Atņemt tiesības, ja ātrums pārsniegts vairāk nekā 30 km/st

Atņemt tiesības.

Kārtējais “sviests”! Iespējams valdība izgājusi no ciešas rezonanses ar veselo saprātu. Ne vairāk ne mazāk, bet vēlme sodīt un iekasēt skanošo ir līdzīga smirdīgam un nevaldāmam āpsim. Tā ir mūsu ievēlētā valdība ar tās ministriem un protams deputātu korpusu.

Atņemt tiesības, par ko cepiens?

Satiksmes ministrija atbalsta Iekšlietu ministrijas rosināto priekšlikumu ieviest tiesību izmantošanas aizliegumu, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā.

Kāds varbūt domā nu un kas, braukšu uz saviem 90 km/st un labi. Tad nu lieku priekša apskatīt vienu situāciju. Tikai piemērs, bet ļoti dzīvs ikdienā.

Brauc auto uz 85 km/st es vai tu gribu viņu apdzīt. Satiksme blīva, lai droši apdzītu jāspiež uz gāzes pedāli. Ātrums itin viegli pārsniegs to soda lielumu. Izvēle, vai eju uz frontālo sadursmi ar 90 km/st vai atdodu tiesības.

Ko tu izvēlēsies?

Atņemt tiesības, turpinu.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā.

Šādā gadījumā piemēro 240 līdz 320 eiro naudas sodu un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz trim mēnešiem.

Atņemt tiesības

Plānotie priekšlikumi grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ietver arī brīdinājuma vietā par atļautā ātruma pārsniegšanu virs sešiem kilometriem stundā ieviest naudas sodu.

Ar to par maz, jo ir iesniegti priekšlikumi jaunai elektroskrejriteņu definīcijai. Proti, elektroskrejriteņu definīcija tiek papildināta ar jaudas komponenti, kā arī ir iekļauta prasība par to, ka elektroskrejritenis ir transportlīdzeklis ar diviem riteņiem.

Ir paredzētas prasības attiecībā uz ātrgaitas ceļiem, stāvēšanas un apstāšanās noteikumiem attiecībā uz transportlīdzekļu evakuāciju.

Tāpat priekšlikumi iekļauj sodīšanu par atkārtotiem pārkāpumiem bez obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) un bez tehniskās apskates, proti, par šādiem pārkāpumiem turpmāk, ja šos priekšlikumus atbalstīs, sodīt varēs tikai vienu reizi dienā.
Taču to varēs darīt kaut visu gadu, katru dienu pa vienam sodam.

Pašlaik Ceļu satiksmes likumā pieņemtie priekšlikumi ir elektroskrejriteņu obligātā reģistrācija, kas stāsies spēkā no nākamā gada aprīļa.

Ceļu satiksmes drošības izvērtējums koplietošanas pakalpojumu zonās un dažādi nosacījumi kurus vēl izdomās. Protams arī uzvedības korekcijas grupas pārkāpējiem, kas sodīti par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu ietekmē.

Atņemt tiesības, nobeigums.

Tāpat patlaban ir pieņemti grozījumi jaunām prasībām ziemas riepām, savukārt jaunākos grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos vēl būs jāpieņem Ministru kabinetam.

Tas ietver prasības dalībai ceļu satiksmē uz ātrgaitas ceļiem, obligātas aizsargķiveres velosipēdistiem, kas jaunāki par 16 gadiem, kā arī obligātas aizsargķiveres elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā no 14 līdz 17 gadiem un citas prasības.

Vislabākais ir par tiem 6 km/st. Draugi no soda neizmuksi, lai gan viss mūsu rokās nākošajās vēlēšanās. Ja kas, kameras, kas tev sekos līdz.

