Ķermeņa temperatūra, vai jāuztraucas par zemu temperatūru

Ķermeņa temperatūra.

Patiesība ir tāda, ka var būt situācija ar pastāvīgi zemu ķermeņa temperatūru. Vai tas ir bīstami? Termometra stabiņš ar apskaužamu regularitāti nesasniedz pat 36 grādus.

Ķermeņa temperatūra, kā tā veidojas?

Cilvēks ir iekārtots tā, ka viņam patīk komfortabla dzīves vide. Silts klimats, svaigs gaiss, saules gaisma un labvēlīga atmosfēra.

Tas viss ļauj organismam harmoniski funkcionēt un dzīvot saskaņā ar bioloģiskajiem ritmiem. Mūsu ķermeņa temperatūra ir svarīgs ķermeņa labsajūtas rādītājs. Parasti dienas laikā tā svārstās 1,0-1,5 grādu robežās .

Ja kas, svārstības var būt  35,5-37,1 grādu robežās, jūsu paduses iekšpusē. 🙂

Ir normāli, ka visi bioķīmiskie procesi norit skaidri un bez kļūmēm, tas norāda, ka viss ir labi. Kā tad veidojas mūsu ķermeņa temperatūra?

Ķermeņa temperatūru regulē termoregulācijas centrs, kas atrodas smadzenēs. Gadījumos, kad ķermenis ir “atdzisis”, siltuma veidošanās process (termoģenēze) tiek paātrināta.  Un otrādi, karstā klimatā tā palēninās, un cilvēks svīstot “atdziest”.

Ko var uzskatīt par zemu ķermeņa temperatūru?

Daudziem nav skaidrs, ko var uzskatīt par zemu ķermeņa temperatūru. Parasti šis termins slēpj indikatoru 36,0 grādi un zemāk. Samazinājums līdz 35,0 grādiem ir pieļaujams, bet ne zemāks.

Ķermeņa temperatūra

Par optimālas ķermeņa temperatūras uzturēšanu ir atbildīgi endokrīnie dziedzeri (vairogdziedzeris, virsnieru dziedzeri). Arī aknas, kas regulē sarežģītus bioķīmiskos procesus siltuma veidošanās un izlietošanas procesā.

Ja nu cilvēkam ir zema temperatūra, zem 36,0 grādiem? Zemu ķermeņa temperatūru cilvēkam var novērot vairāku iemeslu dēļ.

1. Starp tiem hipotermiju.
2. Stāvoklis pēc infekcijas slimībām (pirmās nedēļas vai divu nedēļu laikā, kad organisms ir novājināts.
3. Hipotireoze (samazināta vairogdziedzera funkcija).
4. Virsnieru mazspēja (Adisona slimība).
5. Aknu slimība (ar daudzu to funkciju zudumu, nevis tikai termoģenēzi).
6. Narkotiku (galvenokārt pretdrudža līdzekļu) ļaunprātīga izmantošana.

Vai zema temperatūra ir bīstama?

Ja ķermeņa temperatūra ilgstoši saglabājas 35,0-36,0 robežās, bet tajā pašā laikā cilvēks jūtas normāli. Ar nosacījumu, ka viņš nesalst, nejūt vispārēju nespēku un muskuļu trīci. Labi ēd, kustas bez problēmām, kā arī nav traucēts miegs.

Pie šādiem raksturojošajiem rādītājiem, jums nevajadzētu uztraukties. Tomēr, nebūs lieki konsultēties ar ārstu, ja nepieciešams, iziet medicīnisku pārbaudi.

Kad jāuzmanās no zemas ķermeņa temperatūras?

Tomēr jāsaprot, ka šāds stāvoklis var liecināt par patoloģiskām problēmām. Uzmanīties no pastāvīgi zemas temperatūras parādīšanās! Parasti tas notiek ar tiem, kam ir hroniskas slimības.

Piemēram, hipertensija, asinsvadu slimības, aknas, endokrīnās patoloģijas (diabēts, hipotireoze, virsnieru mazspēja). Šis stāvoklis ir bīstams arī tiem, kam ir vispārējs izsīkums (kacheksija).

Ja kopā ar šiem punktiem parādās:

-straujš spēka kritums;
-smags vispārējs vājums;
-apetītes zudums;
-svara zudums vai, gluži pretēji, svara pieaugums (tūskas dēļ);
-ģībonis;
-krampji.

Tad steidzami jāvēršas pie ārsta, lai noskaidrotu cēloni.

Noskaidrosim vēl vienu iespējamo variantu, teiksim tā, situācija reālā dzīvē. Zinu, ka man ir patstāvīga zema ķermeņa temperatūra, robežās 35.5-36.0. Vai man ir jāpievieno vēl viens grāds saviem rādītājiem, ja esmu saslimis un temperatūra paaugstinās?

Ja cilvēkam pastāvīgi ir pazemināta temperatūra un slimības laikā termometra stabiņš sāk pacelties līdz 37 un pat 38 grādiem. Vai tas nozīmē, ka faktiskā temperatūra ir par grādu augstāka, tas ir, attiecīgi 38 un 39?

Nē, tas tā nav!

Cilvēkiem ķermeņa temperatūru mēra paduses rajonā. Šādam apgalvojumam, ka temperatūra var būt lielāka nav nekāda pamatojuma. Nav jāpievieno papildus+1 grāds. Ja tas ir pieaudzis līdz 38 vai 39 grādiem, tad tā ir reāla jūsu temperatūra slimības laikā.

Ko darīt, ja temperatūra pazemināta, bet jūtos labi?

Visu var “pieregulēt” ar sabalansēts uzturu. Neaizmirstiet par olbaltumvielu pārtiku, kā gaļu, zivīm, pākšaugiem, biezpienu. Ir svarīgi pievērst uzmanību jūsu uzturā tādiem produktiem, kā tauki. Tomēr, jāatgādina, ka svarīgi neizmantot dzīvnieku taukus.

Jāpalielina fiziskā slodze, jānodarbojas ar fitnesu, pastaigām un elementāru rīta vingrošanu. Miegam jāvelta tam paredzētais laiks, vismaz 8 stundas. Vēl viens no ieteikumiem – nenervozēt par niekiem, izvairīties no pārslodzēm.

Tas viss ļaus organismam būt veselam un taupīt enerģiju.

Labu Dienu!

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.