Raksta :
IESAKU Izlasīt : ...
1

Apkopotās nodevu izmaiņas auto-moto īpašniekiem.

Gada nogalē ir iespējams salikt pa plauktiņiem lemto par auto- moto transporta nodevām un nodokļiem. Jau iepriekš rakstīju par lemto valdības ārkārtas sēdes 23.novembrī.

Tagad ir veikti dažādi ‘uzlabojumi’ un precizējumi, domājams, motociklistu labi organizētajā protesta akcijā, kas šo to lika valdības ‘gudrajām galvām’ pārdomāt. Žēl, ka netika veidota papildus akcija tagad jau ar visvairāk apdalīto braucēju daļu – automobilisti.

Ceļu satiksmes drošības direkcija CSDD informē, ka ikgadējo transportlīdzekļu nodevu ir iespējams maksāt tikai par to laika periodu, kurā transportlīdzeklis reāli piedalās ceļu satiksmē.

Tas nozīmē, ka automašīnu īpašnieki, kuri savus spēkratus izmanto tikai, piemēram, no aprīļa līdz septembrim, ceļa nodokli var maksāt tikai par sešiem mēnešiem.

Vai nav prātīgi … žēl, ka nav zināms vai pusgads tiešām maksās uz pusi lētāk.. un atceries- pārējā laikā a/m numurzīmes ir jānodod CSDD glabāšanā.

Nodotās numura zīmes CSDD uzglabā gadu. Transportlīdzekļa īpašnieks numura zīmju uzglabāšanas termiņu vienu reizi var pagarināt vēl uz gadu.

Lai to veiktu, pirms numura zīmju uzglabāšanas termiņa beigām jādodas uz CSDD termiņu pagarināt, veicot maksājumu 2,12 latu apmērā.
Beidzoties numura zīmju uzglabāšanas termiņam, numura zīmes tiek iznīcinātas.
Ja transportlīdzekli, kura reģistrācija pārtraukta, tā īpašnieks vēlas izmantot, jādodas uz CSDD, transportlīdzeklis jāatjauno uzskaitē un jāsaņem numura zīmes.

Ja numura zīmju uzglabāšanas termiņš beidzies un numura zīmes iznīcinātas, veicama maksa arī par numura zīmju izgatavošanu (11,18 latu par katru numura zīmi). Jābūt nomaksātai arī transportlīdzekļa ikgadējai nodevai par kalendārā gada atlikušajiem mēnešiem, ieskaitot reģistrācijas atjaunošanas mēnesi.

No nākamā gada valdība ir iecerējusi paaugstināt ikgadējo nodevu vieglajiem automobiļiem, motocikliem, tricikliem un kvadricikliem, kā arī noteikt izmaiņas maksājumu periodiskumā, kas nozīmē, ka nodeva būs jāmaksā katru gadu, neatkarīgi no tā, vai transportlīdzeklis būs veicis valsts tehnisko apskati vai ne.

01.12.2009. Saeimā pieņēma grozījumus likumā „Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”. Izmaiņas vēl nav stājušās spēkā, jo tās vēl izskatīs valsts prezidents. Likumprojektos ir paredzēts, ka tie stājas spēkā 01.01.2010.

Bet tā kā prezidents Tautu neaizstāv un ar vienaldzīgu skatu noraugās notiekošajā, tad nu uzskatām šo par galīgo nodevu interpretāciju.

