Seniors, mazs uzmundrinājums pareizam rīta cēlienam

Seniors nav sačākstējis večukiņš vai večiņa.

Tas var būt darbīgs, sabiedrībai patīkams cilvēks. Jāņem vērā, ka saskaņā ar aplēsēm jau pavisam drīz, tuvāko 10–15 gadu laikā, senioru Eiropā būs vairāk nekā jauniešu.

Kā tad mūsu mīļajā Latvijā?

Aprēķināts, ka Latvijā līdz 2050. gadam gandrīz puse sabiedrības būs vecāka par 55 gadiem.

Seniors un mazie rīta veselīgie pasākumi.

Neredzamais un netaustāmais vecuma slieksnis joprojām ir un būs realitāte, ar kuru saskarsies ikviens. Jautājums tikai – cik sāpīgi.

Esi taču dzirdējis, ka cilvēks ir tik vecs, cik vecs viņš jūtas. Būtiskākās ir personiskās iezīmes, motivācija un vēlme darboties.

Tāpēc mazie ieteikumi senioriem.

Agrā celšanās daudziem senioriem ir īsts izaicinājums, it īpaši, ja ir ieradums  gulēt un gulēt. Tomēr, agri celties un būt labā garastāvoklī nemaz nav grūti.

Atrodiet iemeslu celties agrāk.

Pirms gulētiešanas plānojiet savu dienu tā, lai vissmagākie uzdevumi jāpilda no rīta. Tad, dienas laikā jūs jutīsities patīkamāk un vieglāk. Rīts ir labākais laiks, lai efektīvi un lietderīgi tiktu galā ar ikdienišķo darbu.

Aizmirstiet par “vēl 10 minūtēm”

Atskanēja modinātājs – celsimies! Nežēlo sevi! Jā, jūs patiešām vēl vēlaties gulēt, un   domās sākat drudžaini aprēķināt, ka iespējams ietaupīt 15 minūtes. Nu jā, vēl mazliet uzkavēties gultā.

Tas ir ceļš uz ne kurieni. Ar laiku, Jūs vēlēsities gulēt vēl vairāk, un pamosties būs daudz grūtāk.

Seniors un miega ilgums.

Ir svarīgi iet gulēt un celties vienlaicīgi, un gulēt vismaz 6-8 stundas. Tikai pirmās dienas būs smagas.

Ja tu pamodies mazliet agrāk – celies.

Ja modinātājs ir iestatīts pulksten 6:00, un jūs pamodāties, piemēram, pulksten 5:40.

Ko tad?

Ja jūs jau esat nomodā, nav jēgas atkal iet gulēt. Tā vietā priecājieties, ka tagad jums ir papildu veselas 20 minūtes lietderīgām nodarbēm.

Celies vienlaicīgi darba dienās un brīvdienās.

Lai gan senioram, pēc būtības, visas dienas var būt brīvdienas. Kā tas saprotams?

Iespējams, ka seniors vairs nestrādā un ir laimīgi “aizgājis” pensijā. Tomēr, vajadzētu atdalīt svētdienu no pārējām dienām. Kā to izdarīt?

Vienkārši, dažādojot brokastu galdu. No rīta celties vajadzētu, kā vienmēr!

Grūti būs tikai pirmajās svētdienu dienās. Ķermenis pieradīs piecelties laicīgi un jūs nemanāmi pie tā pieradīsiet.

Ja ir spēks kaulos un muskuļos- palēkā.

Pēc pamošanās iesaku palēkāt. Pēc pāris lēcieniem miegs pazudīs kā ar “roku” noņemts. Tāda nodarbe būs noderīga limfātiskajai sistēmai – tā palīdzēs ātri izkliedēt toksīnus, kas sakrājušies pa nakti.

Atveriet logu.

Nepietiek ar izkāpšanu no gultas – svarīgi ir arī pamosties. Atveriet logu vai labāk izejiet uz balkonu, ja tāds ir un laika apstākļi to atļauj. Dziļi elpojiet svaigu gaisu, un pasaule kļūs skaidrāka.

 Izdzer glāzi ūdens.

Labākais rīta ūdens glāzes efekts būs, ja pievienosiet citrona šķēli un karoti medus.

Apēd kaut ko garšīgu.

Mēģiniet izvairīties no pārtikas produktiem, kas ir gatavoti taukos, sviestā vai saldos sīrupos. Tie var izraisīt jūsu vēdera smagumu un arī miegainību visas dienas garumā.

Brokastīm jābūt sātīgām, garšīgām un veselīgām. Padariet to par lielisku dienas sākumu.

Seniors

Informācija pārdomām, vecumposmu klasifikācija.

Par jaunu cilvēku tiek uzskatīts ikviens līdz 65 gadu vecumam, bet 66–79 gadi ir pusmūža vecuma grupa. Tā ir Eiropas Savienības regula.

Protams, dažādos vecuma posmos cilvēkiem ir dažādas vajadzības. Cilvēka darba spējas veido arī viņa personība, nevis tikai gadu skaits.

Tāpēc, galvu augšā, kungi un kundzes! Dzīve ir skaista! Seniors var skanēt lepni! Iepazīsties ar jēdzienu bioloģiskais pulkstenis.

Labu Dienu!

 

Viens komentārs par “Seniors, mazs uzmundrinājums pareizam rīta cēlienam

  • uz
    Patstāvīgs links

    Mani vecūkšņi guļ ilgi, arī pa dienas vidu. Celšu šos augšā. Lai tak paliek aktīvāki un darako lietderīgu.

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *