Sarežģītu un dārgu drošības sistēmu iebūvēšana automobīļos.

Automašīnu cenas ar katru gadu strauji pieaug. Viens no sadārdzinājuma iemesliem ir sarežģītu un dārgu drošības sistēmu iebūvēšana tajās.

Tieši Tev piemeklēta reklāma! Ja neredzi izslēdz reklāmu bloķētāju! Interesanti kas tur ir?

Lūk, dažas no tām: “Audi Travolution”, “Toyota” apstāšanās un nakts redzamības, kā arī “Opel” ceļa zīmju un marķējumu lasītājs.”Audi” izstrādājusi jaunu drošības sistēmu “Travolution”.
Datorsistēma regulē ātrumu, ar kādu jāpārvietojas, lai tuvāko krustojumu sasniegtu, pirms luksoforā iedegas zaļā gaisma. Iekārta gaismas signālus skenē līdz 275 m attālumā, aprēķina nepieciešamo ātrumu un parāda to displejā.

Savukārt datorsistēma neļauj braukt ātrāk par norādīto ātrumu. Vērā ņemams ieguvums būs arī degvielas ekonomija.

Turpmāk pie krustojumiem vairs nenāksies apstāties, strauji bremzējot, kā arī tērēt auto resursu, izkustoties no vietas. Vadītājam būs iespēja izbraukt ielu visā tās garumā, neapstājoties pat vairākus desmitus kilometru.
Novitāti augstu novērtējuši taksometru vadītāji, kā arī tie šoferi, kuriem ik dienu pilsētās jāveic lieli attālumi. “Daily Mail” ziņo, ka jaunā ierīce izstrādāta uz bezvadu “Wireless Local Area Network” tehnoloģiju bāzes un iebūvējama jebkuras markas automobilī.

Zināms, ka jau nākamgad ar jaunajām drošības sistēmām Vācijā tiks aprīkoti “Audi” A5, A6 un “Avant”. Produkta cena pagaidām netiek izpausta.”Toyota” izgatavojusi sistēmu, kura automobili apstādina gan pirms luksofora sarkanā signāla, gan pirms “Stop” zīmes.
Skeneris, kurš iebūvēts priekšējā panelī, nolasa informāciju, tā tiek izanalizēta, un dators to novada līdz mehānismiem. Tie ar gaismas un skaņas signāliem brīdina autovadītāju, samazina braukšanas ātrumu un automātiski iedarbina bremzes.

Otra minētā sistēma, kura piesaistījusi speciālistu interesi, ir nakts redzamības ierīce “Night View system”.
Braucot ar ātrumu ne lielāku par 60 km/h, vadītājs naktī uz ceļa spēj saskatīt kustīgus siluetus. Sistēmas pamatā ir LCD tehnoloģijas, kuras iegūst datus no brauktuves, tos apstrādā un pārraida uz displeju.

Šo ierīci var izmantot jebkuras markas auto (ziņu par tās cenu pagaidām nav).Konkurējot ar pasaules vadošajiem ražotājiem drošības jomā, vācu “Opel” tuvākajā nākotnē plāno saviem automobiļiem uzstādīt kameru, kura pati nolasīs ceļa zīmes un pieņems pareizos lēmumus.
Tās nosaukums ir “Eye camera reads road signs”. Skenēšana un informācijas apstrāde notiek līdz 100 m attālumā. Sistēma spēj ne tikai pazīt ceļa zīmes, bet arī sniedz informāciju par brauktuves joslu sadalījumu, brīdina par reljefa maiņu un klimata izmaiņām.

Darbojoties kopā ar GPS, šī sistēma vadītāju informē par to, kuru brauktuves joslu labāk izvēlēties, lai ātrāk nokļūtu līdz galapunktam.

Pirmais no modeļiem, kurš nākamgad saņems šo tehnoloģiju, ir “Opel Vauxhall”. Par šo novitāti ieinteresējušies arī “Mercedes–Benz” ražotāji, kuri to varētu iebūvēt E klases automašīnās.
Māris Stalidzēns.

9370 2006 bmw m61

image 31

untitled

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

Ja tev patīk raksti un tu vēlies atbalstīt turpmāko attīstību Kllproject.lv uzsauc kafijas tasīti kolektīvam, kas par to teiks lielu PALDIES! To var izdarīt ātri un vienkārši ar PAYPAL vai kredītkarti. Drošību garantējam!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *