Latvijā būs sliktākā degviela Eiropā.

 

 

Nepietiek ar dižķibeles problēmām, valdība grib uzlikt jaunu savu pārgudrības “pērli” uz vientiesīgās tautas pleciem.
Pagājušajā ceturtdienā pieņemtais valdības lēmums, kas paredz no oktobra ….dīzeļdegvielā un 95.markas degvielā piejaukt biodegvielu 5% apjomā….
Iespējams, ka ,šādi samačāta degviela var kaitēt auto motoram. Neesmu pareģis, bet piemini manus vārdus …ar laiku tavam makam.
Vairāki auto dīleri atzīst, ka ražotājs ir noteicis stingras prasības, kāda veida degvielu katrā automobilī drīkst izmantot un, ja nepiemērota degviela rada spēkratam kādas tehniskas problēmas, tad nedz ražotājs, nedz dīleris nevar uzņemties garantijās uzņemtās saistības.

Tomēr izskan pretēji viedokļi, kur norādīts, ka 5% piejaukums spēkratiem bojājumus neradīs.
Arī “”Baltic Motors” vadītājs un Latvijas auto tirgotāju asociācijas padomes loceklis Andris Kulbergs uzsver, ka Eiropas direktīvas pieļauj 5% biodegvielas īpatsvaru degvielā, un nekādus bojājumus tas automobiļiem nevar nodarīt.

Šo viedokli esot apstiprinājuši arī ražotāji – “Ford” un “Mazda”. (Protams, autiņiem kam tehniskajās spcifikācijās tas ir paredzēts )

Vairums dīleri atzīst, ka biodegvielas izmantošana nav paredzēta Latvijā pārdotajos spēkratos un to paredz arī ražotāja noteiktie standarti.
To, vai degvielas satura izmaiņas var atstāt nelabvēlīgu iespaidu uz auto, dīleri komentē dažādi. Tiek gan norādīts, ka dažāda degvielas satura ietekme uz auto arī var būt dažāda.
„Skandi Motors” pēcpārdošanas daļas vadītājs Aldis Lediņš norāda, ka pētījumi par biodegvielas izmantošanas ietekmi uz spēkratiem nav veikti.
Taču viņš apliecināja, ka „Hyundai” ražotājs ir paredzējis konkrētas degvielas markas izmantošanu, un „Skandi Motors” darbosies ražotāja noteiktajos standartos.
Līdz ar to, ja auto rodas tehniskas problēmas nepiemērotas degvielas dēļ, tad dīleris neuzņemas pienākumu atlīdzināt nodarīto.

Līdzīgi norāda arī „Mitsubishi” izplatītāju Latvijā „Aura Auto” valdes priekšsēdētājs Gundars Margēvičs.

Viņš skaidro, ka katram auto ir savu tehnisko standartu robežas, kas nosaka kādu degvielu drīkst izmantot – gadījumā, ja robežas ir pārkāptas, tad auto var būt tehniskas problēmas, tomēr katrs gadījums ir individuāls.

Savukārt „Adam Auto” pēcpārdošanas vadītājs Dzintars Sīka uzsver, ka Latvijā, atšķirībā, piemēram, no Vācijas, nemaz nav auto, kas būtu piemēroti piemaisītas biodegvielas izmantošanai. Tur darbojas darbnīcas, kur auto var piemērot biodegvielas izmantošanai. Taču Latvijā tādu nav, un arī dīleris šādus darbus neveic. Arī auto tehniskajos parametros „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu.

Sīka atzīst, ka Latvijā ir bijuši gadījumi, kad piejaucēta biodegviela, sadedzinot virzuļu grupu, nodarījusi postu spēkratiem.

Tādos gadījumos ir veikta degvielas prove un, šajā gadījumā, dīleris pierādījis, ka bojājumi ir radušies, izmantojot nepiemērotu degvielu.

Līdz ar to dīleris neveica dokumentos paredzētos pienākumus. Viņš gan piebilda, ka nevarot apliecināt, vai šajos gadījumos biodegvielas piejaukums bijis tikai 5% apjomā.

Valdības apstiprinātās izmaiņas paredz, ka Latvijā bezsvina 95.markas benzīnu atļauts realizēt tikai ar pievienotu bioetanolu 4,5 – 5% no kopējā benzīna tilpuma un dīzeļdegvielu tikai ar pievienotu biodīzeļdegvielu 4,5 – 5 % apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma.

Noslēgumam komentārs no sašutuša (pamatoti) autobraucēja…

Gribētu zināt, kā būs ar motorzāģiem, dažādu dārza tehniku un zāles pļāvējiem, kur paredzēts tikai un vienīgi tīrs 95 benzīns.
Arī ar automobīļiem galīgā pakaļā.
Ne visi, krietni lielākā daļa, tādu fosilo degvielu vispār nevar liet iekšā.
Man ir pagājušā gada Honda CRV dīzelis un tādu biodegvielu iekšā nedrīkstu liet vispār.
Ko darīt, nezinu.
Lietuvā ir abas degvielas tankos.
Lej, kāda ir nepieciešama.
Iespējams, būs jābrauc ar mucām uz Lietuvu pēc man nepieciešamās degvielas.
Citu variantu nav.

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

2 Atziņas “Latvijā būs sliktākā degviela Eiropā.”

  1. Wallaby saka:

    Tas ir pirmā aprīļa joks vai kā?

  2. laimisk saka:

    NĒ, tā ir rūgta patiesība no Latvijas Republikas Ministru kabineta http://www.mk.gov.lv/aktuali/zinas/2009gads/06/25062009-04/?print

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top