Biznesa meklējumos, kā atrast jomu, kur varētu realizēties

Biznesa meklējumos.

Veidojot savu biznesu no nulles ir svarīgi atrast perspektīvu nišu domājamajā darbības reģionā. Pats labākais variants ir veidot iecerēto darbību neizņemtā biznesa vietā.

Te būs iespējamā vieta TAVAI reklāmai! Nopietns reklāmdevējs gaidīts! Raksti vienosimies...

Ja pavisam īsi, varu jūs sarūgtināt!  Jūsu meklētais biznesa veids, kurā jūs gribētu darboties ar savu naudu jau pastāv! Iespējams, ka kāds pirms jums tos jau ir meklējis, tas nozīmē, ka varat vai nu pats meklēt risinājumu, vai arī sākt vākt informāciju jau par esošu biznesu.

Biznesa meklējumos, ko darīt?

Pateikšu frāzi, kas no sākuma var likties nepieņemama.

Kopējiet citu cilvēku idejas, izmantojiet tās, pielietojiet tās!

Ja iesiet šādu ceļu, tad iesaku noteikt, pēc kādiem kritērijiem atzīmēsiet interesantāko iespēju biznesam. Svarīgi sev noteikt personīgās noslieces, sākuma kapitāla apjomu, ātras atmaksas iespējas, vai ir zems konkurences līmenis utt.

Galvenais ir nemēģināt uzreiz “izdzīt” katru iespējamo variantu cauri kritēriju sistēmām – šajā gadījumā finālā varat palikt bez idejas.

No sākuma savāciet konkrētu iespēju sarakstu.

Kad jūsu rokās ir iespaidīgs, šķietami interesantu iespēju saraksts, ir pienācis laiks vākt konkrētāku informāciju par katru no iespējām. Atceries, ka uz interneta iespējām būs jāpaļaujas ar mazu skepsi. Tomēr, tajā joprojām varat atrast nepieciešamo informāciju.

Šoreiz mērķtiecīgi jāmeklē tādi raksturlielumi kā: katra izvēlētā biznesa veida rentabilitāte, vidējais atmaksāšanās periods, minimālās sākotnējās investīcijas, nozares perspektīvas, galvenie konkurenti (savā pilsētā). Jau šī materiāla vākšanas stadijā tiks noteikti iespējamie favorīti.

Kad jūsu rokās ir atlicis tikai viens vai divi iespējamie virzieni, lai uzsāktu uzņēmējdarbību, pārejiet uz pēdējo provizoriskās informācijas vākšanas posmu.

Biznesa meklējumos, intensīva darbība.

Vispirms apkopojiet pilnīgu informāciju par potenciālajiem konkurentiem. Ja kas, ne tikai par viņiem, bet par viņu radiem un paziņām. Pilnīgi iespējams, ka viņiem ir tik nopietni sakari administratīvajās struktūrās, ka iesaistīties šajā biznesā maksās pārāk dārgi.

Biznesa meklējumos

Ir ļoti noderīgi apmeklēt konkurentu birojus un ja ir to veikalus. Atceries, tikai izlūkošana uz vietas tev sniegs pilnīgu priekšstatu par konkurentu.

Atceries, ka konkurējošā biznesā nav radniecīgu noviržu kolēģu, parasti tie ir tava biznesa ienaidnieki.

Ir svarīgi pašam noteikt viņu stiprās puses, bet vissvarīgākais ir identificēt kļūdas konkurentu darbā. Jo vairāk vājo vietu pamanīsi viņu darbā, jo lielākas iespējas tev ir uzvarēt uz to fona, tas nozīmē piesaistīt tirgus uzmanību.

Biznesa meklējumos, izlūkošana.

Ja konkurentiem ir veikali, apmeklējiet katru no tiem, pievērsiet uzmanību vidējiem pirkumu apjomiem un populārākajām precēm.  Izvēlieties novērošanas vietu netālu no veikala ieejas, pavērojiet pircējus un to skaitu. Īpaši iesaku iepazīt kādu no veikala darbiniekiem. Tā ir nenovērtējama informācijas krātuve par konkurenta biznesu.

Jā, ne visai ētiski, bet lielākā daļa no biznesa “haizivīm” nesmādē nekādus veidus informācijas iegūšanas procesā.

Biznesa meklējumos, reklāma.

Pievērsiet uzmanību tam, kur jūsu konkurenti reklamējas, kādas pozīcijas piedāvā un kādas mārketinga kampaņas veic.
Savukārt jūs varat veikt savu iespējamo piegādātāju izpēti, interesējaties par iepirkumu nosacījumiem un minimālajiem piegādes apjomiem.

Noteikti ievietojiet pilsētas kartē visu konkurentu atrašanās vietas. Pilnīgi iespējams, ka jūsu acīm pavērsies neapsegtas teritorijas, kas ļaus izvēlēties sev izdevīgāko vietu veikala (biroja) atvēršanai.

Kā zināms, viena no nozīmīgākajām jebkura biznesa izdevumu pozīcijām, kā likums, ir īres maksa, tas nozīmē, ka izmaksas ir vērts rēķināt, pie tam, dažādās pilsētas vietās.

Biznesa meklējumos, svarīgs padoms.

