Tesla 3. modelis esot ekoloģijas etalons, taču tas tā nav

 

 

Tesla 3. modelis ir skaista automašīna.

Man radās jautājums, vai “Tesla” ir tik draudzīga dabai?

Kas šo automobili pērk?

Es centīšos atbildēt uz šiem jautājumiem, vismaz, kā es par to domāju.

Man uzreiz jāsaka, ka es pats braucu ar dīzeļmotora automobili. Starp citu, tas ir ar sesto eiro ekoloģisko klasi.

Pirmkārt, ko par to saka Toyota Motor Corporation?

Viņi atbalsta hibrīdu izmantošanu. Pat neatkarīgi pētījumi liecina, ka Tesla 3. modeļa oglekļa
“netiešie izmeši” ir lieli.

Pirmajā ekspluatācijas posmā “netiešie izmeši” ir lielāki nekā Toyota RAV4 krosovera benzīna versijai.

Tad kas ir kas?

Kurš pērk Tesla 3. modeli?

Tesla 3. modelis ir augstākās klases vidēja izmēra elektrisks sedans. Tā mērķauditorija ir turīgi cilvēki. Turklāt neatkarīgi no dzimuma un vecuma.

Viņi vēlas stilīgu, dinamisku un modernu transportlīdzekli. Tajā pašā laikā viņi pievērš īpašu uzmanību vides jautājumiem.

Nu re!

Ekoloģija!

Wall Street Journal piesaistīja Toronto Universitātes pētnieku atbalstu ar krāsainu infografiku. Tā Paredzēta, lai parādītu agrīnas pārejas, uz elektrisko transportlīdzekli, izmantošanas nepilnības.

Tesla Model 3 sedana ražošanā, saskaņā ar pētījumu, CO2 gāzu emisija sasniedz 12,2 tonnas. Parastā benzīna Toyota RAV4 ražošanā, izmeši nepārsniedz 7,4 tonnas.

Elektromobiļa gadījumā, vilces akumulatoros izmantojamo minerālu ieguve, negatīvi ietekmē vidi.

Sākot “Tesla” ekspluatāciju, situācija sāk mainīties.

Tā kā elektriskā transportlīdzekļa pārvietošanās jūdze (1,6 km) prasa par 34% mazāk CO2 gāzu emisijas nekā benzīna RAV4.

Ar nobraukumu aptuveni 33 000 km, katra transportlīdzekļa oglekļa dioksīda daudzums, ņemot vērā to ražošanas ietekmi, sasniedz salīdzināmas vērtības.

Pēc šī pagrieziena Tesla Model 3 sāk mazāk ietekmēt vidi nekā benzīna krosovers.

Līdz 160 000 nobrauktajiem kilometriem RAV4 emisijas par 77% pārsniegs “Tesla” oglekļa dioksīda emisiju. Šo transportlīdzekļu uzturēšanas izmaksas kļūst salīdzināmas.  Ja koncentrējamies uz Amerikas cenām.

Teslai nav nepieciešama bieža apkope. Nav nepieciešama degviela, motoreļļa. Toties elektrību tā lietos vareni. Mēnesī, ja pārvietosies tikai pilsētas robežās, vari pielikt elektrības rēķinam klāt 500 kw.

Ar nobraukumu 320 000 km RAV4 oglekļa dioksīda daudzums ir lielāks. Divas reizes lielāks nekā Tesla Model 3.

Uzturēšanas ziņā elektromobilis izrādās izdevīgāks.

Izrādās, ka par pašreizējām cenām elektriskie transportlīdzekļi sevi attaisno tikai ar ilgstošu un aktīvu izmantošanu. Tesla 3. modelis tiek ražots ar vairākām aizmugures piedziņas modifikācijām. Parādīsies arī četru riteņu piedziņas versijas.

Tesla 3. modelis

Standarta sedanu darbina 235 zirgspēku elektromotors un 60 kWh litija jonu akumulators. Šāda automašīna dodas iekarot otro “simtu” pēc 5,6 sekundēm. Tā paātrinās līdz maksimāli 209 km/h. Ar vienu uzlādi var nobraukt vismaz 354 km.

No parastās kontaktligzdas akumulatori stundas laikā tiek papildināti lai nobrauktu 48km. Toties pusstundas laikā no “Supercharger” termināla – par 209 km.

Elektriskā automašīna ar “Long Range” paketi var lepoties ar paaugstinātas ietilpības akumulatoriem – 85 kW.

Šī četrdurvju automašīna no vietas līdz 97 km/h paātrinās 5,1 sekundēs. Maksimāli sasniedzot 225 km/h. Tā var veikt 499 km distanci.

Bateriju “piesātinājums” no mājsaimniecības tīkla tiek uzlādēts priekš 59 km vienā stundā. No “Supercharger” stacijas – var uzlādēt priekš 274 km pusstundā.

Izvēle ir Jūsu, ja jums ir daudz naudas, tad “Tesla” priekš dižošanās derēs. Es braukšu ar automobili kam ir dīzeļdzinējs.

Jauna automašīna ar dīzeli ir divas reizes lētāka. Ja salīdzinām cenu starpību, tad par ietaupījumu cenā, varu nobraukt, apmēram 40 000 tūkstošus kilometru it kā par velti. Tas, ja braucu tikai pilsētas robežās. Veicot lielos ceļa gabalus, piemēram,  Liepāja- Rīga daudz vairāk.

Tātad, kurš uzvar ar reālu saprātu par ekonomiju?

Labu Dienu!

 

Uzlabo karmu! Izplati šo rakstu!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *