Elektroauto nākotne, vai tā būs zaļa, kā tika paredzēts
Elektroauto nākotne.
Ko jūs teiksiet, ja teikšu, ka nākotne priekš elektroauto nebūs. Ja arī būs, par ko šaubos, tad diezgan drūmos toņos. Pats galvenais kritiena akmens būs akumulatori. Pēc tam to ražošana un problemātiskā utilizācija.
Lai skatītu svarīgu reklāmu, piemeklētu tieši TEV, izslēdz reklāmu bloķētāju! Raksta turpinājums zemāk:Elektroauto nākotne nav savienojama ar automobiļa lielo izmaksu, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja automobili. Domāju, ka par šo punktu nav vērts pat strīdēties.
Elektroauto nākotne un ES.
Eiropas Savienība ir apņēmusies līdz 2030. gadam Eiropas lielākajās pilsētās samazināt fosilo degvielu darbināmo automobiļu skaitu uz pusi. Tiek paredzēts, ka līdz 2024. gadam elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto ražošanas “cena varētu izlīdzināties”.
Nu te izskan vislielākā muļķība, paskaidrošu kāpēc es tā domāju.
Pēdējo divu gadu laikā litija, kas nepieciešams “zaļo” transportlīdzekļu akumulatoru ražošanai, cena ir pieaugusi desmitkārtīgi, bet niķelis par 75%.
Eksperti liecina, ka jau 2023. gadā 1 kWh enerģijas izmaksas akumulatorā sasniegs 152 USD. Un tas, protams, ietekmēs arī “videi draudzīgo” auto cenas, kas jau tā ir diezgan augstas.
Visā mūsdienu elektriskā transporta attīstības vēsturē “zaļie” entuziasti ir apgalvojuši, ka, attīstoties tehnoloģijām, elektroauto nākotnes cenas samazināsies.
Kā zināms, aptuveni 40% no elektromobiļa izmaksām nāk no litija jonu akumulatoru komplekta. Pat neskatoties uz to, ka litijs un niķelis pakāpeniski sadārdzinājās, akumulatoru cenas pēdējos gados nav augušas.
Tas bija saistīts tieši ar akumulatoru ražošanas tehnoloģiju uzlabošanu. Tomēr, pēdējo divu gadu laikā ķīmisko vielu izmaksu pieauguma temps ir ievērojami paātrinājies.
Šajā laikā litijs sadārdzinājies 10 reizes, niķelis – gandrīz 2. Nākamgad, pēc Bloomberg ekspertu aplēsēm, 1 kWh enerģijas cena sasniegs 152 dolārus, salīdzinājumam – 2021. gada beigās šis rādītājs bija 132 dolāri.
Tas ir, litija jonu akumulators ar jaudu 85 kW / h (un tādi ir pieejami, piemēram, Tesla Model S) maksās gandrīz 13 000 USD, nevis 11 220 USD, kā tas ir tagad.
Elektroauto nākotne var izbeigties.
Tā kā litija krīze tikko sākusies un, visticamāk, pasliktināsies un kļūs dārgāka, cenas varētu atgriezties tur, kur tās bija pirms desmit gadiem, kad 1 kWh uzglabāšana maksāja 1000 USD.
Līdz ar to augs arī cenas pašiem elektromobiļiem, ko arī šobrīd daudzi nevar atļauties pārmērīgi augsto izmaksu dēļ.
Video ar tautas viedokli.
Kopumā vēlme pēc “zaļas” nākotnes ir attīstības strupceļš. Stāsts par litija un niķeļa cenu pieaugumu ir tikai vēl viens apstiprinājums tam. Ir paredzēts, ka pieaugs elektrisko automobiļu zādzības, jā, to pašu akumulatoru dēļ.
Labu Dienu!
Cenu līkne degvielai ir lejupejoša, un tā priecē gan degvielas uzpildes staciju īpašniekus, gan autobraucējus! Toties elektrības cenas kāpj!
Drīz vien nebūs izdevīgi lietot elektroauto.
Pēc biržas datiem, otrdien visu dienu elektroenerģijas cena būs visai augsta – ap 50-55 centiem par kilovatstundu.
Cenas pīķis gaidāms pievakarē no 18-19, kad elektroenerģijas cena būs 66,5 centi par kilovatstundu.
Iedzīvotāji aicināti turpmākās trīs dienas taupīt elektroenerģiju pīķa stundās. Protams, atturēties no elektro-automobiļa uzlādes
Eiropas Savienība ir plosīta starp vides aizsardzības nozīmi un uzņēmējdarbības prasībām. Stingrāki litija pārdošanas apjomi liks uzņēmumiem rūpīgāk rīkoties ar litiju, kas palielinās izmaksas un padarīs Eiropā ražotās baterijas daudz dārgākas nekā Ķīnas, Korejas un pat Amerikas litija baterijas.
Litija bateriju derīgās īpašības aizēno fakts, ka tās dažkārt eksplodē. Un lai tas notiek reti, taču zināt par “bumbu” kabatā, istabā vai garāžā joprojām ir temats pārdomām.