Lidmašīna automobiļa bagāžniekā.
Tas nav joks vai fantastu grāmatā atrasts jauns tehnisks izgudrojums. Tā ir pagātne, kas man ir pagājusi garām… tāpēc, ka ASV militāristi šo projektu 1957.gadā apturēja.
Starp citu…
Ja tiktu realizēta lidmašīnas ražošana, kas no projekta 1956. gadā kļuva par lidojošu, īstu un funkcionālu lidmašīnu, mēs jau 1970 gadā to uztvertu par pašsaprotamu lietu… lidmašīna auto bagāžniekā .
Domāju ir pienācis brīdis aprakstīt šo lidmašīnu, kurai deva nosaukumu “Inflatoplane”, sīkāk…
- *Salocītā veidā var ievietot vieglā auto bagāžniekā.
- *Desmit minūtēs lidmašīna ir gatava lidojumam. (10.min ,lai piepildītu ar gaisu)
- *Pilota svars līdz 90kg.
- *Maksimālais ātrums pārsniedz 115 km/st.
- *Lidošanas drošie „griesti” trīs kilometri. (izmēģinājumos pacēlās vēl augstāk)
- *Garums seši metri.
- *Spārnu vēziens 6.8 metri.
- *Ar pilnu degvielas bāku svars 150 kg.
ASV militāristi gribēja “Inflatoplane” izmantot spiegošanas un izlūkošanas vajadzībām.
Bija doma no lielākas lidmašīnas ar izpletni nomest “Inflatoplane” ienaidnieka aizmugurē, kur to sagaidītu iefiltrētie izlūki, kas ātri piepūšot lidmašīnu varētu efektīvi pamest ienaidnieka teritoriju.
Lidmašīnu izstrādāja firmā „Goodyear”, kas to patstāvīgi pilnveidoja un pirms projekta slēgšanas pat tika izlaista divvietīgs “Inflatoplane” ar slēgtu kabīni un tajos pašos kompaktajos parametros.
Kāpēc ASV militāristi neturpināja šo projektu nav zināms. Būtu vismaz pārdevuši civilistiem.
Tad satiksmes „korķu” problēmas būtu daļēji atrisinātas.
Iedomājies… cik jauki būtu aizlidot pusdienās uz Stokholmu un tur nomest ar maziem izpletņiem, protestam, plīša lācīšus …lai taču liek mieru Asandžam.
Pēdējais modelis tika aprīkots ar ūdens slēpēm… interesanti, ka papildus pludiņu peldspējai nevajadzēja, jo lidmašīna taču ir piepūšama un peld ne sliktāk par piepūstu riepu.
Noskaties 1957. gada filmiņu…
Apskati arī interesantus un tematiski atlasītus rakstus: