Transportlīdzekļu nodoklis, pārdomas par Latvijas valdības rīcību

Transportlīdzekļu nodoklis.

Nav noslēpums, ka Latvija apsteidz ar transportlīdzekļu nodokli citas Baltijas Valstis. Mazs piemērs. Lietuvā nav jāmaksā ikgadējs ekspluatācija nodoklis, tas tiek pievienots degvielas cenai. Neskatoties uz to, degviela Lietuva ir lētāka nekā Latvijā.

Lai skatītu svarīgu reklāmu, piemeklētu tieši TEV, izslēdz reklāmu bloķētāju! Raksta turpinājums zemāk:  

Mazturīgajiem iedzīvotājiem pārvietošanās ir pamatvajadzība.

Tādēļ tie arī turpmāk, pat aplikti ar apjomīgiem nodokļu maksājumiem, ierobežotās rocības dēļ būs spiesti iegādāties vecāka izlaiduma gada automobiļus.

Šajos apstākļos ar augstu varbūtību transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis kļūs par regresīvu nodokli, kura galvenie maksātāji būs mazturīgie iedzīvotāji.

Runa gāja par vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā. Transportlīdzekļu nodoklis pazemo tautu, lasi par to šeit.

Redzot tautas sašutumu un saprotot piedāvājuma stulbumu, Kariņš izteicās:

Jāpārstrādā piedāvātais auto reģistrācijas nodoklis un jāpiedāvā jauns risinājums. Jābūt stimulējošam mehānismam ar ilgtermiņa ieguvumu videi un sabiedrībai. Esošais piedāvājums to nenodrošina.

Nu ko, steidzami jāizstrādā jauns tautas degradējošs pasākums.

Novērots, ka ierēdniecību apsēdis neizskaidrojams ekooptimisms.

Satiksmes un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vakar prezentēja jaunākos dokumentu izstrādājumus, kas attiecas uz nākotnes transporta politiku.

Līdz 2027. gadam iedzīvotāji masveidā tiks piespiesti atteiksies no iekšdedzes dzinējiem. Tiek piedāvāts pārsēsties uz velosipēdiem vai “brīnišķīgu” sabiedrisko transportu.

Tas kursēšot pa jauniem un klusiem ceļiem. Jums smiekli nenāk, man nāk. Idiotisms ierēdņu galvas jau sen vērojams, bet nu rozīnīte visam murgu dokumentam.

Ja nu kāds tomēr vēlēsies palikt uz četriem riteņiem, viņš drīkstēs vērsties bankā pēc aizņēmuma elektroauto iegādei.

Lūk tā!

Projekts “Transporta attīstības pamatnostādnes 2021.‒2027. gadam” ir Satiksmes ministrijas ražojums. Pamatnostādnēs ir sastopamas “dižas” domas par tautas apkāšanu.

Nost ar iekšdedzes dzinējiem, visi uz bankām lai iegādātos elektrisko automobili.

Transportlīdzekļu nodoklis

Jāpaskaidro, ka summas, par kādām ir runa, lielākajai daļai Latvijas mājsaimniecību ir nepaceļami lielas. Lētākās elektriskās automašīnas šobrīd maksā virs 30 tūkstošiem eiro, mazā klase ap 40 tūkstošiem, vidējā klase ap 50 līdz 80 tūkstošiem.

Savukārt augstākā ierēdniecība, ietekmīgi politiķi un citi bagātnieki var izklaidēties ar ekskluzīvajām auto markām, kur elektriskā auto cenas svārstās ap 100 un 200 tūkstošiem.

Tas jau ir nekustamā īpašuma vērtībā.

Te jāatgādina, ka vidējā darba alga Latvijā lielākajai daļai iedzīvotāju liedz pretendēt uz kredītiem jaunu auto iegādei.
Atmetot ekstrēmi mazās un ekstrēmi lielās algas, darba samaksas mediāna pēc darba nodokļu nomaksas šī gada 2. ceturksnī Latvijā bija 660 eiro.

Tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Ir doma aplikt iekšdedzes dzinējus ar lieliem nodokļiem. Starp citu, šāds plāns eksistē. Tikai citā dokumentā.

Transportlīdzekļu nodoklis, dažas tēzes par tautas pazemošanu.

Ministru kabineta noteikumiem “Par Gaisa piesārņojuma samazināšanas rīcības plānu 2020.‒2030. gadam “.
Šis dokuments jau ir spēkā un tika pieņemts pavasarī, kad sabiedrības vairākums vēl nebija saērcināts ar vēstīm par jauniem vai lielākiem autonodokļiem.

Šajā dokumentā valdība ir apsolījusi akcīzes nodokļa kāpumu. Vēl šī gada plānos ietilpst:

“Izvērtēt, vai Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā noteiktās likmes veicina tādu transportlīdzekļu izmantošanu, kas rada zemākas gaisu piesārņojošo vielu (daļiņu un slāpekļa oksīdu) emisijas un ierosināt atbilstošas izmaiņas. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.”

Viss tiek darīts, lai cilvēki būtu spiesti atteikties no benzīna un dīzeļa dzinējiem. Ar Satiksmes ministrijas transporta attīstības pamatnostādnēm kabatā, visiem jādodas uz banku pakaļ kredītam.  Neadekvāti dārgas elektriskas automašīnas iegādei.

Citās valstīs šāda iegāde tiek subsidēta no valsts maciņa, Latvijā nē!

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *