Subaru Forester 4×4
Subaru Forester 4×4
CENA: € 21 201 – € 28 173
noslēdzies «Latvijas gada auto 2008» konkurss, kurā 1.vietu nominācijā «Smilšu kalna princis» ieguva «Subaru Forester». Auto vērtēja kompetenta žūrija, kas sastāvēja no pieredzējušiem auto žurnālistiem un citiem auto jomā pieredzējušiem žūrijas locekļiem.
Jaunais «Subaru Forester» tika atzīts par veiksmīgāko 2008. gada apvidus auto, un ir sevi pierādījis, neskatoties uz to, ka «Forester» tika piedāvāts Eiropas tirgū tikai no šā gada pavasa.
Žūrija jauno «Forester» Boxer Diesel pamatoti novērtēja tik augstu, jo «Subaru» izmantoja pārbaudītu metodi, lai būtiski uzlabotu dīzeļmotora izstrādes tehnoloģiju, izmantojot ilgāk kā 40 gadu laikā gūto Boxer dzinēju ražošanas pieredzi. Saglabājot būtiskākās zemu vibrāciju un lielas izturības priekšrocības, šis dzinējs ir ar paaugstinātu griezes momentu un efektīvāku degvielas patēriņu. «Subaru Forester» interjers tika atzīts par gaumīgu un ļoti ērtu, lieliska redzamība un komforts, tas ir apvidus automobilis, kas sasniedzis vēl nebijušu līmeni.
Augstu tika novērtēts arī tas, ka «Forester» ir iebūvēta vienreizējā, abpusēji līdzsvarotā pastāvīgā simetriskā pilnpiedziņa. Šī zemā smaguma centra struktūra nodrošina dabisku līdzsvaru starp priekšu un aizmuguri, labo un kreiso pusi, kas savukārt garantē teicamu veiktspēju, stabilitāti un vilkmi.
Video tests kas labāks Subaru, CRV Honda, Nisan, Toyota….
Dinamika
Nākotnē tiek solīts Forester ar 2,2 litru dīzeļdzinēju, ko mēs labprāt gribētu notestēt. 2,0 litru 150 ZS benzīna dzinējam, kas šobrīd ir pieejams, mazliet pietrūkst spēka. Turklāt tas jo īpaši jūtams ar četrpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ja jums interesē tikai ātrums, ņemiet 230 ZS 2,5 litru turbo dzinēju. Vēl nopērkama ir arī 2,0 litru dīzeļversija. Visām versijām ir pilnpiedziņa, savukārt manuālajām transmisijām ir pazeminātie pārnesumi, kas lieti noder bezceļa apstākļos
Gaitas īpašības
Forester vienmēr izcēlies ar stabilu gaitu, turklāt tam ir tīri pieņemama veiktspēja bezceļa apstākļos. Virsbūves svārstības ir labi apvaldītas. Pastāvīgā pilnpiedziņa nodrošina lielisku saķerti ar ceļu, standarta aprīkojumā ir arī stabilitātes kontrole
Trokšņu izolācija
Subaru četrcilindru dzinēju raksturīgā skaņa ir dzirdama arī Forester. 2,0 litru benzīna dzinējs ir dzirdams vienmēr, lai gan vienmērīgā ātrumā tā radītais troksnis aizvirzās fonā. Pretvēja šalkoņas un ceļa trokšņu līmenis ir relatīvi zems. Pārnesumkārbas – manuālā un automātiskā – nav no vienmērīgākajām.
Pirkšana un lietošana
Bāzes līmeņa Forester cena ir tīri pieņemama, salīdzinot ar konkurentiem, kuru lielākā daļa arī nāk no Japānas. Tomēr XS versija ir par vairāk nekā 4000 EUR dārgāka, turklāt šķiet, ka klāt nākušais papildaprīkojums īsti nav tā vērts. Degvielas ekonomija ir labāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim, taču Subaru apkopes izmaksas nav lētas.
Kvalitāte un izturība
Ja runa ir par montāžas kvalitāti un izturību, Subaru nav, kur piesieties. Ja nu kaut kas varēja būt labāks, tad tā ir salona pievilcība. Šī versija ir labāka par iepriekšējās paaudzes modeļiem, taču salona izskats un apdare īsti neatbilst Eiropas standartiem.
Drošība un aizsardzība
Sānu drošības aizkari ir standarta aprīkojumā, tāpat kā stabilitātes kontrole. Arī bremžu sistēma ir uzlabota, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli. Bremzēšanas distance kļuvusi īsāka, pateicoties elektroniskai bremžu spēka sadalei. Subaru gan neplāno piedāvāt šo auto Euro NCAP drošības testa veikšanai.
Pie stūres
Plašais salons, stūres un sēdekļu regulēšanas iespējas nozīmē, ka diez vai kādam radīsies problēmas ērti iekārtoties pie Forester stūres. Lielākā daļa slēdžu atrodas tur, kur tos ir viegli aizsniegt, turklāt tie ir vienkārši un saprotami. Tiesa gan, pārredzamība varēja būt labāka
Praktiskums
Forester tagad drīzāk līdzinās tādiem auto kā Nissan X-trail, nevis pilnpiedziņas universāliem, kāds tas bija agrāk. Te valda vērā ņemams plašums, ko papildina nolaižami aizmugures sēdekļi un vienkārši paplašināms kravas nodalījums.
Aprīkojums
Bāzes aprīkojumā iekļauta stabilitātes un klimata kontrole, apsildāmi spoguļi un priekšējie sēdekļi. Versijās ar manuālo pārnesumkārbu ir pieejami arī pazeminātie pārnesumi. Dārgākajās versijās klāt nāk salona ādas apdare, labāka stereosistēma un elektriski regulējams vadītāja sēdeklis.
***********************
Atsausmes no Lietotāja 28/11/2008
Pēteris Mirks
2.0 XS 4R
Sveicināti! Braucu ar automašīnu Subaru Forester 2,0 l diesel M/T ikdienā, un nobraukti ir jau ap 2000 km. Patīkami pārsteidz klusais un ritmiskais dzinējs, nekādu vibrāciju un trokšņu, kaut tas ir dīzelis, darbojas vienkārši perfekti, ko nevarētu teikt par manuālo 6-pakāpju pārnesumkārbu, jo to ir salīdzinoši grūti ielikt vajadzīgajā “robā”.
Braucot pa nelīdzenu ceļu (piemēram bruģi), visas bedrītes tiek gandrīz nejūtami pārbrauktas, ja neskaita lielākus izciļņus, kā, piemēram, par vairākiem centimetriem no zemes izlīdušas tramvaja sliedes šķērsvirzienā. Reizēm ir sajūta, ka amortizācija aizmugurē strādā pārāk aizrautīgi un mašīna par daudz nošūpojas, un tās aizmugurējo daļu mēģina sanest. Tādu trūkumu nevar novērot priekšējai piekarei. Pirmais “ātrums” ir nedaudz par īsu, jo acīmredzot tā funkcija ir arī bezceļa braukšana, kā rezultātā, startējot no luksofora, pārāk ātri jāsāk slēgt jau otrajā pārnesumā. Runājot par bezceļu, tad varu teikt, ka nopietns bezceļa braucamais foresters noteikti nav, taču savas 4AWD funkcijas tas veic godam. Gribētos, lai būtu manuāli sabloķējams starpasu diferenciālis un pazeminātie pārnesumi, taču diemžēl šādas opcijas nav. Braucot pa sniegu un dubļiem, var sajust 4×4 klātbūtni… No krustojuma pa sniegu dodot “gāzi”, nenotiek nekāda mašīnas svaidīšanās un buksēšana, tā vienkārši patīkami uzņem paātrinājumu. Vidējais patēriņš svārstās no 6-7 l/100 km atkarībā no tā, vai vairāk ir pilsētas vai šosejas trase.
Sānskata spoguļi ir gana lieli, un līdz ar to redzamība ir vienkārši lieliska, taču, braucot pa pilsētu, reizēm tie aizsedz skatu virzienā uz iekšējo pagriezienu.
Runājot par salonu… Nekādi trokšņi un citas blakusparādības salonā nav sajūtamas, tikai nedaudz dzinēja rūkoņu var just, uzdodot gāzi. Dīvaini, ka panelī nav atrodams dzinēja temperatūras indikators, par to rūpējas tikai zilas krāsas lampiņa ar termometra simbolu, kas liecina par to, ka dzinējs vēl nav uzsilis. Patīkama ir zilo diožu gaisma, braucot naktī, viss salonā ir pārskatāms un atrodams. Šāda pati diodīte prasītos arī pie blakussēdētāja un vadītāja kājām… Nedaudz grūti ir ieraudzīt klimata iekārtas regulēšanas pogu stāvokļus, jo to kustīgo detaļu regulēšanas atzīme ir izdevusies dikti niecīga. Protams, ka pie tā var pierast.
Bagāžas nodalījumā nav nevienas kabatiņas vai tīkliņa, visi sīkumi, kas tur tiek ievietoti, ripinās pa visu bagāžnieku, tāpēc doma ir iepirkt kādu plastmasas kasti, kuru piesienot ar kravas stropi pie kravas stiprināšanas cilpām šo problēmu var atrisināt. Te gan ir padomāts par iepirkumu tīkliņa pieāķēšanu pie speciāliem āķiem, bet pagaidām tos vēl neesmu izmantojis. Rezerves riteņa vietā ir diezgan daudz vietas, kur sapakot dažādas mantas, ko nākas ņemt līdzi braucienā. Jāmin arī interesants fakts, ka aizmugurējās durvis atveras par gandrīz 90 grādiem, kas atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.
Vadītājs un blakussēdētājs varētu vēlēties labākas sēdekļu regulēšanas iespējas. Ja vadītāja sēdeklis vēl kustas augšā - lejā, tad blakussēdētājs sēž kā tādā bedrē, logi knapi līdz lūpai, un sēdekli var kustināt tikai uz priekšu un atpakaļ. Sēdpozīcija varētu būt augstāka, jo griestu augstums to atļauj, taču autoinženieri tā nav domājuši.
Protams, ka visā salona apdarē ir ļoti daudz izmantota plastmasa, taču tā izskatās gana kvalitatīva un skatam patīkama. Audio un kruīza vadība no stūres ir patīkama extra, taču kruīza vadības pogas maina savu nozīmi spaidīšanas laikā, un līdz ar to “jāpiešaujas”, kurā režīmā kura poga ko nozīmē… Pati kruīza vadība strādā vienkārši perfekti, nekādu rāvienu vai grūdienu, viss notiek plūdeni un pakāpeniski.
Automašīnas cena ir saprātīga un konkurētspējīga ar līdzīgas klases automašīnām. Interesanti ir tas, ka lietotu automašīnu tirgū vecāku foresteru cenas ir pietiekami augstas un pa lēto nemaz tā nevar tos atrast, kas varētu liecināt par mašīnas uzticamību un kvalitāti, par ko, protams, varēšu pārliecināties tikai pēc zināma lietošanas laika…
Nu, ko pirksi ? Padalies, atraksti ……
Mazliet sīkāk par visu laiku labāko dīzeļa dzinēju.
Dīzeļdzinēja Subaru Forester ir viens no ekonomiskākajiem apvidus spēkratiem savā klasē.
Uz Forester uzstādītā divlitrīgā opozīta dīzeļdzinēja ar kopējo degvielas rampu, aprīkotu ar turbokompresoru, jauda sastāda 147 z.s. (108 kW). Griezes moments sastāda 350 Nm pie apgriezienu ātruma 1800-2400 apgr./min. Laideni strādājošā dzinēja ekonomiskumu nodrošina jauna sešu pakāpju mehāniskā pārnesumkārba. Forester dīzeļa degvielas patēriņš sastāda tikai 6.3 litrus uz 100 kilometriem, bet CO2 izmeši – 167 gramus uz vienu nobraukto kilometru. Šajā klasē vismazākais degvielas patēriņš ar pilnu degvielas bāku ļauj nobraukt virs 1000 km.
Opozīta horizontālā dzinēja priekšrocības veido tā nelielais izmērs un zemais smaguma centrs. Atšķirībā no V-veida un rindu motoriem opozīta dzinējā nav nepieciešams izmantot balansēšanas vārpstas, kas padara to smagāku. Tā kā visā apgriezienu diapazonā dzinēja darbību iespaido arī īsāka kloķvārpsta, opozīta horizontālajam dzinējam nepiemīt rindu dīzeļmotoriem raksturīgie trokšņi un vibrācija. Izplūdes gāzu efektīvākai attīrīšanai tiek izmantots katalizators un pašattīrošs kvēpu filtrs. Turbokompresorā ir pielietotas lāpstiņas ar elektriski maināmo stāvokli, kas nodrošina dzinēja ātru reakciju uz gāzes pedāļa nospiešanu visā dzinēja apgriezienu diapazonā. Visa tā rezultātā iznāca unikāls, ātri palaižams un no vibrācijām brīvs dzinējs.
Kompaktais opozīta horizontālais dīzeļdzinējs lieliski savietojas ar Subaru simetrisko pilnpiedziņu. Labākas vadāmības nodrošināšanai un maksimālās efektivitātes panākšanai dzinējs un pārnesumkārba ir izvietoti visas pilnpiedziņas sistēmas centrā.
Trīs aprīkojuma līmeņi
Ārēji dīzeļa Forester var atpazīt pēc gaisa ieņēmēja uz motora pārsega un Boxerdiesel šiltītes uz aizmugurējās lūkas. Var izvēlēties vienu no trim aprīkojuma līmeņiem: 2.0TD X, 2.0TD XS vai 2.0TD XE.
Jau pats bāzes modelis 2.0D X ir aprīkots ar 16 collu lietiem diskiem, kruīzkontroli, klimata kontroli, priekšējiem un sānu drošības spilveniem, piepūšamajiem drošības aizkariem, dinamiskās stabilizācijas sistēmu (VDC), priekšējo sēdekļu un ārējo spoguļu apsildi, tāpat kā ar stiklu pacēlāju elektropiedziņu.
Modelim Forester 2.0TD XS, salīdzinājumā ar iepriekšējo līmeni, nāk klāt ksenona priekšējie lukturi ar lukturu skalotājiem, 17 collas lietie diski un CD atskaņotājs 6 diskiem, jumta slieces un aizmugures spoileris.
Savukārt modelim Forester 2.0TD XE papildus XS aprīkojuma līmenim sēdekļiem ir ādas tapsējums, vadītāja sēdeklis elektriski regulējams, jumta lūkai ir elektropiedziņa, turklāt bezatslēgas iekļūšanas un dzinēja iedarbināšanas sistēma (Keyless Entry).
Cenas:
Subaru Forester 2.0D X 15 900.- LVL
Subaru Forester 2.0D XS 17 400.- LVL
Subaru Forester 2.0D XE 19 400.- LVL
Vācijas “ADAC AutoMarxX 2009” aptaujā “Subaru” ar ideālo novērtējumu 1,0 plūc laurus kategorijās “Vispārējā apmierinātība ar marku“ un “Avāriju statistika”. Arī jautājumā “Gatavība iegādāties atkārtoti“ Subaru iegūst 1.vietu.
“Subaru” klientiem ir iemesls būs apmierinātiem, jo šīs markas automašīnām aptaujā ir novērots īpaši maz tehnisku problēmu. To apstiprina ADAC avāriju statistikā pasaulē lielākā pilnpiedziņas automašīnu ražotāja modeļu uzrādītie rezultāti: arī šeit ar ideālo novērtējumu 1,00 “Subaru” ieņem 1.vietu, apsteidzot “Mitsubishi” un “MINI” (novērtējums 1,04), “Audi” (1,17) un “Mercedes” (1,27).
Atkārtoti iegūtās pirmās vietas aptaujā “AutoMarxX 2009” apliecina “Subaru” markas dinamisko attīstības potenciālu, jo galvenokārt tieši no uzticamības izriet apmierinātība, un vienīgi klientu apmierinātība garantē panākumus nākotnē.

Atstāj vienu, bet labāk divus komentārus