Desu kaitīgums, vai ir veselībai nekaitīgas desas

Desu kaitīgums.

Gandrīz katrā pārtikas veikalā ir plašs desu izstrādājumu klāsts. Pircēju izvēlei tiek dotas kūpinātas, vārītas un daudzu citu veidu desas. Tās visas ir dažādu ražotāju ražotas un atšķiras pēc cenas.

Domāju, ka visi zina, var atrast gan ļoti dārgas desiņas, gan ārkārtīgi lētas. Tiek uzskatīts, ka ražotāju desu ražošanas tehnoloģija ir gandrīz vienāda, taču sastāvs katram ir atšķirīgs.

Ik pa laikam gandrīz katra ģimene iegādājas desu, kā uzkodu vai picas un citu ēdienu sastāvdaļu. Daudzi no mums labi zina, ka tas ir tālu no visnoderīgākā produkta. Bet kas desā ir tik kaitīgs un kura ir vissliktākā?

Desas kaitējums cilvēka veselībai – šie fakti liks mainīt domas par tās ēšanu. Desa bija kaitīga pat senatnē – tajā nebija krāsvielu, bet tajā bija daudz sāls.

Desu kaitīgums, veselībai.

Visas mūsdienu desas nav tīra gaļa, bet gan sarežģīts ķīmisks produkts, kas balstīts uz to. Pēc ekspertu domām, gaļas sastāvdaļu īpatsvars gaļas desās ir vismaz 60%.

Desu kaitīgums

Ja uz etiķetes ir norādīts, ka tā ir “gaļu saturoša”, tad gaļa tajā ir no 5 līdz 60%. Tāpēc vienmēr vajadzētu pievērst uzmanību tam, kas rakstīts uz etiķetes.

Ja iespējams, labāk izvēlēties produktus, kas ir dārgāki – tajos ir vairāk uzturvielu un mazāk konservantu. Daži ražotāji kompensē gaļas trūkumu desās ar neveselīgiem taukiem.

Desu kaitīgums, no kādas gaļas gatavo desu?

Pat ja desā ir daudz gaļas, tā var būt nekvalitatīva. Kā vēsta izdevums Sport Express, parasti jebkuras desas izejviela ir to dzīvnieku gaļa, kuri tiek turēti šauros apstākļos un ēd lopbarības kukurūzu vai ko līdzīgu.

Viņiem var dot arī antibiotikas, kas nelabvēlīgi ietekmē izejvielu kvalitāti. Ja gaļā ir antibiotikas, tās lietošana var izraisīt alerģiju un izjaukt zarnu mikrofloru.

Starp citu, mikrobiem, kas dzīvo zarnās, ir ļoti svarīga loma un tie var pat ietekmēt smadzeņu darbību un enerģiju. Jebkura gaļa var saturēt antibiotikas – tāda ir skarbā realitāte.

Desu kaitīgums, cik daudz sāls ir desā?

Desās, vienmēr ir daudz sāls. Cik tieši, nevar precīzi pateikt, jo šī informācija bieži vien nav norādīta uz etiķetes.
Vidēji tiek uzskatīts, ka 100 gramos desu ir 3,3 grami sāls, bet kūpinātajā desā sāls ir vēl vairāk.

Liels sāls daudzums uzturā galvenokārt ietekmē sirdi un asinsvadus, kas palielina insulta un sirdslēkmes risku. Sāls dienas deva pieaugušajam ir 5-6 grami

Desu kaitīgums, kādi konservanti ir desā?

Lai desa izskatītos labi un pie tam nesabojātos, tai pievieno krāsvielas un konservantus. Piemēram, nātrija nitrīts desu sastāvā ir ne tikai, lai piešķirtu svaigu nokrāsu, bet arī kā konservants – tas iznīcina baktērijas.

Uz etiķetes šī piedeva visbiežāk norādīta kā E250. Lielā koncentrācijā šī piedeva var izraisīt zarnu un kuņģa gļotādu kairinājumu un pat skābekļa badu.

Tas ir tālu no nekaitīgas vielas, taču bez tās desa ļoti ātri sabojājas un tai nav patīkamākā izskata. Pārtikas piedeva E250 ir pieejama gandrīz katrā desā

Desā ir daudz holesterīna – aptuveni 50 grami uz 100 gramiem produkta. Bieži lietojot šādus produktus, cilvēks atkal palielina sirdslēkmes un insulta risku.

Desas sastāvā esošās omega-6 taukskābes ( nejaukt ar labvēlīgo omega-3! ) provocē iekaisuma procesu rašanos organismā.
Tā kā organismā ir daudz omega-6, pasliktinās asins plūsma caur artērijām un var veidoties asins recekļi. Izrādās, ka desa var izraisīt asins recekļu veidošanos.

Desās ir arī daudz savienojumu, kas var izraisīt vēzi. Olbaltumvielu termiskās apstrādes laikā veidojas nitrozamīni, kas var izraisīt resnās un taisnās zarnas vēža attīstību.
Tiek uzskatīts, ka, ja cilvēkam ir ģenētiska nosliece uz šādām slimībām, desu labāk nelietot vispār.

Viskaitīgākā desa.

Speciālisti ir vienisprātis , ka pasaulē nav nevienas derīgas desas. Ja vēlaties būt vesels un ēst gaļu, labāk gatavot vistu vai zivis.

Ja izvēlaties mazāko ļaunumu, labāk izvēlēties vārītu desu. Fakts ir tāds, ka tā tiek apstrādāta vismazāk, taču to nevar saukt par noderīgu veselībai.

Desu kaitīgums

Viskaitīgākā desa tiek uzskatīta par daļēji kūpinātu. Sliktu slavu tā izpelnījusies gatavošanas veida dēļ: vispirms uzvāra, tad tā iziet cauri cepšanas procesam un pēc tam to kūpina. Daudzu apstrādi gaitā tajā esošās kaitīgās vielas organismam kļūst vēl kaitīgākas.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top