- mopēdiem
Nodeva nav jāmaksā.
- sniega motocikliem
Nodeva nav jāmaksā.
- motocikliem, tricikliem, kvadricikliem
Nodevas likme ir Ls 24
- vieglajiem automobiļiem
Likme (Ls)
Pilna masa līdz 1500 kg 24
Pilna masa no 1501 kg līdz 1800 kg 48
Pilna masa no 1801 kg līdz 2100 kg 75
Pilna masa no 2101 kg līdz 2600 kg 95
Pilna masa no 2601 kg līdz 3500 kg 115
Pilna masa vairāk par 3501 kg 150
- autobusiem
Likme (Ls)
Pilna masa līdz 1500 kg 12
Pilna masa no 1501 kg līdz 1800 kg 24
Pilna masa no 1801 kg līdz 2100 kg 45
Pilna masa no 2101 kg līdz 2600 kg 54
Pilna masa no 2601 kg līdz 3500 kg 72
Pilna masa no 3501 kg līdz 12 000 kg 78
Pilna masa vairāk par 12 000 kg 102
- kravas automobiļiem
Likme (Ls)
Pilna masa līdz 1500 kg 12
Pilna masa no 1501 kg līdz 1800 kg 24
Pilna masa no 1801 kg līdz 2100 kg 45
Pilna masa no 2101 kg līdz 2600 kg 54
Pilna masa no 2601 kg līdz 3500 kg 72
Pilna masa no 3501 kg līdz 12 000 kg 102
Kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 12 000 kg (izņemot seglu vilcējus) nodevas likme atkarīga no asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida: Asu skaits Pilnā masa Pneimatiskais atsperojums Mehāniskais atsperojums
2 asis no 12 001 kg līdz 15 000 kg 120 120
vairāk par 15 000 kg 120 195
3 asis no 12 001 kg līdz 21 000 kg 120 120
no 21 001 kg līdz 23 000 kg 120 156
vairāk par 23 000 kg 156 243
4 asis un vairāk no 12 001 kg līdz 25 000 kg 120 120
no 25 001 kg līdz 27 000 kg 120 162
no 27 001 kg līdz 29 000 kg 162 255
vairāk par 29 000 kg 255 378
Kravas automobiļiem - seglu vilcējiem 120 180
- piekabēm
Likme (Ls)
Piekabēm līdz 3500 kg nav jāmaksā
Vienass piekabēm virs 3500 kg 42
Vairākasu piekabēm nodevas likme atkarīga no piekabes pilnas masas un šīs piekabes velkošo kravas automobiļu pilnas masas, asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida. Piekabi velkošā kravas auto parametrus persona deklarē CSDD nodaļā. Piekabi velkošā kravas auto asu skaits Piekabi velkošā kravas auto pilna masa (kg) Piekabi velkošā kravas auto pilnas masas un piekabes pilnas masas summa (kg)* 2 asu piekabei 3 asu un vairāk asu piekabei
Velkošajam kravas auto ir pneimatiskais atsperojums Velkošajam kravas auto ir mehāniskais atsperojums Velkošajam kravas auto ir pneimatiskais atsperojums Velkošajam kravas auto ir mehāniskais atsperojums
2 asis līdz

15 000

līdz 29 000 42 42 42 42
29 001 - 31 000 42 114 42 42
31 001 - 33 000 114 204 78 114
33 001 - 36 000 204 378 114 144
36 001 - 38 000 204 378 144 240
vairāk par 38 000 204 378 240 372
vairāk par

15 000

līdz 31 000 42 42 42 42
31 001 - 33 000 114 129 66 78
33 001 - 36 000 204 303 78 114
36 001 - 38 000 204 303 144 165
vairāk par 38 000 204 303 240 297
3 asis un vairāk līdz

23 000

līdz 36 000 42 42 42 42
36 001 - 38 000 108 204 42 42
38 001 - 40 000 204 318 42 114
vairāk par 40 000 318 528 114 255
23 001 - 25 000 līdz 36 000 42 42 42 42
36 001 - 38 000 108 168 42 42
38 001 - 40 000 204 282 42 78
vairāk par 40 000 318 492 114 219
vairāk par

25 000

līdz 36 000 42 42 42 42
36 001 - 38 000 72 81 42 42
38 001 - 40 000 168 195 42 42
vairāk par 40 000 282 405 78 132
- puspiekabēm
Likme (Ls)
Puspiekabēm līdz 3500 kg nav jāmaksā
Vienass puspiekabēm virs 3500 kg 42
Divasu un trīsasu puspiekabēm nodevas likme atkarīga no puspiekabes asu skaita, pilnas masas un šīs puspiekabes velkošo seglu vilcēja pašmasas, asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida. Vilcēja parametrus persona deklarē CSDD nodaļā. Seglu vilcēja asu skaits Seglu vilcēja pašmasas un puspiekabes pilnas masas summa (kg)* 2 asu puspiekabei 3 un vairāk asu puspiekabei
Seglu vilcējam ir pneimatiskais atsperojums Seglu vilcējam ir mehāniskais atsperojums Seglu vilcējam ir pneimatiskais atsperojums Seglu vilcējam ir mehāniskais atsperojums
2 asis līdz 29 000 42 42 42 42
29 001 - 31 000 42 56 42 42
31 001 - 33 000 114 114 42 42
33 001 - 38 000 204 318 144 180
vairāk par 38 000 204 378 240 312
3 un

vairāk asis

līdz 36 000 42 42 42 42
36 001 - 38 000 108 144 42 42
38 001 - 40 000 204 258 42 54
vairāk par 40 000 318 468 114 195
* Piemērojot nodevas likmi puspiekabei, seglu vilcēja pašmasas un puspiekabes pilnas masas summa tiek noteikta puspiekabes reģistrācijas apliecībā uzrādītai puspiekabes pilnai masai pieskaitot:
- 7 000 kg, ja puspiekabe saskaņā ar Deklarāciju galvenokārt tiek vilkta ar divasu seglu vilcēju;
- 8 000 kg, ja puspiekabe saskaņā ar Deklarāciju galvenokārt tiek vilkta ar trīsasu seglu vilcēju.

