Degviela ar 5% biodegvielas piejaukumu, mīti un patiesība.

12 September 2009 - laimisk  
kategorija: Auto, Jaunumu Izlase, Sociālās pārdomas

Visām automašīnām, neskatoties uz to specifikāciju un vecumu, spaidu kārtā, Latvijā jālieto degviela ar 5% biodegvielas piejaukumu - gan dīzeļa, gan benzīna motoriem. Tas nozīmē, ka visi automobiļi tiek pakļauti riskam. Jautāsi kādam ? Ja piejaukums pārsniegs 5% , kas ir pat ļoti iespējams, sabendēsi motoru. Lai lietotu degvielu ar daudz lielāku biodegvielas saturu, nepieciešami īpaši aprīkoti automobiļi. Piemēram, autobusi un kravas automobiļi ar speciāliem dzinējiem var izmantot 100% biodīzeļdegvielu (B100). Savukārt biobenzīnu E85 var lietot tikai šim nolūkam ražotās speciālās automašīnās ar FFV (Flexible Fuel Vehicle) tipa motoriem. Varu paredzēt, ka neviens neies un skrupulozi nebaudīs vai piejaukums ir 5% vai teiksim 10%. Tā kā mums motori nav - Flexible Fuel Vehicle- konstrukcijas, secinājumus dari pats. Ja tas būtu motoram , dinamikai, patērētajam degvielas daudzumam uz 100/km ieteicami un labi ….

SEN RAŽOTĀJI BŪTU PARGĀJUŠI UZ ŠĀDU DEGVIELU VISĀ PASAULĒ, bet nē – nepāriet…

Ja Jūs domājat, ka Latvija sākusi domāt zaļi, maldāties. Ko izsaka šis citāts no Donāta Vaitaiša teiktā, kas uz tava rēķina pelnīs milzu naudu :

Biodegviela silda Latvijas ekonomiku vārda vistiešākajā nozīmē, jo šī nozare ir ar lielu pievienoto vērtību. Viss biodegvielas ražošanas cikls tiek nodrošināts Latvijā- uzsver SIA “Jaunpagasts plus” valdes priekšsēdētājs Donāts Vaitaitis.

Saproti vienu, ka grupa veiksmīgu biznesmeņu un politiķu nopelnīs uz tavas dzīves kvalitātes rēķina. Degvielas cenai ar 5% bio piejaukumu būtu jāmaksā aptuveni fosilās degvielas līmenī. Cenas gan var mainīties, notiekot būtiskām izmaiņām globālajā tirgū, piebilst “Jaunpagasts plus” kompānija. Nu vai nav skaidrs… Uzpildīsim draņķi un vēl piemaksāsim par viņu biznesa izdevumiem. Un to visu ir akceptējusi valsts ar likuma varu.

Saskaņā ar likumdošanu no šā gada 1.jūlija ar pārejas periodu līdz 1.oktobrim Latvijas degvielas tirgotājiem jānodrošina, lai 95.markas benzīnam un dīzeļdegvielai tiktu pievienotas biopiedevas 5% apmērā.

Ir viens izņēmums , lai nesabeigtu dārgos kungu autiņus …..

95.markas benzīnam bioetanols tiek piejaukts jau šobrīd, bet 98.markas benzīnam tas netiks darīts. Kā aģentūrai LETA iepriekš skaidroja “Statoil” degvielas kategoriju vadītājs Kaspars Skrābāns, tas ir saistīts ar skābekļa satura un tvaika spiediena atšķirībām degvielu markās un, veicot piejaukumu, rezultāts neatbilst vajadzīgajām kvalitātes prasībām.

Komentāri ir ? Man vēl ir ….. izlasi ar ko tas var beigties TEV

Pieņemtais valdības lēmums, kas paredz no oktobra dīzeļdegvielā un 95.markas degvielā piejaukt biodegvielu 5% apjomā, iespējams, var kaitēt autovadītājiem. Vairāki auto dīleri atzīst, ka ražotājs ir noteicis stingras prasības, kāda veida degvielu katrā automobilī drīkst izmantot un, ja nepiemērota degviela rada spēkratam kādas tehniskas problēmas, tad nedz ražotājs, nedz dīleris nevar uzņemties garantijās uzņemtās saistības.
Vairums dīleri atzīst, ka biodegvielas izmantošana nav paredzēta Latvijā pārdotajos spēkratos un to paredz arī ražotāja noteiktie standarti. To, vai degvielas satura izmaiņas var atstāt nelabvēlīgu iespaidu uz auto, dīleri komentē dažādi. Tiek gan norādīts, ka dažāda degvielas satura ietekme uz auto arī var būt dažāda.

