Degviela, ar 5% biodegvielas piejaukumu, mīti un patiesība

 

 

Degviela tavam automobilim.

“Uzdūros” rakstam, kas sen vai daudzus gadus atpakaļ  paskaidro par piedevām pie degvielas.

Uzskatu, ka tas ir aktuāli arī šodien. Ir taču tā, ka esam ar to samierinājušies.

Tomēr, tomēr…

Visām automašīnām, neskatoties uz to specifikāciju un vecumu.

Jā, spaidu kārtā, Latvijā jālieto degviela ar 5% biodegvielas piejaukumu, gan dīzeļa, gan benzīna motoriem. Tas nozīmē, ka visi automobiļi tiek pakļauti riskam.

Jautāsi kādam?

Ja piejaukums pārsniegs  5%, kas ir pat ļoti iespējams, sabendēsi motoru.  Lai lietotu degvielu ar daudz lielāku biodegvielas saturu, nepieciešami īpaši aprīkoti automobiļi. Piemēram, autobusi un kravas automobiļi ar speciāliem dzinējiem var izmantot 100% biodīzeļdegvielu (B100).

Savukārt biobenzīnu E85 var lietot tikai šim nolūkam ražotās speciālās automašīnās ar FFV (Flexible Fuel Vehicle) tipa motoriem. Varu paredzēt, ka neviens neies un skrupulozi nebaudīs vai piejaukums ir  5% vai teiksim 10%.

Tā kā mums motori nav,  Flexible Fuel Vehicle  konstrukcijas, secinājumus dari pats.

Ja tas būtu motoram paredzēts dinamikai vai  patērētajam degvielas daudzumam uz 100/km, tas būtu ieteicami un labi.

BET…

SEN TAČU RAŽOTĀJI BŪTU PĀRGĀJUŠI UZ ŠĀDU DEGVIELU VISĀ PASAULĒ!

Bet nē – nepāriet!

Degviela

Ja Jūs domājat, ka Latvija sākusi domāt zaļi, maldāties. Ko izsaka šis citāts no  ieinteresētās personas teiktā, kas uz tava rēķina iespējams pelna milzu naudu :

Biodegviela silda Latvijas ekonomiku vārda vistiešākajā nozīmē, jo šī nozare ir ar lielu pievienoto vērtību. Viss biodegvielas ražošanas cikls tiek nodrošināts Latvijā.

Saproti vienu, ka grupa veiksmīgu biznesmeņu un politiķu nopelnīs uz tavas dzīves kvalitātes rēķina. Degvielas cenai ar 5% bio piejaukumu būtu jāmaksā aptuveni fosilās degvielas līmenī. Tomēr, kā zinām no šodienas tas tā nav

Uzpildīsim draņķi un vēl piemaksāsim par viņu biznesa izdevumiem. Un to visu ir akceptējusi valsts ar likuma varu. Saskaņā ar likumdošanu  Latvijas degvielas tirgotājiem jānodrošina, lai 95.markas benzīnam un dīzeļdegvielai tiktu pievienotas biopiedevas 5% apmērā.

Ir viens izņēmums.

95.markas benzīnam bioetanols tiek piejaukts jau šobrīd, bet 98.markas benzīnam tas netiks darīts. Kā aģentūrai LETA iepriekš skaidroja “Statoil” degvielas kategoriju vadītājs, tas ir saistīts ar skābekļa satura un tvaika spiediena atšķirībām degvielu markās un, veicot piejaukumu, rezultāts neatbilst vajadzīgajām kvalitātes prasībām.

Komentāri ir?

Izlasi ar ko tas var beigties, tieši  TEV

Pieņemtais valdības lēmums, kas paredz no oktobra dīzeļdegvielā un 95.markas degvielā piejaukt biodegvielu 5% apjomā, iespējams, var kaitēt autovadītājiem.

Vairāki auto dīleri atzīst, ka ražotājs ir noteicis stingras prasības, kāda veida degvielu katrā automobilī drīkst izmantot un, ja nepiemērota degviela rada spēkratam kādas tehniskas problēmas, tad nedz ražotājs, nedz dīleris nevar uzņemties garantijās uzņemtās saistības.

Vairums dīleri atzīst, ka biodegvielas izmantošana nav paredzēta Latvijā pārdotajos spēkratos un to paredz arī ražotāja noteiktie standarti. To, vai degvielas satura izmaiņas var atstāt nelabvēlīgu iespaidu uz auto, dīleri komentē dažādi. Tiek gan norādīts, ka dažāda degvielas satura ietekme uz auto arī var būt dažāda.

„Skandi Motors” pēcpārdošanas daļas vadītājs  norāda, ka pētījumi par biodegvielas izmantošanas ietekmi uz spēkratiem nav veikti. Taču viņš apliecināja, ka „Hyundai” ražotājs ir paredzējis konkrētas degvielas markas izmantošanu, un „Skandi Motors” darbosies ražotāja noteiktajos standartos.

Līdzīgi norāda arī „Mitsubishi” izplatītāji Latvijā „Aura Auto”.

Viņi skaidro, ka katram auto ir savu tehnisko standartu robežas, kas nosaka kādu degvielu drīkst izmantot – gadījumā, ja robežas ir pārkāptas, tad auto var būt tehniskas problēmas, tomēr katrs gadījums ir individuāls.

Savukārt „Adam Auto” uzsver, ka Latvijā, atšķirībā, piemēram, no Vācijas, nemaz nav auto, kas būtu piemēroti piemaisītas biodegvielas izmantošanai.

Tur darbojas darbnīcas, kur auto var piemērot biodegvielas izmantošanai. Taču Latvijā tādu nav, un arī dīleris šādus darbus neveic. Arī auto tehniskajos parametros „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu.

 Latvijā jau ir bijuši gadījumi, kad piejaucēta biodegviela, sadedzinot virzuļu grupu, nodarījusi postu spēkratiem.

Tādos gadījumos ir veikta degvielas prove un, šajā gadījumā, dīleris pierādījis, ka bojājumi ir radošies, izmantojot nepiemērotu degvielu. Līdz ar to dīleris neveica dokumentos paredzētos pienākumus. Viņš gan piebilda, ka nevarot apliecināt, vai šajos gadījumos biodegvielas piejaukums bijis tikai 5% apjomā.

Ja Tev auto motors sabruks nepiemērotas degvielas dēļ, garantiju un kompensāciju nedabūsi!

Garantijas noteikumos „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu, kā arī auto tehniskajos parametros!08_SilveradoFlex_flexbadgej

Ja Tev no rūpnīcas ir šāda uzlīme, tad brauc bez bēdu, Pārējie riskējiet paši un “ticiet” tiem, kas uz to nopelna.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

3 Atziņas “Degviela, ar 5% biodegvielas piejaukumu, mīti un patiesība”

  1. gatis saka:

    Nu dinamika reāli krītas faks šai stulbībaiiiii

  2. nākamais Īrs saka:

    Pēc visiem fizikas likumiem, pielejot bioetanolu (spirķiks)vairāk patērēsi degvielu, citi lietderības koificenti…karoče mazākjaudīga degviela un nobraucot to pašu km daudzumu patēriņš ar bio pieaugs… Ha maksāsi vairāk un pildīsies biežāk.. Par to lūšsanu (virzuļ-grupas) 100% nezinu, bet varētu būt.

  3. fff saka:

    Ko nīdad, utis , braucat ar 98 , ja nav skanošā sēdi un sūkā

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top