Autonomā bremzēšana, kā es pārliecinājos par tās darbību

Autonomā bremzēšana.

Autonomā bremzēšana ir viena no būtiskākajām moderno auto drošības sistēmām. Liela daļa no ceļu satiksmes negadījumiem notiek cilvēciskā faktora dēļ. Vadītājs par vēlu sāk bremzēt vai bremžu pedāli nespiež pietiekami spēcīgi.

Novēlotai reakcijai ir vairāki izskaidrojumi – apgrūtināta redzamība, novēršanās no ceļa vai negaidīts šķērslis.
Manā gadījumā bija tieši tā. Novērsos no ceļa jo ieraudzīju uz braucamās ceļa daļas kaut ko līdzīgu sabrauktam dzīvniekam.

Tomēr, tas nebija dzīvnieks, bet kaut kādas lupatas. Kas tad notika?

Priekšējais auto bija sācis bremzēt un nogriezties sētā vai vārtos. Nu nav tik svarīgi, kur. Svarīgi, ka viņš uz ceļa apstājās gandrīz pilnīgi un es šo dažu sekunžu vērto momentu nesaskatīju.

Nostrādāja autonomā bremzēšana! To tu labi redzēsi video.

Autonomā bremzēšana, zināšanai!

No 2022. gada visiem jauniem auto tādai jābūt iekļautai bāzes versijā. Šo sistēmu nevajadzētu jaukt ar EBA sistēmu jeb avārijas bremzēšanas asistentu.

Autonomā bremzēšana

EBA palielina tikai bremžu spēku brīdī, kad vadītājs jau panikas situācijā spiež bremžu pedāli, taču nedara to pietiekami spēcīgi.

Tāpat autonomā bremzēšana jānošķir no ACC jeb adaptīvās kruīza kontroles, kas paredzēta, lai ievērotu distanci no priekšā braucošā auto un prastu ievērot līdzīgu ātrumu.

Ne visiem auto, kuriem uzstādīta ACC, ir pieejama AEB vai autonomā bremzēšana , lai arī abas sistēmas varētu darboties duetā, izmantojot tās pašas uztveres ierīces.

Runa iet par manu “Kia Sportage TX” komplektācijā. Tā ir pati pilnākā komplektācija ar dažādiem luksus elementiem, kā sēdekļu ventilācija, apsilde, lūka, automātiskā pārkošanās un tā tālāk.

Ja par izturību.

“Kia Sportage” šobrīd ir pārsniedzis visus rekordus. Vācijas žurnāla Auto Bild veiktajā 100 000 kilometru izturības testā.  Kia Eiropā visvairāk pārdotais modelis ir pārspējis konkurentus un izturējis maratona pārbaudi, neuzrādot nevienu defektu.

Vai problēmu un saņemot augstāko iespējamo rezultātu – kopējo novērtējumu «1».

Tālāk par drošības aprīkojumu, konkrēti manam auto.

1. Autonomā avārijas bremzēšanas sistēma (AEBS), kas izmantojot radara sistēmu. Konstatēs potenciālo sadursmi ar citu auto vai gājēju, un palīdzēs transportlīdzeklim apstāties.

2.  Līniju šķērsošanas brīdinājuma sistēma (LDWS), kas raidīs brīdinājuma signālus, ja vadītājs novirzīsies no savas joslas
3.  Joslu saglabāšanas palīdzības sistēma (LKAS), kas nosaka Sportage pozīciju attiecībā pret joslu atzīmēm, un automātiski koriģē kustību, ja konstatē novirzes. Pat interesanti, jo auto stūrē pats.
4.  Intuitīva staru kūļa pielāgošanas sistēma (HBA), kas automātiski pielāgo gaismu kūļa intensitāti atkarībā no citu transportlīdzekļu atrašanās vietas un situācijas uz ceļa.
5.  Ātruma ierobežojumu informatīvā funkcija (SLIF), kas informē vadītāju par ātruma ierobežojumiem saskaņā ar kameru fiksētajām ceļazīmēm.
6. Aklā punkta kontroles sistēma (BSD), kas ar vizuālu brīdinājumu sānu spogulīšos informē, ja vadītājam neredzamajā sānu zonā ir iebraukusi automašīna.
7.  Trauksme par aizmugurē esošu kustību (RCTA), kas brīdina par citiem transportlīdzekļiem aiz Sportage, braucot atpakaļgaitā vai novietojot auto stāvvietā.

Visu pat neatceros, bet sajūta ir droša. It sevišķi ar gadījumu uz ceļa.

Labu Dienu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.