Medikamenti un ilgmūžības sasniegšanas maz zināmie fakti

Medikamenti.

Kāpēc cilvēks bieži nomirst pirms dabas atvēlētā termiņa? Veselīga dzīvesveida pretinieki, kā piemērus nereti min “izpēti”, kurās ir iesaistīti cilvēki, kuriem ir slikti ieradumi un kuri nodzīvo gandrīz simts gadus.

Mūsdienu sabiedrībā, ja cilvēkam ir vairāk par astoņdesmit gadu, nereti šāds vecums tiek uzskatīts par ilgmūžību, un lielākā daļa līdzcilvēku sapņo to sasniegt. Ja kas, cilvēka ķermenis ir paredzēts daudz ilgākam dzīves periodam, un simts gadi nekādā ziņā nav tā robeža.

Medikamenti un to lietošanas zemūdens akmeņi.

Ja jau sākām risināt šādu jautājumu uzreiz jautāšu, kas traucē ilgmūžībai, ja cilvēks nelieto alkoholu un nesmēķē? Ziniet, “sīkumi” kurus bieži neievērojam!

Medikamenti un dzērieni.

Fakti ir šādi, ka dažus populārus dzērienus noteikti nevajadzētu lietot kopā ar medikamentiem. Lai gan daudzi cilvēki ir dzirdējuši par alkoholu un antibiotikām, neviens, kā likums, pat nezina par citām, ne mazāk bīstamām kombinācijām.

Medikamenti

Medikamenti un pieci nāvējoši kokteiļi.

1. Greipfrūtu sula un daudz dažādu medikamentu.

Kanādas zinātnieks Deivids Beilijs pārsteidza medicīnas pasauli ar atklājumu, ka greipfrūtu sula kombinācijā ar hipertensijas zālēm felodipīnu izraisa pārdozēšanu. Pat ja sula tiek lietota nelielās devās.

Tas ir saistīts ar naringīnu, kas atrodas šajā auglī un bloķē enzīmu aknās, kas noārda felodipīnu. Rezultātā zāļu iedarbība notiek lēnāk, uzņemta jauna deva palielināja to koncentrāciju organismā, kas izraisa pārdozēšanu.

Kopš tā laika ārsti ir atklājuši, ka vairāk nekā 50 populāri medikamenti dažādām slimībām var izraisīt “greipfrūtu pārdozēšanu”. Tagad visas jaunās zāles tiek pārbaudītas attiecībā uz saderību ar šo sulu.

2. Medikamenti un enerģijas dzēriens.

Enerģijas dzērienu uzmundrinošais efekts bieži tiek panākts ar guarānas ekstrakta palīdzību – šī Dienvidamerikas liāna satur spēcīgu kofeīna lādiņu. Papildus tam, ka guarāna sniedz spēku un mazina miegainību, tai ir vēl viena svarīga ietekme uz ķermeni: tā sašaurina asinsvadus.

Arī pilienu un aerosolu pret iesnām darbības pamatā ir asinsvadu sašaurināšanās – tāpēc deguns sāk elpot. Lietojot abus būs divkāršs trieciens asinsrites sistēmai. Rezultātā, ja jums nepaveicas vai esat pakļauts riskam, tas var izraisīt insultu.

3. Medikamenti, aspirīns un ķiršu sula.

Viena glāze nesaldinātas ķiršu sulas var darboties kā aspirīns: mazināt sāpes un iekaisumu, tā apgalvo ASV Veselības universitātes pētnieki.

Fakts ir tāds, ka tajā ir salicilāti, piemēram, aspirīns (kura otrais nosaukums ir antisalicilskābe). Šīs vielas bojā kuņģa gļotādu, izraisot čūlas, tāpēc labāk tās pastāvīgi nelietot kopā.

4. Asinszāles tēja un antidepresanti.

Asinszāle ir viens no populārākajiem ārstniecības augiem tautas medicīnā. To lieto ne tikai kakla un apdegumu ārstēšanai, bet arī depresijas traucējumu apkarošanai.

Zinātnieki ir atklājuši, ka asinszāle satur ķīmiskus elementus, kas var atvieglot vispārējo stāvokli depresijas laikā, novēršot serotonīna, “laimes hormona”, reabsorbciju smadzeņu šūnās.

BET, ja jau lieto antidepresantus no inhibitoru grupas, kas darbojas pēc tāda paša principa, tad asinszāles tēja var izraisīt nieru mazspēju un pat sirdslēkmi.

5. Medikamenti, aukstie dzērieni un paracetamols.

Sarežģītie preparāti, kurus izšķīdina karstā ūdenī un dzer pret saaukstēšanos, bieži vien jau satur paracetamolu. Apvienojot to uzņemšanu ar parastajām paracetamola tabletēm, jūs varat pārsniegt pieļaujamos 4 gramus dienā.

Šādos gadījumos aknas tiek bojātas un var iestāties nāve. Šādas situācijas diemžēl nav nekas neparasts. Esiet uzmanīgi, noteikti izpētiet lietoto medikamentu sastāvu.

“Saldā nāve”

Ir pārtikas produkti ar slēptu cukuru, no kuriem jums vajadzētu izvairīties. Ja iespējams, uz visiem laikiem! Jūs ne vienmēr varat uzminēt, ka produkts satur šo vielu. Vismaz līdz brīdim, kad aplūkojat sastāvdaļas uz iepakojuma.

TAS IR CUKURS!

Cukurs pats par sevi nav tik slikts, TAČU, bīstamība ir tāda, ka daudzi cilvēki, kuri nedzer saldu tēju un gada laikā nepatērē pat kilogramu rafinētā cukura, bieži vien nezina, cik daudz “saldās nāves” viņu ķermenis saņem katru dienu.

