Transportlīdzekļu nodoklis, likumā tiks izdarīti kārtējie grozījumi

Transportlīdzekļu nodoklis, Latvija apsteidz ar šo nodokli citas Baltijas Valstis.

Jā apsteidz,  par to arī šis raksts, jo transportlīdzekļu nodoklis Latvijā ir netaisnīgs. Ir zināms, ka vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā tiek izdarīti grozījumi. Kas to būtu domājis, it kā ar cēlu mērķi!

Nu, nu ar kādu cēlu mērķi var griezties pie Tautas valdība? Kaut kā neko tādu pat neatceros. Šoreiz tas ir viltīgs plāns ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Skaidrs taču, ka patiesībā ar rūpēm par klimatu te nav nekādas saistības. Mērķis ir tikai un vienīgi iekasēt valsts budžetā vairāk naudas.

Sākšu ar piemēru.

Tautas automobilis “VW Sharan”, 2 litru dīzeļdzinējs, 2016. gada izlaidums.

Igaunijā šādai mašīnai tiek piemērots vienreizējs reģistrācijas maksājums 190 eiro apmērā, bez turpmākiem maksājumiem.
Lietuvā – vienreizējs reģistrācijas maksājums 65 eiro, bez turpmākiem maksājumiem.
Latvijā – reģistrācijas pakalpojumi izmaksā 106 eiro un transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis ik gadu 120 eiro.

Pēc pieņemtajām izmaiņām, par piecgadīga VW Sharan ievešanu Latvijā būs jāmaksā arī transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis 150 līdz 180 eiro apmērā.

Ja tam pašam VW Sharan būs desmit gadu, maksājums sasniegs pat 536 eiro. Tas ir netaisnīgs papildu slogs, ko autovadītājiem jau no nākamā gada grasās uzkraut valdošā koalīcija.

Transportlīdzekļu nodoklis

Nu ko, vietā sauklis: “NOST AR SAEIMU!”

Acīmredzams un saprotams.

Ja mašīna ir izgājusi tehnisko apskati, tā ir braukšanas kārtībā, un attiecībā uz iekšdedzes dzinējiem pasaulē pēdējās desmitgadēs nekāda revolūcija nav notikusi.

Tātad jaunāks motors automātiski nenozīmē, ka labāks.

Kas attiecas uz elektriskajiem auto, kam valdība sola nulles nodokli, to veiktspēja nav būtiski pieaugusi, bet cena saglabājas vidusmēra ienākumu līmenim nesasniedzamos augstumos.

Tas nozīmē, ka lietotu automašīnu aplikšana ar lielākiem nodokļiem diezin vai kā īpaši mainīs situāciju auto tirgū, jo lietotam iekšdedzes dzinējam nav saprātīgas alternatīvas. Jaunais transportlīdzekļu nodoklis ir netaisnīgs!

Taču tā nodarīs būtisku traumu mājsaimniecību budžetiem.

Uz to atklātā vēstulē valdībai un atbildīgajām ministrijām norāda Transportlīdzekļu tirgotāju asociācija:

“Mazturīgajiem iedzīvotājiem pārvietošanās ir pamatvajadzība, tādēļ tie arī turpmāk, pat aplikti ar apjomīgiem nodokļu maksājumiem, ierobežotās rocības dēļ būs spiesti iegādāties vecāka izlaiduma gada automobiļus. Šajos apstākļos ar augstu varbūtību transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis kļūs par regresīvu nodokli, kura galvenie maksātāji būs mazturīgie iedzīvotāji.

Pēdējais punkts pārdomām par Latvijas valdību.

Lietuvā nav jāmaksā ikgadējs ekspluatācija nodoklis, tas tiek pievienots degvielas cenai. Neskatoties uz to, degviela Lietuva ir lētāka nekā Latvijā.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

2 Atziņas “Transportlīdzekļu nodoklis, likumā tiks izdarīti kārtējie grozījumi”

  1. Janis saka:

    ja kas, nodoklis automobiļiem neiet ceļu uzlabošanai, bet gan kopējā katlā. Budžetā, tātad arī nolādētajiem deputātu algām

  2. kkk saka:

    Noticis brīnums!
    “Jāpārstrādā piedāvātais auto reģistrācijas nodoklis un jāpiedāvā jauns risinājums. Jābūt stimulējošam mehānismam ar ilgtermiņa ieguvumu videi un sabiedrībai. Esošais piedāvājums to nenodrošina,” tā tviterī raksta Kariņš.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top