Pirms sākat uzņēmējdarbību, esiet gatavi maksāt īri par vairākiem mēnešiem uz priekšu. Gadās, ka topošie uzņēmēji bieži iekrīt skaidras naudas trūkuma slazdā. Lai no tā izvairītos, pārliecinieties, ka vismaz šie kārtējie izdevumi būs apmaksāti.

Īpaši svarīgi ir izpildīt savas saistības laikā. Iespējams, ka jūsu galvenajam konkurentam ir plaši sakari un sviras to noskaidrot.

Ja bizness, kuru plānojat uzsākt, ir diezgan specifisks vai lielā mērā atkarīgs no cilvēciskā faktora (parasti pakalpojumu nozare), padomājiet, kur pieņemt darbā kvalificētu personālu. Painteresējies par sev nepieciešamo speciālistu vidējām algām.

Protams, iesaku pētīt iespējamo pircēju.

Izveidojiet sarakstu ar jautājumiem, kas jūs interesē. Jā, atkal būs jāievāc informācija un ne visai godīgā veidā. Ieņemiet novērošanas pozīciju konkurenta veikala tuvumā, intervējiet klientus, kuri to atstāj socioloģiskā dienesta darbinieka aizsegā.

Pats galvenais, nedariet to pie veikala durvīm jo tā riskējat iegūt nepatikšanas ar konkurenta veikala apsardzi. Uzdodiet jautājumus, kāpēc šis pircējs izvēlējās tieši šo veikalu (vai uzņēmumu), kas viņam patīk servisā, ko viņš mainītu, ko pievienotu tā darbībā?

Mēģiniet ar respondentu palīdzību izveidot ideāla uzņēmuma tēlu, apzināt visas viņu vajadzības un cerības jūsu izvēlētajā jomā. Tagad, kad jūs zināt visu vai gandrīz visu par piedāvāto biznesu, ir pienācis laiks sākt šīs zināšanas sistematizēt.

Katram no tālāk uzskaitītajiem faktoriem novērtējiet aptuveno tā rašanās iespējamību, kā tas ietekmēs jūsu uzņēmumu un vai varat tikt galā ar jauno situāciju.

Biznesa meklējumos, ārējās vides ietekmes izpēte.

• Vai valdības politika ietekmē jūsu biznesu? Ja jā, vai ir paredzams, ka likumi mainīs jūsu darbības veidu jūsu izvēlētajā biznesa jomā?
• Vai pastāv sociālās tendences (piemēram, veselīga dzīvesveida mode), lai ietekmētu situāciju jūsu izvēlētajā jomā?
• Vai jūs varētu izturēt spiedienu no ietekmīgiem cilvēkiem, konkurentu radinieku gadījums domes struktūrās?

Tirgus faktoru ietekme.

• Kopējā tirgus kapacitāte Jūsu izvēlētajā reģionā, šo informāciju meklējiet internetā. Ja varat atrast informāciju tikai par jūsu pilsētas kapacitāti, reiziniet šo skaitli ar jūsu pilsētas iedzīvotāju attiecību pret galvaspilsētu un viņu pirktspējas koeficientu. Iegaumējiet, ka ne visās pilsētās algas un līdz ar to arī iespējas iedzīvotājiem, vienādi augstas.

• Šāda veida biznesa rentabilitāte.
• Nozares izaugsmes tempi.
• Sezonalitāte.
• Atkarība no piegādātājiem un to skaita.
• Tirgus jutīgums pret cenu, pakalpojumu kvalitāti un ārējo faktoru ietekmi.

Finanšu faktoru ietekme.

• Šķēršļi ienākšanai tirgū.
• Iespējamā peļņa.
• Jaudas izmantošana un aprīkojuma iegādes izmaksas.
• Atmaksas periods.
• Aizņēmuma izmaksas.
• Apjomu radītu ietaupījumu ietekme (lielie uzņēmumi var pieprasīt no piegādātājiem ekskluzīvas atlaides, kas nozīmē, ka viņiem ir iespēja pārdot preces par zemākajām cenām).

Konkurence.

• Kādi konkurenti pastāv tirgū, to skaits un tirgus daļa.
• Katra konkurenta stiprās puses.
• Katra konkurenta vājās puses.
• Konkurentu koncentrācijas pakāpe tirgū.
• Konkurentu tendence apvienoties kopīgiem projektiem.
• Netiešo konkurentu saraksts tirgū, to daļa un iespējamā ietekme uz jūsu biznesu.
• Preču vai pakalpojumu aizstājēju iespējamība.
• Jaunu konkurentu iespējamība (piemēram, citu pilsētu ķēžu ienākšana jūsu reģionā).

Biznesa meklējumos

Tikai atbildot uz visiem jautājumiem, varat būt drošs, ka beidzot jums ir priekšstats par izvēlēto jomu un esat gatavs uzsākt biznesu.
Protams, nebūs iespējams aprēķināt visus notikumu attīstības scenārijus, atbilde uz iepriekš minētajiem jautājumiem palīdzēs izvairīties no lielākās daļas biznesa kļūmju.

Labu Dienu!

 

Viens komentārs par “Biznesa meklējumos, kā atrast jomu, kur varētu realizēties

  • .
    Saite

    Paldies,ļoti saprotoši un pat teiktu pavedinoši…

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *