Restorāns, lielie un mazie noslēpumi, Tev tas noteikti jāzina
Restorāns.
Tici vai netici, tas ir pilns ar noslēpumiem. Vari neticēt, bet tā tas ir! Restorāns ir vieta, kur Tevi sagaida ne viens vien pārsteigums, gan nojaušams, gan negaidīts.
Tieši Tev piemeklēta reklāma! Ja neredzi izslēdz reklāmu bloķētāju! Interesanti kas tur ir?
Kā jau noproti, raksts būs par vietām, kur ejam pusdienot vai arī pavadīt vakaru draugu un paziņu vidū, šoreiz par restorāniem.
Ja jau izvēlāmies restorānu tad, protams, maka biezums to atļauj, jo cenas šeit ir ievērojami augstākas nekā citās sabiedriskajās ēdienu pasniegšanas vietās.
Ja maksājam vairāk ir pilnīgi normāli, ka gribam ļoti labu ēdienu un perfektu attieksmi no apkalpojošā personāla puses restorānā.
Tomēr, kā tas notiek reālajā dzīvē?
Atceries, ka restorānu derīguma termiņš (tiek ievēroti augsti apkalpošanas standarti) ir kādi trīs līdz seši mēneši no atvēršanas brīža.
Pēc pusgada ir izveidojies klientu loks un viss, sācies biznesa periods, kad var nolaist apkalpošanas un ēdienu kvalitātes standarta latiņu zemāk.
Ziniet, kā var novērtēt restorānu kvalitāti nemaz neapsēžoties pie galdiņa?
Pavisam vienkārši, apmeklējiet tualeti. Kādā kārtībā būs tualetē, tā arī pret tevi izturēsies restorānu zālē. Restorāns un tualete, paradoks, bet tā tas ir!
Vēl daži padomi lai varētu saprast, vai vieta kuru esi apmeklējis atbilst noteiktajai restorāna cenai. Ja tev atnes izteikti aukstus salātus, droši, ka viņi nav šī vakara darinājums, bet jau ilgāku laiku atrodas ledusskapī.
Iegaumē, ka sinonīmi „ Firmas ēdiens”, Šefa firmas ēdiens”, „Dienas kokteilis” ir standarta nosaukumi. Par kuriem Tev jāzina tas, ka tos izgatavo no produktiem, kuriem beidzas derīguma termiņš.
Vai arī tie ir pārpalikumi no vakardienas.
Ir tāds mīts, ka oficianti noēd neapēsto, nepareizi, viņi to dara pirms Jums aiznes ēdienu. No katra pa mazumiņam. Vienmēr ēdiet ēdienu, ko esat pats izvēlējies un kas Jums garšo. Nekāda gadījumā neprasiet padomu oficiantam.
Attiecas arī uz vīna izvēli.
Parasti restorāniem ir noslēgti līgumi ar vīna pārdevējiem un konkrēta vīna šķirne restorānam ir izdevīgāka nekā citas vīna šķirnes. Jo lielāks apgrozījums konkrētam produktam, jo vairāk bonusu restorānam no piegādātāja.
To gan nevar teikt par vīna cenu un kvalitāti, ko Jums ieteiks oficiants. Tāpēc vīnu iesaku izvēlēties pēc nojautas vai zināšanas.
Kad skaties ēdienu piedāvājumu kartē, pievērs uzmanību daudzumam un cenai. Piemēram, var būt norādītas cenas par 100 gramiem.
Lielākais pārsteigums būs, kad atnesīs rēķinu, jo porcijas taču ir lielākas nekā 100 gramu.
Kartupeļus „fri” parasti taisa no pusfabrikātiem vai vēl sliktāk vairākkārtīgi silda eļļā. Nav vērts maksāt par otrās šķiras ēdienu.
Neticiet vairāku virtuvju (ķīniešu, eiropiešu,japāņu) restorāniem.
Neviens restorāns neturēs vairākus augstas kvalifikācijas pavārus. Būs viens šefs! Vienam pārzināt visas nianses un dažādu virtuvju nianses nav iespējams.
Ja oficiants ir nosaucis savu vārdu, cenšaties viņu uzrunāt vārdā, jo tādi tiksiet biežāk un laipnāk apkalpots.
Ja gribat lielāku porciju, nekad nepasūtiet to vienā šķīvī. Labāk divas atsevišķas porcijas, jo vienā šķīvī Jūs dabūsiet labākajā gadījumā 1.5 porciju.
Vēl der atcerēties.
Ja kas ir nokritis, oficiantam, no Jums nestā ēdiena šķīvja – tas nekad netiek izmests!
Labu apetīti restorānos!
Secinājums, būsim vērīgi un neļausim sevi apmuļķot!