Riepas un diski, kļūdas ko mēs pieļaujam tās ekspluatējot

Riepas un diski.

Pavisam drīz būs pienācis laiks mainīt vasaras riepu komplektu pret ziemas. Tomēr, der atcerēties, kādas ir galvenās kļūdas veicot šo procesu.

Riepas un diski, kādi var būt sarežģījumi?

Tāds mazs atgādinājums par ziemas riepām. Tās var Tevi izglābt no nepatīkamam situācijām rudenī. Lai arī ceļu satiksmes noteikumos rakstīts, ka automašīnām jāuzliek ziemas riepas no 1. decembra iesaku izlasīt šo rakstu.

Turpinām par kļūdām, izlasi gan!

Zini, ka ar vienkāršu riepu nomaiņu vari pieļaut daudz kritisku kļūdu. Dažas no tām ir pat bīstamas, der to iegaumēt.

Riepas un diski, uzglabāšana.

Ir diezgan skaidri ieteikumi riepu un disku uzglabāšanai ārpus sezonas. Jāglabā sausā, vēsā, vēdināmā vietā. Riepas bez diskiem var novietot uz grīdas, riepas ar diskiem (riteņu komplektus) var sakraut vai piekarināt, lai tās nepieskartos grīdai.

Riepas un diski

Uzglabāšanas nosacījumu pārkāpšana ir saistīta ar gumijas deformāciju, slēptu defektu parādīšanos, kas var izraisīt riepas plīsumu slodzes laikā.

Visticamāk, jūs visu to zināt! Tomēr, daudzi riepas un riepas ar diskiem glabā nepareizi. Ir redzēts, ka uz balkoniem vai mitrās nojumēs.

Pārāk vecas riepas.

Kāpēc daži automašīnu īpašnieki pievērš uzmanību ne tikai vietai, bet arī izgatavošanas datumam?
Šķiet, ka gumija - tā ir gumija, var gadiem ilgi gulēt noliktavā, nezaudējot savas īpašības. Taču arī riepām ir ierobežots kalpošanas laiks.

Parasti riepas garantijas laiks ir 5 gadi no izgatavošanas datuma. Riepas turpmākās ekspluatācijas iespēju nosaka patērētājs atbilstoši tās tehniskajam stāvoklim. Tāpēc riepas ir izdevīgāk pirkt pēc iespējas “svaigas”, vēlams vienā partijā.

Vai meklējat lietotas riepas?

Nesteidzieties priecāties, kad atrodat gandrīz pilnīgi jaunas par izdevīgu cenu. Varbūt viņas tika izgatavotas pirms 10 gadiem, un to izmantošana ir vienkārši bīstama. Tu taču nezini, kā viņas bija glabātas.

Diski.

Diskus iesaku neremontēt, bet gan mainīt pret jauniem. Ja tas nav iespējams, neizmantojiet amatnieciskas “atjaunošanas” metodes.

Riepas un diski
Lielākā daļa auto īpašnieku, kuriem ir divu riteņu komplekti ziemai un vasarai, ziemai atstāj sliktākus diskus. Teikšu tā, ne tik skaistus, kā vasaras.

Bieži vien ar diska ģeometrijas kļūdām, pamatojot to ar to, ka ziemā ātrums ir mazāks. Jo uz ceļiem ir sniegs un ledus, tāpēc disku nepareiza ģeometrija nav īpaši jūtama.

Tā ir kļūda, jo šķībi diski rada disbalansu, kas rada papildu slodzi uz riteņu gultņiem, stūres uzgaļiem, citām šasijas un balstiekārtas daļām. Turklāt nelīdzeni vai sasisti diski ar bezkameru riepām var patstāvīgi “izlaist gaisu” no riepas.

Riepas un diski, uzstādīšana.

Nav noslēpums, ka daudzas mūsdienu riepas ir virziena, tas ir, ar protektora zīmējumu, kas virzās noteiktā virzienā, ko parasti norāda ar bultiņu uz sānu malas.

Tā parāda riteņa griešanās virzienu. Bieži vien protektors ir asimetrisks, un tad ražotājs norāda riepas ārējo un iekšējo pusi (attiecīgi ārpusē un iekšpusē).

Nepareiza riteņu montāža izraisīs ievērojamu transportlīdzekļa vadāmības pasliktināšanos un ātru riepu nodilumu. Visi šie apzīmējumi ir jāņem vērā.

Nepareiza skrūvju pievilkšana.

Atceries, kā pareizi pievilkt riteņu skrūves. Tas tev noderēs, ja riteņus mainīsi pats, kā arī ja dodaties uz riepu maiņu kādā no “kaktu” servisiem.

Skrūves jāpievelk šķērsām (virzot uzgriežņu atslēgu pa diagonāli), izmantojot griezes momenta atslēgu. Ja rumba ir piecu skrūvju, strādājiet šādā secībā: 1-4-2-5-3. Sešas skrūves - 1-4-5-2-3-6. Kura skrūve ir pirmā, izlemiet pats.

Pareizo pievilkšanas griezes momentu var atrast transportlīdzekļa īpašnieka rokasgrāmatā. Parasti tas nepārsniedz 115 N.m.

Nav tādas atslēgas?

Var pirkt. Pietiks bērniem un mazbērniem. Negribi tērēt naudu? Tādā gadījumā ​​pievelkot skrūves neizmantojiet papildus spēka sviru, piemēram cauruli.

