicini apskatīt ģimenes fotogrāfiju arhīvu.

Uzpūstas cerības, sociālie tīkli.

Janvāris ir laiks, kad daudzi dodas ciemos, sarīko interesantus pasākumus un dalās iespaidos sociālajos tīklos. Tas var radīt veiksmes un pilnīgas laimes ilūziju konkrēti tev, protamas, ja tev šajā dzīvē ir ļoti paveicies. Atceries, ka tu neviļus vari traumēt citus cilvēkus, kuriem šajā periodā nav paveicies.

Mēģini pasargāt sevi no nevajadzīgiem sociālo tīklu kārdinājumiem. Neritini savu sociālās lapas plūsmu, neskatieties fotoalbumos, neskatieties uz spilgtām bildēm no Jaungada fotosesijām.

Ja nevarat pretoties un patiešām vēlies uzzināt, kā jūsu labākā draudzene svinēja Jauno gadu, vienkārši uzraksti viņai, piemēram mazu īsziņu.
Iegaumē, ka personīgās sarunās cilvēki mēdz būt atvērtāki un parādīt dažādus savas dzīves aspektus. Toties sociālo tīklu izdomu mākonī sastapsi krāšņas fotogrāfijas ar sniegotiem kalniem fonā.

Starp citu, mūsdienās var izrādīties neironu tīklu radošuma rezultāts.

Uzpūstas cerības, kustieties.

Cilvēki, kuri pavada laiku pie televizora vai viedtālruņa ekrāna, biežāk cieš no depresijas traucējumiem. Mazkustīgs dzīvesveids palielina apātiju, pasliktina garastāvokli un atņem spēkus.

Nepaliec mājās.

Katru dienu dodies pastaigā. Pat pusstundu ilga pastaiga pa apkārtni pacels jūsu garastāvokli, dos spēku un sparu. Ja iespējams, izmēģini spēkus ziemas sporta veidos – dodies uz slidotavu, slēpo, apmeklē izklaides vietas brīvā dabā.

Ievēro režīmu.

Mēģini ievērot ierasto dienas režīmu arī pirmajās janvāra dienās. Nav jāceļas sešos no rīta, ja tev nav jāiet uz darbu. Vismaz mēģini aizmigt ne vēlāk kā pusnaktī, un brokastīs, pusdienās un vakariņās pagatavo ierastos ēdienus. Jaunā gada pirmās dienas ir periods, kad palielinās ķermeņa slodze, un nervu sistēma ne vienmēr tiek galā ar stresu.

Tāpēc janvāra pirmajās dienās parādās tik daudz depresijas pārņemtu cilvēku. Brīvdienas beidzas, Jaungada gaismiņu valdzinājums ir zudis, eglīte sāk birt, arvien tuvāk tuvojas diena, kad jāatgriežas darbā un atkal jādzīvo ierasta dzīve.

Uzpūstas cerības, nomierinies.

Neesiet viens ar savām jūtām. Ja gadījumā ir galīgi slikti, iesaku griezties pie psihologa. Speciālists palīdzēs izprast jūsu stāvokļa cēloņus un pastāstīs, kā tikt galā ar depresiju. Diezgan bieži slikts garastāvoklis 1.janvāra rītā ir tikai pārejoša parādība, bet dažkārt tas liecina par nopietniem garīgiem traucējumiem.

Jo ātrāk jums izdosies tikt galā ar savu psiholoģisko nedrošības stāvokli, jo vieglāk būs izvairīties no nepatīkamām sekām.

Uzpūstas cerības

Labu un Veiksmīgu 2024. Gadu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top