Nebūs tādas mājsaimniecības, kas varētu iztikt bez sadzīves tehnikas.
Sadzīves tehnika mums palīdz veikt ikdienas darbus un darbiņus.
Nav lieki piebilst, ka esam jau pieraduši pie veļas mazgājamām mašīnas, ledusskapja un putekļu sūcēja.
Nav retums mazliet eksotiskāki mājas komforta radītāji, kā kondicionieri, robotizēti putekļu sūcēji, dažādas tvaika tīrīšanas slotas un trauku mazgājamās mašīnas.
Ir vesela grupa izklaidei paredzētās tehnikas, kā televizors, audio un video tehnika. Varu droši teikt, ka esam ar visiem šiem labumiem saraduši un izteiktu uzmanību kādai no sadzīves tehnikas vienībai pievēršam tikai tad, kad viņa sabojājas.
Domāju, ka visi zina par pieņemto 1999. gada 18. marta likumu:
„Patērētāju tiesību aizsardzības likums” 27. pantu patērētājs ir tiesīgs izvirzīt pretenzijas par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem 2 gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas.
Sastopami vēl dažādi papildinājumi un noteikumu-noteikumi, kā varam atgriezt sabojātu preci veikalam un kur nu vēl dažādi līdzpilsoņu ieteikumi internetā, kā rīkoties pret negodīgiem preces pārdevējiem un ražotājiem.
Tas nu ir skaidrs, bet šoreiz runa nebūs par preces atgriešanas peripetijām.
Gribu vienkārši parunāt par preces kvalitāti un saprast, kāpēc mums tiek “iesmērēta” nekvalitatīva prece. Nemeklēšu dižus piemērus, bet gan reālu gadījumu ar mani.
Pavisam nesen, trīs gadus atpakaļ, nopirku televizoru “PHILIPS”. Modernu, ar HD izšķirtspēju un citādiem labumiem. Pirmais remonts pēc septiņiem mēnešiem, pazuda attēls, televizoru nosūtīja uz garantijas remontu.
Ha, ha remonts ilga 1.5 mēnešus, kas man radīja virkni neērtību, jo izmantoju viņu arī, kā datora monitoru. Pēc remonta nokalpoja kādu gadiņu ar astīti un līdzīgi pēc garantijas remonta beigām … jā, atkal pazuda attēls.
Garantija beigusies, tātad remonts par savu naudu!
Sazinājos ar remonta veicēju kantori, kur man pateica, ka mana gadījumā jāveic mistiskas matricas maiņa un cena būšot pāris simti. Izlēmu vairs “PHILIPS” markai neuzticēties un nopirku jaunu televizoru LG ar 3D un smart - Tv.
Izmantošu arī, ka monitoru datoram.
Tas nav vienīgais mans piedzīvojums ar nesen pirktu tehniku. Tādu pašu likteni piemeklēja virszemes Tv dekoderis. Laboja un laboja beigās apnika un nopirku citu, kas nav Lattelecom “lolojums”. Un ko Jūs domājat, jaunais FLEXBOX T202HDCX arī nobira.
Šoreiz jau taisīju pats,vari palasīt, paldies dievam… šādas tādas iemaņas ir.
Secīgi esam nonākuši pie galvenā, kāpēc es šo tēmu esmu vispār pacēlis?
Tāpēc, ka tehnikas iegāde Latvijā sāk palikt arvien riskantāka. Nu nevar taču tā kalpot tikai mazliet pāri garantijas laikam!
Vai nu Latvijas tirgotāji iepērk partijas ar iespējamu brāķa procentu, vai arī ražotājfirma ir veiklu Ķīnas darboņu pakaļdarinājums ar apšaubāmām detaļām un kvalitāti.
Lai jūs saprastu problēmas komiskumu mazliet no vēstures.
Lūk, viens maz ievērojams fakts par pirmo sērijveidā ražotu putekļu sūcēju pasaulē. Tā nosaukums ir „Sturtevant № 4”un tas ražots 1904.gadā.
Interesants ir tas fakts, ka putekļu sūcējs ir darba kārtībā un kaut šodien var veikt savas funkcijas kurām arī bija domāts.
Nav lieki piezīmēt, ka šī putekļu sūcēja īpašnieks anglis Garijs Koks ir pieteicis reģistrēt savu 108 gadus veco mājas tehnikas sastāvdaļu Ginesa Rekordu grāmatā, kā vecāko uzkopšanas elektrisko mājsaimniecības tehniku.
Starp citu, mūsdienu putekļu sūcēji šādu darba mūžu nepiedzīvos, jo pēc pieredzes varu teikt, ka gadus trīs – piecus strādās un tad radīsies bojājumi.
Man ir pamatotas aizdomas, ka mūsdienu sadzīves tehnikas ražotāji, jau tehnikas projektā un izstrādē ieliek materiālus, kas ilgāk par pāris gadiem nekalpo.
Viņiem taču nav izdevīgi tehnika , kas kalpos veselu gadu simtu.
Varbūt, man nepiekrīti ?
Veļas mašīna Ardo pēc trīs ar pusi gadiem piz…dec Remonts pa savu naudu 80 laši , kādreiz Rīga kalpoja un vel ir darba kārtība.
Mūsdienu prezpridel.
Piekrītu rakstam. Pašam tā ir gadījies vismaz pāris reizes (ar samsung monitoru, piemēram), arī nobira aizdomīgi faktiski precīzi pēc garantijas laika beigām.
Ja regulāri izbeidzas tehnika, tad ir vērts paskatīties vai mājā nav problēmas ar elektrību. Tavā gadījumā izklausās tieši tā. Mūsdienās tehnikai liek ļoti mazas rezerves un drošības uz ienākošo spriegumu. Nelielas svārstības mūsdienu tehniku var nosvilināt, kamēr “vecās” paaudzes tehnika darbosies bez problēmām. Jebkurā gadījumā svārstības elektrotīklā mājās nav normālas un ar tām ir jātiek galā.
Varbūt Zināma daļa taisnības ir….
Dzīvoju Liepājā un kad Izbijušais “Metalurgs” ieslēdza savas elektro – krāsnis tad pilsētā ne tikai svārstījās elektroenerģijas lielums, bet pat tika pa rajoniem uz pāris stundām atslēgta strāva.
Pēc tam ar lielu “blīkšķi” viss tika pieslēgts. Naivi būtu domāt, ka šādi eksperimenti labvēlīgi ietekmē aparatūru.
Tomēr, ir arī liela vaina ražotājos. Nu, kā var izbeigties kondensatori barošanas blokos(Ķīna). Viņi vienkārši izžūst. Varu turpināt, bet problēmas būtību jau aprakstīju.