„Skandi Motors” pēcpārdošanas daļas vadītājs Aldis Lediņš norāda, ka pētījumi par biodegvielas izmantošanas ietekmi uz spēkratiem nav veikti.

Taču viņš apliecināja, ka „Hyundai” ražotājs ir paredzējis konkrētas degvielas markas izmantošanu, un „Skandi Motors” darbosies ražotāja noteiktajos standartos. Līdz ar to, ja auto rodas tehniskas problēmas nepiemērotas degvielas dēļ, tad dīleris neuzņemas pienākumu atlīdzināt nodarīto.

Līdzīgi norāda arī „Mitsubishi” izplatītāju Latvijā „Aura Auto” valdes priekšsēdētājs Gundars Margēvičs. Viņš skaidro, ka katram auto ir savu tehnisko standartu robežas, kas nosaka kādu degvielu drīkst izmantot – gadījumā, ja robežas ir pārkāptas, tad auto var būt tehniskas problēmas, tomēr katrs gadījums ir individuāls.

Savukārt „Adam Auto” pēcpārdošanas vadītājs Dzintars Sīka uzsver, ka Latvijā, atšķirībā, piemēram, no Vācijas, nemaz nav auto, kas būtu piemēroti piemaisītas biodegvielas izmantošanai. Tur darbojas darbnīcas, kur auto var piemērot biodegvielas izmantošanai. Taču Latvijā tādu nav, un arī dīleris šādus darbus neveic. Arī auto tehniskajos parametros „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu.

Sīka atzīst, ka Latvijā jau ir bijuši gadījumi, kad piejaucēta biodegviela, sadedzinot virzuļu grupu, nodarījusi postu spēkratiem. Tādos gadījumos ir veikta degvielas prove un, šajā gadījumā, dīleris pierādījis, ka bojājumi ir radušies, izmantojot nepiemērotu degvielu. Līdz ar to dīleris neveica dokumentos paredzētos pienākumus. Viņš gan piebilda, ka nevarot apliecināt, vai šajos gadījumos biodegvielas piejaukums bijis tikai 5% apjomā.

Ja Tev auto motors sabruks nepiemērotas degvielas dēļ, garantiju un konpensaciju nedabūsi, jo …

Garantijas noteikumos „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu, kā arī auto tehniskajos parametros !


Ja Tev no rūpnīcas ir šāda uzlīme, tad brauc bez bēdu… pārējie riskējiet paši un ‘ticiet’ tiem, kas uz to grasās nopelnīt…

Izplati un izmanto:

Lasi vairāk:

  1. Iesaku boikotēt Statoilu
  2. Jauns nodoklis par auto, ko neizmanto satiksmē.
  3. Latvijā būs sliktākā degviela Eiropā.
  4. Latvijas iedzīvotājiem aizliegs vadīt ārzemēs reģistrētus vieglos automobiļus.
  5. Degvielas cenas kāps gandrīz par septiņiem santīmiem litrā.
  6. Sarežģītu un dārgu drošības sistēmu iebūvēšana autiņos.
  7. Liepājas CSDD pārprastais taupības režīms.

Videonovērošana

Uzzini, kas notiek Tavās mājās vai darbā

Komentāri

3 koment. к "Degviela ar 5% biodegvielas piejaukumu, mīti un patiesība."

  1. gatis - Sat, 12th Sep 2009 12:45 

    Nu dinamika reāli krītas faks šai stulbībaiiiii

  2. nākamais Īrs - Sat, 12th Sep 2009 12:54 

    Pēc visiem fizikas likumiem, pielejot bioetanolu (spirķiks)vairāk patērēsi degvielu, citi lietderības koificenti…karoče mazākjaudīga degviela un nobraucot to pašu km daudzumu patēriņš ar bio pieaugs… Ha maksāsi vairāk un pildīsies biežāk.. Par to lūšsanu (virzuļ-grupas) 100% nezinu, bet varētu būt.

  3. fff - Sat, 12th Sep 2009 13:18 

    Ko nīdad, utis , braucat ar 98 , ja nav skanošā sēdi un sūkā

Atstāj vienu, bet labāk divus komentārus





HOME