Melnais ledus ir viens no bīstamākajiem apstākļiem uz ceļa.
Melnais ledus nav redzams un iepriekš grūti paredzēt, kur tas var izveidoties.
Melnais ledus ir plāns, caurspīdīgs ledus slānis uz ceļa virsmas.
Dažkārt tas izskatās kā mitrs ceļa segums.
Melnais ledus lielākoties veidojas lietus un miglas gadījumā, ja uz zemes temperatūra saglabājas zem 0 oC. Šādos apstākļos ūdens uz ceļa virsmas piesalst, izveidojot plānu, neredzamu ledus kārtiņu.
Automašīna, kas saslīdējusi uz melnā ledus, vairs nav automašīna, bet gan smags objekts, kas slīd neparedzamā virzienā ar nenoteiktu apstāšanās vietu.
Šāda situācija rada draudus ne tikai autovadītājam, bet arī citiem ceļu satiksmes dalībniekiem
Ko darīt, ja automašīna saslīd?
Ja aizmugurējie riteņi zaudē saķeri ar ceļa virsmu (iestājas oversteer jeb pārlieku liela pagriežamība), nepieciešams sagriezt stūri pretējā virzienā sānslīdei.
Nekādā gadījumā nedrīkst spiest bremžu pedāli, jo tas sānslīdi tikai palielinās.
Ja saķeri ar ceļa virsmu zaudē priekšējie riteņi, kas iespējams, veicot strauju manevru uz slidenas virsmas, noņemiet kāju no gāzes pedāļa, iztaisnojiet stūri un tad no jauna lēni grieziet stūri nepieciešamajā virzienā.
Tā drīzāk varēs atgūt saķeri ar ceļu un nostāties uz pareizās trajektorijas.
Tāpēc vēlreiz atceries…
Piesardzīga braukšana vienmēr nozīmē distances ievērošanu starp jūsu un priekšā braucošo automašīnu. Nepiemirstiet, ka ziemā manevrēšanas iespējas samazinās vēl vairāk.
Gadījumos, kad strauji jābremzē, jo tālāk jūs būsiet no priekšā braucošās automašīnas, jo drošāk jutīsities. Neesiet tik pārliecināts, ka variet paredzēt ceļa apstākļus.
Pēkšņa vēja brāzma vai temperatūras pazemināšanās nozīmē to, ka ceļa apstākļi var krasi mainīties jau nākamajā kilometrā.
Iepriekšminētajam pieskaitiet lielās kravas automašīnas, kas saceļ sniega virpuļus gaisā, vai sniega tīrāmās iekārtas, kas tīra ceļu. Tātad ir pietiekami daudz iemeslu, lai būtu uzmanīgs.
Pats galvenais!
Jābūt labām ziemas riepām, par to… ŠEIT
Tagad noskaties pavisam svaigu video, kas notiek ja steidzies melnā ledus apstākļos:
Pulksten 9.30 1952.gadā vadīja a/m VW Polo pa autoceļu Kuldīga – Aizpute – Līči virzienā no Aizputes uz Cīravas pusi, neņēma vērā ceļa un laika apstākļus, kā arī, neizvēloties drošu braukšanas ātrumu, netika galā ar automašīnas vadāmību, iebrauca pretējā braukšanas pusē, kur notika sadursme ar “Volkswagen”, ko vadīja 1988.gadā dzimis vīrietis.
Pēc negadījuma sieviete smagā stāvoklī nogādāta slimnīcā, cietis arī “VW” vadītājs un pasažieris.
Abi ārstēsies mājās…
Te lasu: Ja saķeri ar ceļa virsmu zaudē priekšējie riteņi, kas iespējams, veicot strauju manevru uz slidenas virsmas, noņemiet kāju no gāzes pedāļa, iztaisnojiet stūri un tad no jauna lēni grieziet stūri nepieciešamajā virzienā.
Nepiekrītu šādam teksta izklāstam- nepilnīgs!!! Maldinošs jaunajiem ziemas ceļa braucējiem. Kā zināms, ir priekšpiedziņas un aizmugurpiedziņas auto izpildījumi. Ir atšķirības.