E-pasts, tas mēdz būt dažāds gan noderīgs, gan kaitinošs

E-pasts.

E-pasta ziņojumi vai kā pierasts “e-mail”, vai lakoniski elektroniskais pasts var būt, kā interesanta pārsteiguma dāvana saziņai ar kolēģiem. Taču e-pastā pastāv zināmas briesmas tieši darba vidē, domāju biroja darbiniekus.

Lai skatītu svarīgu reklāmu, piemeklētu tieši TEV, izslēdz reklāmu bloķētāju! Raksta turpinājums zemāk:  

E-pasts, par kādam briesmām iet runa?

Lai cik tas neliktos jocīgi ir tādi īsie ziņojumi, kas var citus nokaitināt. Pie tam tie nav ne rupji ne pārāk gari. Tas notiek ja atļaujaties lietot dažas, bet noteiktas frāzes. Telefona īsziņu lasīšana un atbildēšana uz tiem, patērē milzīgu daļu no biroja darbinieku darba laika.

E-pasts

Noskaidrots, ka daudzi ziņojumi var būt vairāk kaitinoši nekā noderīgi. Ja vēlaties, lai jūsu kolēģi nesarautos nepatikā, ieraugot jūsu e-pasta ziņojumu, nelietojiet dažas neitrālas, bet savā būtībā aizskarošas frāzes.

E-pasts, vai vēlaties saņemt atbildi uz savu vēstuli?

Domāju, ka gribat, tad nelietojiet šīs frāzes par kurām tūlīt pastāstīšu. No sākuma, ko saka Google pasta lietotāju aptauja.

Ikgadējā “Google Mail” lietotāju aptaujā tika aptaujāti vairāk nekā 10000 darbinieku. Viņiem jautāja, kā viņi izmanto e-pastu. Tostarp, cik bieži viņi pārbauda savu iesūtni un kādas ir viņu attieksmes pret saņemtajiem ziņojumiem. Protams arī tam, kā un kam viņi dod priekšroku saziņai birojā.

Aptauja parādīja, ka dalībnieki vidēji nedēļā pavada 3,1 stundu, atbildot uz e-pastiem. Un dažas frāzes viņus ļoti kaitina.

E-pasts, kas visus kaitina!

Viena ceturtā daļa vai 25% aptaujas dalībnieku atbildēja, ka ir dusmīgi par vārdiem: “Es neesmu pārliecināts, vai redzējāt manu pēdējo ziņu.”

Tam sekoja tādas frāzes kā “skatīt manu pēdējo ziņojumu”, “attiecībā uz mūsu pēdējo sarunu” un “kāds progress šajā jautājumā?”. Acīmredzot cilvēkiem ļoti nepatīk e-pasta ziņojumi, lai paātrinātu darbu vai pārbaudītu to, kas liekas svarīgs citiem, bet ne tev.

Dažas citas frāzes, kas kaitināja cilvēkus, bija “atvainojos, ka vēlreiz dublēju manu e-pasta ziņojumu”, “lūdzu, apstipriniet saņemšanu”, “kā minēts iepriekš”, “kā apspriests” un “atkārtoti pievienoju dokumentu katram gadījumam”.

Kādi secinājumi būtu jāizdara?

Paliek skaidrs, ka adresātiem nepatīk pasīvi agresīvi atkārtoti un dublēti ziņojumi. It īpaši, ja viņiem ir noteiktas “sprūda” frāzes, kas viņus nesaista un pat atbaida savā nenoteiktībā.

Jūs nesaņemat atbildes uz e-pastiem?

Tas ir tāpēc, ka viņi nevēlas atbildēt, nevis tāpēc, ka viņi neredz jūsu pēdējo ziņu. Tas tikai apstiprina iepriekšējo secinājumu par to, kādi izteicieni un atkārtojumi cilvēkiem ir nelabvēlīgi.

E-pasts

Piemēram, “Glassdoor” aptaujātie personāla speciālisti, kā neprofesionālas komunikācijas piemēru iekļāvuši arī frāzi “attiecībā uz manu pēdējo vēstuli”.

Viņi to nodēvēja par “pasīvi agresīvu un ļoti vāji slēptu mēģinājumu novelt atbildību par iestrēgušu projektu citai personai”.

Tāpēc, ja vēlaties efektīvu mijiedarbību, labāk izklausīties pārliecināti, skaidri un saprotami.

E-pasts, beigās vēl daži padomi.

Vai sūtāt e-pastus kādam, ko nepazīstat? Tad, lūdzu, nelietojiet frāzes “interesēto pušu uzmanībai” vai “uz kuriem tas var attiekties”.

Pēc ekspertu domām, tas ir pārāk formāli un bezpersoniski. Protams, tas nenozīmē, ka jums ir jāuzrunā adresāts ar “Yo, dude!”, bet jūs varat diezgan labi pieturēties pie neitrāla “Sveiks, [vārds]”.

“Hey dude” ir termins, ko lieto apmulsis cilvēks, kurš vēlas…. latviski šo salikumu nemaz nevar tieši pārtulkot, apmēram tas būtu tā “ei vecīt”. Apmēram tā, būsim radoši arī savās īsziņās!

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *