Jaguar XJ - 2010.
Autoražotāja pārstāvji atklājuši, ka jaunais „Jaguar XJ” iegūs alumīnija virsbūvi, tāpat kā līdzšinējais modelis, tāpat tam būs panorāmas stikla jumts un plaša dzinēju gamma, ieskaitot jauno trīslitru turbopūtes dīzeļdzinēju ar 271 zirgspēku un pieclitru V8 kompresormotoru ar 510 ZS. Neskaitot standarta modeli, būs pieejama arī tā pagarinātā versija.
Jaunā „Jaguar XJ” dizains būs ieturēts lielās klases modeļa „Jaguar XF” stilā, tādejādi atsakoties no līdzšinējā retro izskata. Tāpat šis automobilis perspektīvā iegūs arī hibrīda spēka agregātu
“Jaguar XJ” izgatavots uz līdzšinēja modeļa platformas (tiem ir līdzīgs riteņu bāzes garums) un, tāpat kā līdz šim, būs pieejams kā standarta, tā arī pagarinātajā versijā. Pirmajā gadījumā riteņu bāze būs 3’035 milimetru, bet pagarinātajai versijai – par 125 mm vairāk.
Arī kopgarums jaunajam “Jaguar XJ” modelim ir praktiski tāds pats kā priekštecim. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 520 litrus. Automobiļa svars ir tikai 1’650 kilogramu, kas, piemēram, ir par aptuveni 250 kilogramiem mazāk nekā “BMW” 7.sērijai vai “Mercedes-Benz” S-klasei, kam virsbūve izgatavota no tērauda.
Aerodinamisko pretestību izdevies samazināt līdz koeficientam 0,29, kas ir labākais rādītājs starp visiem “Jaguar” modeļiem.
Aizmugurējo riteņu piedziņas “Jaguar XJ” tiks piedāvāts ar trīs dažādu versiju pieclitru V8 benzīna dzinējiem, kas pieejami atmosfēriskajā vai versijā ar mehānisko kompresoru.
Pirmajā gadījumā tas attīsta 385 zirgspēku jaudu, bet kompresormotora versijā tam būs divas modifikācijas – ar 470 vai 510 ZS (atkarībā no tirgus). Tāpat tam būs pieejams dīzeļdzinējs – trīslitru V6 biturbo agregāts ar 275 ZS un 600 Nm, vidēji patērējot 7 litrus degvielas uz 100 km. Visi dzinēji tiks sajūgti ar sešpakāpju “ZF” automātisko pārnesumkārbu un iespēju pārslēgties ar taustiņiem uz stūresrata.
Vēl jaunajam “Jaguar XJ” būs panorāmas stikla jumts, kas pieejams jau standarta komplektācijā, adaptīvā balstiekārta “Adaptive Dynamics”, aktīvais aizmugurējais diferenciālis ar elektronisko vadību, “Bowers & Wilkins” 1’200 vatu audio sistēma ar 20 skaļruņiem un 15 kanālu pastiprinātāju, kā arī astoņu collu ekrāns centrālajā konsolē, kas ļauj autovadītājam un priekšējam pasažierim uz viena ekrāna redzēt divus dažādus attēlus.
Lielbritānijā jaunais “Jaguar XJ” bāzes versijā maksās 52’500 mārciņu jeb aptuveni 43 tūkstošus latu (pagarinātā versija maksās trīs tūkstošus mārciņu vairāk), kamēr topversija maksās no 88 tūkstošiem mārciņu (no 72 tūkstošiem latu).