Biznesa veidošana, kā sākt un uz ko jāpievērš uzmanība

Biznesa veidošana.

Internetā ir viegli atrast daudzas vietnes ar rakstiem tiem, kas vēlas kļūt par uzņēmējiem. Šādi uzdevumu saraksti ir noderīgi, taču tie nepalīdzēs padarīt jūsu biznesu rentablu. Ja uzņēmuma likteni noteiktu tikai pareiza punktu izpilde, visi būtu biznesmeņi.

Biznesa veidošana, kā sākt?

Patiesībā panākumi lielā mērā ir atkarīgi no pieejas biznesa veidošanai, pareizas stratēģijas un personiskajām īpašībām. Ja esat pārliecināts, ka uzņēmējdarbība ir jūsu ceļš, jums var palīdzēt dažas vienkāršas darbības.

Sāciet ar mazumiņu.

Daudzi cilvēki domā, ka uzņēmēji ir ļoti riskanti cilvēki. Realitāte ir citāda: lielākajai daļai biznesa cilvēku nepatīk akli pārvietoties. Tā vietā viņi uzņemas kontrolētu risku.

Pirms ieguldāt visu savu naudu idejā, mēģiniet sākt ar mazumiņu. Tas palīdzēs izveidot ideālu biznesa daļu, kas darbosies labi, kā arī pilnveidos elementus, kas liecina par solījumu, un atmetīs neefektīvos.

Slavenais uzņēmējs, Virgin Group dibinātājs Ričards Brensons pirmos soļus biznesā spēra 16 gadu vecumā, vecāku mājas pagrabā izdodot žurnālu Student. Tagad viņa korporācija apvieno aptuveni 400 uzņēmumu, un viņš pats ir kļuvis par miljardieri.

Mazo uzņēmumu vienmēr var attīstīt, pilnveidot un pārvērst par milzīgu projektu. Nevajag meklēt mērogu, bet gan gūt pieredzi.

Biznesa veidošana, neļauj kļūdām tevi maldināt.

Veiksmīgi cilvēki mācās no savām kļūdām un dodas tālāk. Viņi neiegrimst neveiksmēs, viņi nevaino ekonomiku un citus cilvēkus, un viņi nevaino visu ja pēkšņi rodas melna svītra dzīvē.

Kad Stīvs Džobss tika atlaists no Apple, viņš iegādājās uzņēmumu, kas vēlāk kļuva par slaveno Pixar studiju, un pēc tam triumfējoši atgriezās Apple. Ja ceļš uz jūsu sapni ir slēgts, nekrītiet izmisumā. Meklējiet citu ceļu vai aizstājiet mērķi ar mazāk ambiciozu un pieejamāku.

Mācieties no citiem.

Atrodiet gudrus mentorus un līdzīgi domājošus cilvēkus nozarē, kurā vēlaties veidot uzņēmējdarbību, un mācieties no viņu pieredzes.

Biznesa veidošana
Pajautājiet veiksmīgiem cilvēkiem, kuri saprot uzņēmējdarbību, kas nepieciešams, lai jūsu ideja būtu rentabla un kā jūs varētu kļūt veiksmīgs. Nebaidieties apmeklēt konferences vai apmeklēt īpašus kursus, kas palīdzēs jums ceļā uz uzņēmējdarbību.

Ja efektīvi mācīsies no citu kļūdām, ietaupīsi ne tikai laiku, bet arī naudu.

 Izturieties pret ikdienas darbībām, kā pret uzņēmējdarbību.

Sekojiet līdzi saviem ienākumiem un izdevumiem. Atcerieties novilkt skaidru robežu starp biznesam atvēlēto naudu un personīgajiem ietaupījumiem.

Uzziniet, kādi noteikumi un prasības ir jāievēro jūsu uzņēmumam un jums kā tā īpašniekam. Piemēram, ja strādājat ar intelektuālo īpašumu, izprotiet šīs jomas regulējumu. Vai arī konsultējieties ar ekspertiem, ja nepieciešams izveidot un izmantot elektronisko parakstu.

Uzdodiet jautājumus un iepriekš izpētiet savu darbības jomu – tas palīdzēs izvairīties no apkaunojošām kļūdām.

Biznesa veidošana, izprotiet atšķirību starp darbu sev un biznesa veidošanu.

Dibinot uzņēmumu, ir svarīgi izstrādāt efektīvas personāla atlases metodes un sistēmas. Iespējams, jums patīk pieņemt darbā cilvēkus, izmantojot lielas CV vietnes, vai arī vēlaties izmantot veco labo darba apmaiņu.

Neaizmirstiet, ka būt uzņēmuma īpašniekam nenozīmē strādāt vienam. Jums ir nepieciešami kvalificēti darbinieki, kuri var strādāt, kamēr jūs meklējat jaunus veidus, kā attīstīt uzņēmumu un ģenerēt idejas.

Ja jūs nepieņemat darbā cilvēkus, kuri ir gatavi strādāt jūsu labā, jūs ievērojami samazināt sava biznesa attīstības potenciālu.

Biznesa veidošana, iepazīstieties ar investoriem.

Ja investoriem ir svarīga loma jūsu biznesā, uzziniet, kādus projektus viņi meklē un kā atrast cilvēkus, kas vēlas ieguldīt jūsu idejā. Uzziniet, kādus pasākumus vai sanāksmes apmeklē jūsu investori.

Varbūt viņi dalās savā pieredzē un uzstājas kādās lielās vietās. Sagatavojiet sava produkta mini prezentāciju, lai pievērstu uzņēmuma uzmanību, tiklīdz rodas iespēja.

 Dari sevi zināmu.

Cilvēki vēlas veidot biznesu ar cilvēkiem, kurus viņi jau pazīst. Izveidojiet jaunas paziņas un iepazīstieties ar sevi un savu produktu pēc iespējas biežāk.

Pastāsti par to saviem draugiem un paziņām, raksti ierakstus sociālajos tīklos – jo vairāk cilvēku ieraudzīs tavu preci, jo lielāka iespēja, ka kāds par to ieinteresēsies nopietni. Tas palīdzēs jums izveidot reputāciju un pacelt savu biznesu uz nākamo līmeni.

Biznesa veidošana, izmantojiet interneta mārketingu.

Pat ja plānojat izveidot nelielu vietējo uzņēmumu, jums ir jābūt aktīvai tiešsaistes klātbūtnei. Tai jābūt vismaz profesionālai vietnei, e-pastam, lai sazinātos ar pircējiem, un populāru sociālo tīklu lapām.

Protams, jūs varat piesaistīt klientus, izmantojot mutiski, iepazīšanās un drukātās reklāmas. Tomēr tiešsaistes mārketings ir būtisks, lai cilvēki varētu labāk iepazīt jūs un jūsu produktu pirms pasūtījuma veikšanas.  Svarīga informācija, akcijas un kuponi, kas nosūtīti pa e-pastu, veicinās pārdošanu.

Pastāvīgi izpētiet un izmēģiniet jaunas lietas.

Tas, kas var būt ienesīgs tagad, var nebūt tikpat ienesīgs pēc desmit gadiem. Tāpēc nepaļaujieties uz tiem pašiem veidiem, kā rīkoties. Sekojiet līdzi jaunām tendencēm.

Varbūt ir kāds ērtāks veids kā reklamēt savu preci? Varbūt jūsu klienti pieprasa kādu iedomātu funkciju? Vai arī ir kāda aktīva auditorija, kas par tavu uzņēmumu vēl nezina?

Jūs atradīsiet atbildes uz šiem jautājumiem, pastāvīgi pētot nozares smalkumus un ieklausoties sava produkta lietotāju viedoklī. Jādomā par savu resursu saglabāšanu inflācijas periodā, kas kā zinām pašreiz ir Latvijā. Domāju tieši naudu, bez kuras biznesu veidot ir gandrīz neiespējami.

Biznesa veidošana, daži pārdomu secinājumi.

Daudziem iesākot biznesu ir bailes, ka papīra naudas vērtība zudīs, taču, ja ir runa par pēdējā laika krīzēm, kurām neseko inflācija, kā deviņdesmitajos gados, bet gan deflācija, tad var teikt, ka parastā nauda ir labākais, kas var būt.

Tas tāpēc, ka, krīzes laikā krītoties dažādu finanšu aktīvu vai ilgtermiņa preču cenām, šo pašu naudu var likt lietā un izdarīt nepieciešamos pirkumus.

Noteikti ir jāuzmanās no kriptovalūtām, jo tirgus pieredze liecina, ka tās ir uzskatāmas par augsta riska ieguldījumu.
Var gadīties, ka kārotās peļņas vietā var nākties samierināties ar lieliem zaudējumiem, jo tieši “riska aktīvi” ir tie, kuri, naudai aizplūstot no finanšu tirgiem, krīt pirmie.

Patlaban šķiet, ka viens no retajiem ieguldījuma veidiem, kas ilgtermiņā apsteidz inflāciju, ir investīcijas akciju tirgos vai ar tiem saistītajos finanšu instrumentos. Piemēram, ieguldījumu fondos, kuru vērtība mainās no norisēm akciju tirgos.

Ja kas, ASV fondu tirgus indekss “Standard & Poor’s 500” (Latvijā ir pieejami ieguldījumu fondi, kuru ieguldījuma daļu cenas mainās proporcionāli šī indeksa svārstībām) minētās desmitgades posmā ir kāpis par 162%.

Protams, neviens nezina, vai nākamā desmitgade būs tikpat veiksmīga, taču var droši rēķināties ar to, ka akciju tirgus ir ekonomikas daļa, savukārt ekonomikas un tās ietvaros esošie uzņēmumu finanšu rādītāji “pievelkas” līdz inflācijas procentiem un galu galā arī apsteidz tos.

Biznesa veidošana

Izdari secinājumus un izstrādā plānu, kā labāk saglabāt savus aktīvus iespējamajam biznesa modelim.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atziņa “Biznesa veidošana, kā sākt un uz ko jāpievērš uzmanība”

  1. Karens saka:

    Neko lielu bez kapitāla neuzsākt, ja nu vienīgi apkalpojošā sfērā. Taču problēma būs ar normālu darbinieku piesaistīšanu.
    Var sākt skatīties celtniecības virzienā. Drīz Ukrainai būs vajadzīgi daudz daudz būvnieku.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top