Automobiļu logotips, attīstības vēsture un dizaina līkloči

Automobiļu logotips.

Ļoti interesants ir lielo firmu automobiļu logo un tā izveides vēsturiskie posmi. Interesanti, ka noteiktos vēstures periodos tie izmainās līdz nepazīšanai. Nav jābrīnās, ka ieraugot kādu no antīkajiem automobiļiem  mēs neatpazīstam tā nosaukumu pat vērīgi lūkojoties uz logotipu.

Tāpēc apskatīsim automobiļu firmu atpazīšanas emblēmas, vai precīzāk,  automobiļu  logotips, kas visiem ir atpazīstams šodien, toties neatpazītu to gadus piecdesmit atpakaļ.

Automobiļu logotips, kas tad ir logotips?

Firmas stils,  kompānijas  tēla daļa, kas ar vienotu vizuālu līniju sasaista visus kompānijas darbības aspektus. Nu apmēram tā, lai gan cilvēciski sakot : firmas atpazīšanas zīme un punkts.

Ja tāds vienkāršots skaidrojums Tevi neapmierina, tad mazliet padziļināsim mūsu tēmas apskatu, automobiļu logotips. Viena no pirmajām lietām kompānijas imidža organizācijā, tā ir firmas logotipa radīšana, kas ir viens no kompānijas  tirdzniecības markas, brenda, vai produkta panākumu pamata faktors.

Kā sludina vārdnīcas, firmas stils – tas ir grafisko, vizuālo un informatīvo līdzekļu kopums, ar kuru palīdzību firma uzsver savu individualitāti.

Logotips tiek izmantots firmas produkcijas noformējumā, reklāmā, apzīmējumos, kurus kompānija izmanto firmas veidlapās, reklāmas materiālos, uz aploksnēm, produktu iesaiņojumā.

Automobilis nav izņēmums un lepni nes sava uzņēmuma logotipu.

Automobiļu logotips

Logotips, tas ir uzņēmuma tirgus virzīšanas, konkurences, pircēju uzmanības piesaistīšanas instruments, paņēmienu kopums, kas uzlabo atpazīstamību un uztveri.

Pircēju,  partneru un neatkarīgo, ne tikai firmas preču, bet arī visas tās darbības vērotāju vidū, kas savukārt ļauj identificēt kompāniju konkurentu starpā.

Logotipu zīmējot, var lietot atpazīstamus simbolus, kuri rezonē ar cilvēkiem pazīstamiem stereotipiem, tomēr viss tā saucamais asociāciju grozs veidojas zīmola vai paša uzņēmuma pastāvēšanas laikā.

Uzņēmumi, kuru logotips ir bijis spējīgs ilglaicīgi pastāvēt, ap sevi apaudzē cilvēku asociācijas un priekšstatus. Tāpēc,  ja to maina, viss ir jāsāk no sākuma. Protams, arī logotipu  izmaiņas notiek mainoties firmai un veidojot to jaunajiem uzdevumiem.

Vidēji ik pa pieciem gadiem tiek realizēti tā saucamie ” facelift”, kad uzņēmuma stila grafiskais izpildījums tiek piemērots laika garam.

Gadu gaitā mainās kādi vizuālie kodi un  ja uzņēmums negrib būt vecmodīgs ir jāpacenšas ar izmaiņām logotipā.

Automobiļu logotips, laikmetu griezumā

kia

Domāju, ka bija interesanti iepazīt tik neseno, bet varbūt arī seno vēsturi, kas iemiesojas tagadnē!

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

3 Atziņas “Automobiļu logotips, attīstības vēsture un dizaina līkloči”

  1. zigis saka:

    Kāda jēga logo ja auto vecs un nesmuks, labāk jaunu auto ar vecu logo.

    1. kents saka:

      Labāk divus trīs un visus zaļus vai rozā, hah hah

  2. krrrr saka:

    Fiat SpA izpilddirektors Serdžio Marčione (Sergio Marchionne) noteicis Ferrari brenda cenu un tā būtu vērtējama… 5 milijardus eiro.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top