SKAIDRA lieta, ka liela daļa savus nebraucošos auto un visādi citādi mīļus transporta līdzekļus (atmiņas vērtība) steigs norakstīt, jo raugi…

Brauc vai nebrauc, bet transporta nodoklis ir jāmaksā.

Tos transportlīdzekļus, kas vairs nav braukšanas kārtībā vai pat ir iznīcināti, CSDD iesaka norakstīt. Ja to tehniskā apskates darbības nav veiktas kopš 2004. gada 1. oktobra, transportlīdzekļu norakstīšanai pietiek aiznest uz CSDD to reģistrācijas apliecību un numura zīmes, bet….ja to nav, pietiks ar transportlīdzekļa īpašnieka iesniegumu.

Apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu maksā 1,75 latus. Ja reģistrā darbības veiktas pēc 2004. gada 1. oktobra, transportlīdzeklis jānodod apstrādes uzņēmumam, kurš pēc transportlīdzekļa pieņemšanas apstrādei viena mēneša laikā noraksta to CSDD.
Ņemot vērā paredzētās izmaiņas saistībā ar transportlīdzekļu ikgadējo nodevu, CSDD ierosina atvieglot arī to transporta līdzkū norakstīšabnu, kurui dati aktualizēti lidz 2009. gada decembrim. Tas dotu iespēju nākotnē izvairīties no nodevas maksāšanas par reāli neeksistējošiem transportlīdzekļiem. Šis priekšlikums vēl jāsaskaņo ar citām valsts iestādēm.

Kopumā -drūmi un nepatīkami uz tā fona, ka deputāti neko sev nesamazina… pilnīgi NEKO ! NE algas NE reprezentācijas izdevumus NE visu pārējo…


  • Neesi slinks...padalies ar draugiem :wpml_mail


  • SPIED UZ TAUSTIŅU "CTRL" un "D" KOPĀ... UZREIZ!!!
  • Kāpēc?
  • Tāpēc, lai ātri pievienotu iepatikušos lapu savā izlasē. Pēc tam varēsi viegli atgriezties pie informācijas!!!
  • NOTEIKTI APSKATIES CITAS KLlproject.lv LAPAS, TUR IR DAUDZ INTERESANTU ZIŅU !

  • Ja ir interese par rakstiem ... spied uz RSS Ikonas, ievadi savu e-mail un viss notiksies... (saņemsi savā e-pastā jaunākos rakstus par baltu velti, tas taču ir jauki ! ) > > > > >
    Atzīmēti ar sakrtību: , ,

    Viens Komentārs

    1. Pavels saka:

      Ta nav taisniba ka prezidents tautu neaizstav,vins par tautu rupejas,lai tauta mazak brauc un vairak staiga kajam,jo tas ir veseligi,tapat ari par essanu,gribesim braukt,mazak edisim,daudz est nav veseligi un paressana samazina muza garumu.Kas to var labak zinat ja ne musu prezidents.

    Atstājiet komentāru

    XHTML: Jūs varat izmantot šos skriptiņus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    TICI VAI NETICI

    CEĻOJUMI un...

    INTERESANTI

    MOMENTI ft...

    HUMORS

    LIEPĀJNIEKS

    TEHNOLOĢIJAS &

    TAS VAR INTERESĒT

    AUTO

    FOTOGRAFĒTAIS un...

    SABIEDRĪBA

  • IZLASI...
  • Latvijas problēma nav ne "krievi", ne "nabadzība", lai kā Kremļa polittehnologi censtos iztēlot Latviju par etniski sašķeltu "neizdevušos valsti". Un "Saskaņas centra" putinisti nav visi Latvijas krievi. Bet Krimas aneksija un Krievijas specvienību provokācijas Ukrainā nav "sašķeltas sabiedrības" sekas, kā Kremļa propagandai piebalso Ušakovs ar Šleseru.
  • Latvijas drošības lielākā problēma būtu Ušakova, Lemberga, Šlesera, Sudrabas un līdzīgu Putina draugu nonākšana valdībā pēc Saeimas vēlēšanām šoruden.