Liepājas tramvajs, jaunais tramvajs sāks pārvadāt pasažierus
Liepājas tramvajs ir sadūšojies nopietnam darbam.
Sākas taču Liepājas dzimšanas dienas nedēļa
Tāpēc, šodien, no 15. marta pasažierus sāks vadāt jaunie tramvaji.
Liepājas tramvajs, kāds viņš būs?
Jebkurā gadījumā daudz komfortablāks un modernāks.
Viena vagona garums ir 20,7 metri augstums – 3,4 metri, svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu var attīstīt līdz 70 kilometriem stundā.
Tas drošības nolūkos pilsētvidē ieprogrammēts, lai nepārsniegtu atļautos 50 kilometrus.
Vagoni aprīkoti ar gaisa kondicionētājiem, mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, biļešu kompostieriem.
Tramvaja vadītāja kabīnē daudz kas ir citādi, piemēram, ir skārienjutīgie ekrāni un spoguļu vietā kameras.
Jaunajiem zemās grīdas vagoniem pielāgojam pieturvietas, lai pasažieriem būtu ērtāk iekāpt un izkāpt.
Liepājas tramvajs un vēsture.
Elektriskais tramvajs Liepājā sāka kursēt 1899.gada septembrī, un tā ir vecākā tramvaja līnija Baltijā.
Pirms tam Daudzās Krievijas pilsētās pasažierus apkalpoja zirgu tramvajs.
Ieviešot elektrisko Tramvaju Liepājā, liepājnieki bija daudz progresīvāki par Krievijas reālijām transporta elektrifikācijas jomā.
Kādu gan mēs viņu atceramies?
Kādi ir bijuši maršruti, kas ir nepamatoti aizmirsti un iznīcībā aizgājuši. Jaunā paaudze diezin vai zinās, ka bija veseli četri maršruti.
Iespējams, ka bijuši arī vairāki maršruti, kas ir zinošs lai raksta komentārā. Skatāmies shēmu, kur visi maršruti ir atzīmēti ar gadu skaitļiem:
Iespējams palielināt, klikšķini.
Vēsturiskas fotogrāfijas:
Foto no Aare Olandera kolekcijas (ar rakstisku atļauju publicēt). Jaunais Liepājas transports iezīmēs jaunu vēstures cēlienu Liepājā.
Labu Dienu!
Liepājā no ceturtdienas, 18.marta, kad tiek atzīmēta pilsētas dzimšanas diena, maršrutā pastāvīgi uzsāk kursēt pirmie jaunie zemās grīdas tramvaji, sākot arī uzņemt pasažierus