Vidējā ātruma kontroles sistēmu šogad plānots ieviest 16 posmos:

Tallinas šoseja (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.–20,1. km);
Vidzemes šoseja (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);
Valmieras šoseja (A3) no krustojuma ar autoceļu Plācis–Rozula (V281) līdz Stalbei (36,3.–38,7. km);
Rīgas apvedceļš (Salaspils–Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);
Daugavpils šoseja (A6):
no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4.–116,0. km);
no tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām Banderi (133,5.–139,2. km);
no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2.–159,7. km);
Bauskas šoseja (A7) no Lejas Ģūģiem līdz Iecavai (25,3.–40,1. km);
Jelgavas šoseja (A8) no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km);

Liepājas šoseja (A9):

no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km);
no krustojuma ar autoceļu Tebbra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km);
Ventspils šoseja (A10):
no Varkaļiem līdz Griķiem (24,1.–30,8. km);
no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi (44,9.–52,4. km);
no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km);
Valsts galvenais autoceļš Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža no Kovališkiem līdz Rušeņicai (A13) (81,8.–88,5. km);
Reģionālais autoceļš Cēsis–Vecpiebalga–Madona no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km).

Projektēšanas laikā tika precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas, kas mainījās no sākotnēji plānotajām, ņemot vērā dažādus tehniskos aspektus.

Atņemt tiesības, divos posmos šīs korekcijas bija būtiskākas:

Tallinas šosejas (A1) posma sākums tika mainīts no 13,44 km uz 14,07 km, lai visā posmā būtu vienmērīgs atļautais ātrums 90 km/h;
Bauskas šosejas (A7) posma sākums mainīts no 24,24 km uz 25,21 km sakarā ar Ķekavas apvedceļa būvdarbiem.

Plānots, ka novembra beigās tiks uzsākta nākamo 17 vidējā ātruma kontroles posmu elektrības pieslēgumu un iekārtu projektēšana, patlaban notiek līguma saskaņošana.

Nākamie 17 posmi būs uz sekojošiem valsts autoceļiem:

• Tallinas šoseja (A1) no Vitrupes līdz Svētciemam(74,5.-81,15. km)

• Vidzemes šoseja (A2)

No Krasta ielas Ieriķos līdz autoceļam P20 (pagrieziens uz Cēsim) (72,25.-77,15. km)

No Bērzkroga līdz Smiltenes aplim (94,8.-125,7. km)

• Valmieras šoseja (A3) no Stalbes līdz Rubenei (40,1.-55,55. km)

• Rīgas apvedceļš (A4) (Baltezers-Saulkalne)

No krustojuma ar autoceļu P4 līdz tiltam pār Mazo Juglu(9,65.-13,9. km)

No krustojuma ar autoceļu P5 līdz pārvadam pār Daugavpils šoseju (14,5.-19,98. km)

• Rīgas apvedceļš (A5) (Salaspils-Babīte) aiz Misas kanāla līdz degvielas uzpildes stacijai Virši (14,1.-20,1. km)

• Daugavpils šoseja (A6) no Dzelmēm līdz Uplejām (66,1.-77,1. km)

• Liepājas šoseja (A9)

Aiz Liepājas šoseja 10. km līdz Tīreļiem (9,9.-23,1. km)

No Apšupes līdz Tiltiņiem (39,1.-56,7. km)

No Blīdenes līdz Brocēniem (79,91.-93,6. km)

• autoceļš Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12)

No Varakļāniem līdz Kristceļiem (61.-69. km)

Pirms Greiškāniem līdz autoceļa A12 108. km (106,25.-108. km)

• autoceļš Tīnūži-Koknese (P80)

No Tīnūžiem līdz Ziediņiem (0,35.-1,75. km)

No pārvada pār autoceļu P80 līdz rotācijas aplim (40,9.-60,2. km)

• autoceļš Sloka-Talsi (P128) No Ragaciema līdz Klapkalnciemam (13,5.-19,38. km)

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Labu Dienu!

 

Paldies, ka izlasījāt šo ziņu, neaizmirsti abonēt (ja kas bez maksas) jaunākos rakstus!

ABONĒŠANA!

 

Dalies ar šo ziņu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

scroll to top