Pārvaldīt dusmas, došu dažus padomus, kā to izdarīt

Pārvaldīt dusmas.

Katru dienu cilvēka psihi pārbauda desmitiem kaitinošu apstākļu. Piemēram, slikti laikapstākļi, neizpildītie pienākumi, grūtības darbā un personīgajā dzīvē. Daudzi līdzpilsoņi ir iemācījušies ar dusmām tikt galā, toties dusmīgiem “varoņiem” ir grūti kontrolēt savas emocijas.

Tas daļēji ir vainojams augstā impulsivitātē, neattīstītā empātijā un zemā tolerancē. Ar šādu komplektu ir grūti tikt galā un izrādīt pacietību. Kā iemācīties pārvaldīt dusmas, kas grauj attiecības un negatīvi ietekmē veselību?

Pārvaldīt dusmas, kā tikt galā ar dusmām.

Atzīstiet problēmu. Tu nevarēsi kontrolēt situāciju, kamēr noliegsi savas dusmas un bēgsi no atbildības.

Taču dzirdēts, “viņa mani tracina”, “man vienkārši ir tāds raksturs.” Ieradums uz visu reaģēt ar aizkaitinājumu un dusmām ir jūsu patiesais trūkums. Kad jūs to atzīstat, transformācijas process noritēs ātrāk.

Atrodiet patieso dusmu iemeslu.

Bieži vien dusmas ir nepatiesas emocijas, kuras mēs izmantojam, lai maskētu savas “apkaunojošās” jūtas.

Padomā, kas slēpjas aiz tavām dusmām – bailes, satraukums, vainas apziņa, neapmierinātība, šaubas par sevi? Kāpēc jūs aizliedzat sev paust patiesas emocijas? No kā tu bēdz, ko vēlies sasniegt?

Paskatieties uz situāciju objektīvi.  Vai cilvēks gribēja jūs aizvainot, vai arī jūs pats visu izdomājāt un apvainojāties.

Pārvaldīt dusmas

Protams, ka pasteidzāties izdarīt secinājumus? Neradiet ilūzijas, neizlemiet visu citu vietā, tad jums būs mazāk iemesla satraukties.

Pārvaldīt dusmas, dalieties savās emocijās.

Dusmas ir negatīvu pārdzīvojumu komplekss, ko cilvēks pārāk ilgi turējis sevī. Lai nenovestu situāciju galējībā, pārstāj uzkrāt negatīvas emocijas.

Runā par visu uzreiz, kas tevi aizskar vai neder. Tas palīdzēs jums atrisināt problēmu agrīnā stadijā, ļaujot citiem labāk izprast tevi. Kad esam dusmīgi, ir grūti racionāli domāt, rūpēties par citu jūtām. Mēģiniet paskatīties uz situāciju ar partnera acīm.

Kāpēc cilvēks tā rīkojās, vai viņš tiešām gribēja jums nodarīt pāri, vai viņam bija savi iemesli? Padomājiet par to, kā jūtas jūsu pretinieks, kāda ir viņa patiesība. Tas nedaudz nomierinās jūsu degsmi.

Uzņemieties atbildību par savām jūtām.

Esiet godīgs! Jūs nevarat pārvaldīt savas dusmas vai vienkārši nevēlaties? Piemēram, ja ļaujiet citiem pieņemt jūs tādu, kāds esat.

Šī ir infantila pozīcija. Beidziet zaimot pret mīļajiem, izsekojiet līdzi savam dusmām to rašanās brīdī, lai tās savlaicīgi novērstu. Jūs esat savu jūtu saimnieks.

Ja kaitinošā situācija atkārtojas, nevajag uz to reaģēt ar ierastajām dusmām, mēģiniet atrast citu ceļu.

Lai to izdarītu, iepriekš izveidojiet sarakstu ar apstākļiem, kas jūs padara dusmīgus. Pēc tam padomājiet, kā no dusmām izvairīties vai atrisināt radušos situāciju citādi.

Pārvaldīt dusmas, atmetiet kategoriskos spriedumus.

Izmetiet no leksikas kategoriskus imperatīvus, piemēram, “vienmēr”, “nekad”, “murgs”, “visi man ir parādā”.

Iemācies domāt plašāk, neabsolutizējot negatīvās emocijas. Tā vietā, lai “tu vienmēr visu sabojā”, sakiet “šajā situācijā tu uzvedies nepareizi, es vēlētos citu attieksmi pret sevi”.

Tā vietā, lai “apkārt ir daži idioti”, sakiet: “cik daudz cilvēku domā ārpus pieņemtā”. Vienu un to pašu domu var pasniegt zem citas “mērces” un tā ietaupīt savus nervus nākotnei.

Apgūstiet dziļu elpošanu.

Agresija liek ķermenim mobilizēties – muskuļi sasprindzinās, elpošana paātrinās, cilvēks aktīvi svīst.

Kā tikt galā ar dusmām, ja esat uz nervu sabrukuma robežas?

Dziļi ieelpojiet un lēnām un lēnām izelpojiet, izmantojot vēdera muskuļus. Pēc tam atkārtojiet taktiku, līdz ķermenis atslābinās. Ja tas nelīdz, izejiet svaigā gaisā, ieejiet relaksējošā dušā,  lai sakārtotu savas domas.

Pārvaldīt dusmas

Virziet savas jūtas konstruktīvā virzienā – meklēt problēmas risinājumus, tad dusmām neatliks nekas cits, kā pāriet.

Nodarbojies ar sportu.

Lai samazinātu kortizola koncentrāciju asinīs, jums ir jāizvairās no agresijas. Vislabāk to darīt ar fiziskām aktivitātēm – skriešanu, riteņbraukšanu, boksu uttt. Sports ne tikai nomierinās nervu sistēmu, bet arī palielinās serotonīna ražošanu, kas uzlabos garastāvokli.

Padomi ir saprotami un praksē pielietojami, domāju, ka ir lietderīgi koncentrētā veidā atkārtot rīcību punktus dusmu novēršanai.

Pārvaldīt dusmas, tehnikas un pieejas.

Ja jūtat, ka dusmas pārņem visu jūsu būtību, mēģiniet veikt “soli atpakaļ”. Lai to paveiktu, iedomājies un uzdod sev jautājumu, kāpēc tu izjūti dusmas un cik svarīgi to slāpēšana būs ilgtermiņā.

Izmantojiet dziļo elpošanu.

Dziļa elpošana ir efektīva metode, lai nomierinātu sevi un mazinātu dusmu intensitāti. Koncentrējieties uz lēnu un dziļu elpošanu, lai atpūtinātu saspringtos muskuļus un nomierinātu nervu sistēmu.

Pārvaldīt dusmas, komunikācija.

Ja jums ir iemesls būt dusmīgam uz citiem līdzcilvēkiem, mēģiniet atrast laiku, lai parunātu ar viņiem par to, kāpēc jums ir pamatotas dusmas. Atklāta un saprotoša komunikācija var palīdzēt risināt konfliktus un uzlabot attiecības.

Pievērsiet uzmanību savām domām.

Bieži vien dusmas rodas no negatīvām domām un pieņēmumiem par citiem līdzcilvēkiem vai situācijām. Centieties identificēt šīs domas un izpētīt, vai tās ir reālas un pamatotas.

Pārvaldīt dusmas, empātija.

Mēģini izprast citu cilvēku perspektīvu uz apkārtējo dzīvi un tajā notiekošiem procesiem. Centies izjust to, kā viņi jūtas. Empātija var palīdzēt samazināt dusmas, jo tā ļauj izprast citu cilvēku emocijas un reakcijas.

Izmanto stresa vadīšanas tehnikas.

Dusmas bieži saistās ar stresu. Mācieties vadīt stresu, izmantojot relaksācijas tehnikas, kā piemēram, meditācija, joga vai vingrošana.

Mācies no savām kļūdām.

Ja dusmu uzplūdu iznākumā kļūstiet vēl negantāks, vai nav vēlēšanās domāt par pareizu rīcību, mācieties no šiem brīžiem. Noteikti novērtējiet, ko varējāt darīt citādi un kādas emocijas un domas vadīja jūsu rīcību.

Ja jūs nevarat pārvaldīt dusmas, un tās ietekmē jūsu ikdienu un attiecības, apsveriet iespēju meklēt palīdzību pie psihoterapeita. Viņš var sniegt jums atbalstu, lai jūs mācētu labāk pārvaldīt savas emocijas.

Dusmu pārvaldīšana prasa laiku un praksi, bet tā ir svarīga iemaņa attiecību un emocionālās veselības uzlabošanai. Lai iemācītos kontrolēt dusmas, ir svarīgi būt pacietīgam un strādāt pie sevis.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top