Šāda skrūvju pievilkšana noteikti nenes labumu. Atceries, ka viņas būs arī kādreiz jāatskrūvē!
Starp citu, skrūvju vītnes no pārmērīgas pievilkšanas var sabojāties, un ritenis braucienā var doties neatkarīgā ceļojumā. Tas būtu, atsevišķi no automašīnas.

Nepareizs spiediens.

Neuzmanīgi riepu montieri sūknē visus riteņus (gan priekšējos, gan aizmugurējos) uz klasisko divu bāru spiedienu. Patiesībā spiediens riepās uz priekšējās un aizmugurējās ass parasti ir atšķirīgs un atkarīgs no automašīnas slodzes.

Pareizās vērtības parasti ir norādītas uzlīmē, kas novietota durvju ailē, protams, arī automašīnas lietošanas instrukcijā. Nepareizs spiediens draud ar ievērojamu vadāmības pasliktināšanos, degvielas patēriņa pieaugumu un strauju riepu nodilumu.

Riepas un diski, montāžas vietas izvēle.

Ja vēlaties uzticēties profesionāļu darbam un mainīt riteņus nevis saviem spēkiem, bet gan riepu maiņas servisā, mēģiniet izvēlēties to, kurā viss tiks izdarīts pareizi.

Rindas trūkums riteņu maiņas kulminācijā, vecām riepām piesētā teritorija, salauzti domkrati, neveselīgais “meistara” izskats ir pamats meklēt labāku riepu montāžas vietu.

Ja “meistars” pirms balansēšanas nenotīra diskus, iesit atsvaru ar skavu uz vieglmetāla diskiem un nelīmē tos, kā tas jādara pareizi.

Ja vietu, kur būs atsvars (līdzsvars) tīra ar attaukošanas līdzekli un izmanto ziepju šķīdumu. Tā vietā lai lietotu montāžas pastas, pieskrūvē skrūves tikai ar uzgriežņu atslēgu un tas notiek pa apli, nevis pa diagonāli. Bēdziet no tāda riepu servisa!

Riepas un diski, līdzsvara trūkums.

Teorētiski riteņi jābalansē ik pēc 10-15 tūkstošiem kilometru jeb, nosacīti runājot, reizi gadā. Patiesībā daudzi automašīnu īpašnieki, kas maina riteņus ar uzmontētiem diskiem, gadiem ilgi tos nelīdzsvaro.

Balansēšana nav tik dārgi!

Pēc balansēšanas automašīnas uzvedība manāmi mainīsies uz labo pusi. Auto būs paklausīgāks, komfortablāks, ilgāk kalpos gan riepas, gan piekares un šasijas daļas.

MAZLIET VĒL PAR RIEPU IZVĒLES ĪPATNĪBĀM.

Katrai riepai ir speciāla uzlīme, uz kuras norādīts: saķeres līmenis uz slapjas virsmas. Rites pretestības koeficients (degvielas ekonomija), ārējā trokšņa līmenis.

Riepas un diski
Piktogramma benzīna uzpildes tanka veidolā atspoguļo rites pretestības koeficientu. Pazemināta rites pretestība nozīmē mazāku degvielas patēriņu un attiecīgi zemāku CO2 izmešu līmeni.

Rādītājs tiek vērtēts skalā no A (visaugstākā ekonomija) līdz G (viszemākā, ko pieļauj noteikumi).

Atšķirība starp C un B klases riepām nozīmē degvielas patēriņa samazināšanu vai palielināšanu 2,5 – 4,5 % robežās vieglajiem automobiļiem un 5 – 8 % robežās kravas automobiļiem.

Savukārt zem piktogrammas mākoņa veidolā novietots rādītājs, kas informē par riepas saķeri uz slapja seguma.
Jo augstāks rādītājs, jo īsāks bremzēšanas ceļš sarežģītos apstākļos.

Rādītājs tiek vērtēts skalā no A līdz G. A apzīmē labāko saķeri, G – sliktāko. Vieglajiem automobiļiem atšķirība starp klasēm norāda bremzēšanas ceļa palielināšanas vai samazināšanos par 2,6 metriem, bremzējot uz slapja seguma ar ātrumu 80 kilometri stundā.

Pēc trokšņa līmeņa.

Tas rodas auto kustības rezultātā, riepas tiek iedalītas trīs kategorijās: viens skaņas vilnis – klusa riepa, divi – mēreni skaļa riepa, trīs – skaļa riepa.

Zināšanas šajā jomā atvieglos riepu izvēli: “Bez degvielas ekonomijas un bremzēšanas ceļa garuma uz slapja ceļa ir vēl vismaz pieci aspekti, kas, iegādājoties riepas, būtu jāievēro”

Bremzēšana uz sausa seguma, kustības uzsākšana, saķere līkumos, riepas mūžs (jo lielāka degvielas ekonomija, jo riepa mīkstāka un kalpos īsāku laika sprīdi).

Iegādājoties riepas, iesaku izvērtēt, pa kādiem ceļiem tās lielākoties tiks ekspluatētas. Proti, izvēlēties riepas, kas paredzētas lielākai degvielas ekonomijai, nebūtu pareizi, ka bieži jābrauc pa dubļiem.

Te būtiskāk būtu skatīties nevis pēc augstākas kategorijas marķējuma, bet gan pēc protektora.
No 1.decembra līdz 1. martam atļauts braukt tikai ar ziemas riepām!

To nosaka Ceļu Satiksmes Drošības direkcija. Ziemas riepas ar radzēm atļauts izmantot no 1. oktobra līdz 1. maijam.

Labu Dienu!

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.