Kas jāņem vērā, veidojot iepirkumu sarakstu?

Pieņemsim, ka veselība ļauj cilvēkam ik pa laikam patērēt ierobežotu cukura daudzumu, ne ar ko neriskējot. Galvenais ir nepārsniegt normu. Šķiet, ka viss ir vienkārši: ir glikēmiskā un insulīna indeksa jēdzieni.

Medikamenti

Šie rādītāji palīdz noteikt, cik daudz cukura sākotnēji ir produktā. Drošākās iespējas: glikēmiskais indekss ne augstāks par 45 un insulīna indekss ne augstāks par 70.

Fakts ir tāds, ka mūsdienu pasaulē diēta reti sastāv no dabīgiem produktiem, kas nav pakļauti tehnoloģiskai apstrādei. Patērētāja grozā nepārtraukti ir sastāvdaļas, kurām, no pirmā acu uzmetiena, nav nekāda sakara ar cukuru, bet patiesībā tās pārsātina organismu ar to.

Medikamenti un to kombinēšana nav vienīgais iemesls ātrai novecošanai.

Mānīgākie produkti veikalu plauktos:

Milti.

Tie nesatur cukuru, bet no ogļhidrātiem organisms saņems ievērojamu slēptu šīs vielas devu. Labāk izvēlēties produktu, kas satur pilngraudu vai diedzētus graudaugus, un iegādāties nevis pirmās, bet otrās šķiras miltus.

Homogenizēti produkti vai tie, no kuriem ir atdalīts lipeklis.

Problēma ir tā, ka pēc pārstrādes tajos nekas nav palicis pāri, izņemot cieti, kas ir “nomaskēts” cukurs. Labākais variants ir iegādāties veselus pārtikas produktus un gatavot no tiem pašiem.

Konservi.

Mūsdienu pasaulē cukurs ir dabisks konservants: bez tā nevar iztikt vairums produktu, kas domāti ilgai glabāšanai. Faktiski vienīgā alternatīva ir ēst vairāk svaigas pārtikas, kas, lai arī maksā vairāk un ātrāk bojājas, nenodara kaitējumu organismam.
Konservēti cukini, kukurūza, zirņi, kāposti, augļi un ogas prasa īpašu piesardzību.

Sulas un augļu dzērieni.

Pat mājās gatavotas svaigas sulas nedrīkst pārtērēt – labāk ēst veselus augļus. Veikalā nopirktie dzērieni noteikti nenāks par labu.

Sīrupi.

Šāda veida produkts nav iespējams bez cukura. Agaves sīrups, topinambūrs, iesals, kļavas, glikozes-augļu sīrups – svarīgi atcerēties, ka neatkarīgi no tā, kādus vitamīnus tie satur, tie nav nekaitīgi. Pat ja tos izmantojat, kā saldinātājus.

Veikalā nopērkamās mērces.

Ar gatavām mērcēm jābūt uzmanīgiem: to sastāvā bieži dominē cukurs, glikoze un fruktoze. Medus, salds un skābs, bārbekjū – jums jākoncentrējas ne tik daudz uz nosaukumiem, bet gan uz informāciju, kas atrodama uz etiķetes.

Jebkurā gadījumā paštaisītas alternatīvas būs veselīgākas. Kečupi, kas gatavoti no dabīgiem tomātiem, jogurta mērces, olīveļļas, saldā krējuma mērces ar saldajiem pipariem vai sautētiem tomātiem.

Pārtika ar zemu tauku saturu.

To garša bieži tiek līdzsvarota ar pievienotu glikozi vai fruktozi, tas pēc būtības ir slēpts cukurs. Pirms pirkšanas noteikti pārbaudiet sastāvdaļas.

Vispārīgi ieteikumi, kā izvairīties no slēptā cukura!

Neieslīgstiet marķējumu “mazkaloriju”, “bez lipekļa” u.c. lamatās. – tie visi ir tikai mārketinga triki. Galvenais ir rūpīgi izpētīt etiķetes, īpaši sīkā drukā rakstīto informāciju.

Marķējums “bez cukura” arī nav iemesls uzticēties. Milzīgs skaits saldinātāju ietekmē ķermeni tāpat kā parastais cukurs vai pat sliktāk. Ir produkti, kas saldināti ar augļu sulu vai biezeni, ja kas, tad tiem dot priekšroku būs labāk.

Svarīgs dzīves “hack”, lai novērtētu sastāvu.

Parasti pirmā sastāvdaļa sarakstā spēlē dominējošo lomu, un pēdējā ir visnenozīmīgākā loma. Ja cukurs jebkurā formā ir iekļauts pirmajā trijniekā, labāk ir meklēt alternatīvu produktu.

Jāpatur prātā, ka pat tad, ja cukurs ir ceturtajā vietā, bet pirms tā parādās ūdens, novērtējuma rezultāts būs tāds pats: produkts satur pārmērīgu kaitīgas vielas daudzumu.

Jāpatur prātā, ka pat tad, ja kādai dabīgai sastāvdaļai sākotnēji ir augsts glikēmiskais indekss, tā organismā tiek uzsūkta un sagremota pavisam savādāk nekā mākslīgi apstrādāta pārtika.

Ķermenis nesaprot, kas ir kalorijas. Viņam 100 kcal, kas iegūti no cukura un no ābola, ir pavisam cits uzturvielu kopums, kas nesīs diametrāli pretējus rezultātus labsajūtai, veselībai un figūrai.

Uzmanīgi izlasot sastāvdaļas, izvēloties veselus ēdienus, kas ir pēc iespējas dabīgāki, un gatavojot tos mājās, ir labākais veids, kā saglabāt veselību un skaistumu.

Domāju, ka saprati, kā nodzīvot līdz simtam un pat vairāk!

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top