Liesa, ko tu zini par šo orgānu un kāpēc tā ir jāsargā

*PIEVĒRŠAM UZMANĪBU! ludzuKā redzat, saturs ir bez maksas! Aicinu Tevi, atbalsti kllproject.lv, lai autori var turpināt nodrošināt tev būtiskāko informāciju! Izslēdz reklāmas bloķētājus! Apskati reklāmā teikto!

*VAR NODERĒT!

 

Liesa ir viens no orgāniem, kas atrodas tavā organismā.

Liesa tiek uzskatīts par nepietiekami izpētītu.  Tas nozīmē, ka pret to nepieciešama īpaši rūpīga attieksme.

Lai cik paradoksāli tas nebūtu, šis orgāns nav vitāli svarīgs.  Jūs varat dzīvot bez tā. Taču tas nenozīmē, ka tā trūkums neietekmēs veselību.

Liesa ir atbildīga par imunitāti.

Liesā veidojas limfocīti – galvenās imūnsistēmas šūnas. Tajā pašā laikā tas ir sava veida filtrs vīrusa skartajiem mikrobiem un asins šūnām.

Turklāt liesā veidojas citas asins šūnas, kuras tajā var uzglabāt kā rezervi (šeit var nogulsnēties trešdaļa no visiem trombocītiem – šūnām, kas atbild par asins recēšanu.

Tas ir nepāra orgāns, kas atrodas kreisajā paribē, blakus kuņģim.

Liesa

Ķīnā liesa tiek uzskatīta par vissvarīgāko orgānu, kas atbild par iekšējās enerģijas uzkrāšanu un stabila ķermeņa svara saglabāšanu.

Lai visi šie procesi noritētu normāli un bez pārtraukumiem, ir svarīgi uzraudzīt liesas veselību.

Zemāk ir  pieci noteikumi, kas jāievēro jebkurā vecumā.

Ierobežojiet liesai kaitīgos pārtikas produktus

Liesas disfunkcija var attīstīties, lietojot pārtikas produktus, kas ir slikti tās stāvoklim. Tas iekļauj:

-pārmērīgs piena produktu daudzums;
-cukura pārpalikums;
-alkohols;
-nepareizs uzturs;
-pārāk auksts ēdiens.

Biežāk ēdiet liesai noderīgus pārtikas produktus.

Tie ietver:

Bumbieri; vīnogas; melone; ķirbis; burkāns; kanēlis; anīss; medus. Kā arī graudaugi (īpaši prosa, griķi un lēcas) un cigoriņu novārījums.

Saglabājiet pietiekamas fiziskās aktivitātes.

Ir vairākas jogas asanas, kas ir īpaši izdevīgas liesas veselībai. Asanas uzlabo viņas darbu, noņem no stagnācijas stāvokļa un palielina limfas aizplūšanu.

Šeit ir viens no tiem – Adho Mukha – suns, kas vērsts uz leju.

liesa

To veic šādi. Kājas taisnas, rokas izstieptas, plaukstas stingri piespiestas pie grīdas. Kakls, mugura un rokas veido vienu līniju. Nelieciet ceļus, nepaceliet papēžus no grīdas.

Veiciet asanu no rīta, veicot vingrinājumus apmēram 1 minūti.

 Periodiski veiciet viscerālo masāžu

To veic guļus stāvoklī uz muguras. Vēdera muskuļi ir pēc iespējas atviegloti. Elpošana kuņģī ir mierīga, vienmērīga, vidēji dziļa.

Viscerālās terapijas pamatdarbības zona ir tavs vēders un iekšējie orgāni, organisma bioķīmiskie, strukturālie un emocionālie procesi.

Daži teiktu, ka cilvēkiem ir tikai vienas smadzenes, kas paslēptas galvaskausā, tomēr ķermenī ir vēl viens milzīgs neironu tīkls, kas ir tik plašs, ka zinātnieki to uzskata gandrīz par mūsu otrajām smadzenēm.

Tas ir vēders.

Var sāpēt kāja, mugura vai būt stīva spranda, terapeits nemeklēs vainu šajā zonā. Viscerālajā terapijā ir holistiskā pieeja – ķermenis tiek skatīts kopumā.

Ar kreiso roku viegli iemasējiet kreisā hipohondrija zonu, veicot rotācijas kustības ar pirkstu galiem un pakāpeniski pārejot no krūšu kaula uz kreiso pusi.

Sasniedzot kreiso malu, atgrieziet roku sākotnējā stāvoklī un atkārtojiet masāžu, bet šoreiz iegremdējiet pirkstus dziļāk.

To darot, kontrolējiet vēdera muskuļus – tiem nevajadzētu pretoties. Atgrieziet roku sākotnējā stāvoklī un vēlreiz atkārtojiet masāžu.  Šoreiz iegremdējot pirkstus zem piekrastes arkas vēl dziļāk.

liesa

Atceroties pirkstus pagriezt un pāriet no krūšu kaula uz piekrastes arkas ārējo malu.

Aktīvi tikt galā ar stresu.

Stress ārkārtīgi negatīvi ietekmē liesas veselību un var būtiski traucēt tās funkcijas, kas var izraisīt nepatīkamas sekas.

Lai liesa un citi orgāni darbotos normāli, veltiet laiku psihofiziskai relaksācijai. Pat stresa laikā spriedzi var mazināt, savlaicīgi pielietojot lietišķās muskuļu relaksācijas tehniku.

Mūsdienās šo paņēmienu izmanto daudzi sportisti un tie, kas strādā pastāvīgā stresa apstākļos.  Piemēram, augstākā līmeņa vadītāji. Protams, arī parastie mirstīgie.

Labu veselību visiem!

Labu Dienu!

 

*VAR NODERĒT!  

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *