Gaisa taksometrs, tā nav fantastika, bet gan šodienas realitāte
Gaisa taksometrs.
Tas ir redzēts daudzās uz fantastiku tendētās filmās. Pat vairāk, attēlojot nākotnes pilsētas gaisa taksometrs ieņem konkrētu vietu sižetā. Tālu nav jādomā, kaut vai slavenā filma “Piektais elements”
Tieši Tev piemeklēta reklāma! Ja neredzi izslēdz reklāmu bloķētāju! Interesanti kas tur ir?
Nu tas ir noticis.
Ķīnas uzņēmums EHang paziņoja, ka ir sasniedzis nozīmīgu sasniegumu ceļā uz bezpilota pilsētas gaisa transportu.
Vēl vairāk, viņi kļuva par pirmajiem, kas saņēma atļauju gaisa taksometru izmēģinājuma lidojumiem Eiropas Savienības gaisa telpā.
Atkārtoju vēlreiz, ne Ķīnā, bet Eiropas Savienības gaisa telpā!
Atļauja tika iegūta kopā ar EHang stratēģisko partneri FACC AG. Abu uzņēmumu tehniskie eksperti vairākus mēnešus strādāja kopā ar valsts regulatoriem, lai izpildītu valsts un Eiropas prasības.
Pagaidām atļauja ir derīga tikai debesīs virs Austrijas, taču EHang cer, ka visā Eiropā viņu gaisa taksometrs varēs piekļūt brīvām debesīm.
Austrijas Civilās aviācijas pārvaldes atļauja izmēģināt lidojumus ar taksometru EHang 216 ar reģistrācijas numuru OE-VFA tika saņemta 9. decembrī.
Lidojums jau ir noticis!
Tas bija pirmais lidojums jebkad atklātā Eiropas Savienības gaisa telpā. Pēc specifiskā operacionālā riska novērtēšanas procedūras EH216 AAV ar reģistrācijas numuru OE-VFA pacēlās netālu no pilsētas St Martin, Augšaustrijas provincē.
Civilās aviācijas pārvaldes uzraudzībā bezpilota lidaparāts uz vairākām minūtēm pacēlās, izmantojot automātisku lidojuma programmēšanu, un pēc tam droši nosēdās.
Starp citu, neskatoties uz skarbajiem laika apstākļiem, kas saistīti ar aukstumu un lielu vēja ātrumu. Neskatoties uz to, bezpilota variantā, pacelšanās un nosēšanās pārliecināja varas iestādes, ka EHang 216 ir drošs lidojumiem ar pasažieriem.
Pēc tam tika veikti programmējami lidojumi ar diviem cilvēkiem. Kā nekā gaisa taksometrs ir divvietīgs ar 260 kg lietderīgo slodzi.
Atgādināšu.
Gaisa taksometrs EHang 216 veselas 20 minūtes var pārvietoties ar ātrumu līdz 130 km / h. Pārbaužu laikā Austrijā uzņēmums plāno pārbaudīt visu uzdevumu klāstu, kas saistīts ar šāda veida transporta darbību.
Sākot no lidaparāta apkopes līdz pakalpojuma popularizēšanai masās. Pasaulē nav neviena cita šāda veida uzņēmuma, kas spējis attīstīties šādā ļoti specifiskā jomā.
Ķīnieši izveido pakalpojumu, cilvēku un preču pārvadāšanai ar bezpilota transportlīdzekļiem. Vai vienkāršojot teikto: “Ar gaisa taksometru no punkta A uz punktu B”
Vēl daži piemēri par lidojošiem elektriskajiem lidaparātiem.
Vismaz seši uzņēmumi atrodas Eiropā, kas izstrādā lidmašīnas, kas piemērotas pasažieru pārvadāšanai pilsētas robežās vai preču piegādei bezpilota režīmā.
Par aviācijas drošību atbildīgās aģentūras pārstāvji ir pauduši gatavību atļaut šādu iekārtu komerciālu darbību no 2024. gada Eiropā.