Liepājas Stacijas laukuma jaunais veidols. (foto)
Ilgi aprunātie un peltie Liepājas stacijas laukuma un reizē autoostas celtniecības darbi ir pabeigti ar mazām kļūdiņām un nepabeigtiem ķeksīšiem projektā. Pārmetumi ir par laikus nepabeigto celtniecību, kas aizkavējās vairāku gadu garumā.
Vēl ir liepājnieku dažādi spriedumi par arhitekta izvēlēto koncepciju šādam vēsturiskam objektam. Vai drosmīgais arhitekta risinājums ir harmonijā ar vēsturisko celtni…
Mazliet vēstures…
Stacijas ēka celta 1871. gadā Liepājas - Romnu dzelzceļam klajā, smilšainā vietā. Tajā laikā to sauca par “mūra pili tuksnesī”, jo apkārt stacijai nebija nevienas mājas. Pamazām ap to sāka celt fabrikas un divstāva koka namus. Ja ir satiksme ir arī saimnieciskā darbība un pilsētas izaugsme…
Rosīgā saimnieciskā dzīve Liepāju pārvērta par vienu no lielākajiem kravu pārkraušanas centriem Kurzemē.
1936. gadā stacijas ēka tika pārbūvēta un modernizēta. Pēdējās rekonstrukcijas notika 20. gadsimta 80. un 90. gados, kad tika rekonstruēts preču pagalms. Mūsdienās stacija iekļauta industriālā mantojuma sarakstā…
Pie pēdējā stacijas modernizācijas iespējas tika SIA “Ceļu, tiltu būvnieks. Līgums par darbu veikšanu tika parakstīts, bet ar darbu izpildi gan gāja , kā pa celmiem.
Projekta kopējās izmaksas ir 1 399 118 latu, no kurām ERAF finansējums - 1 143 902 lati, Valsts budžeta dotācija - 80 746 lati, bet Liepājas pilsētas domes finansējums - 174 470 latu.
Labi, skatāmies foto un reizē vertējam Liepājas Stacijas laukuma jauno seju…
Kāds izskatījās Stacijas laukums pagātnē …
.
.

It kā jau labi, bet tomēr kaut kā pietrūkst. Liakam jau tautas burzmas. Parodoks ir tajā apstāklī, ka pasažieru vilcieni tu tū- nav.