Rallijs “Kurzeme – 2009”

Mēneša izskaņā paredzētais rallijs “Kurzeme – 2009” vismaz no skatītāju redzespunkta, iespējams, nebūs nekāds krīzes rallijs, jo rīkotāji sola sapulcināt gan spēcīgus sportistus, gan īpašu pretimnākšanu un intrigu skatītājiem.

Rallija direktors Uldis Hmieļevskis uzsvēra spēcīgo dalībnieku sastāvu, kāds mūspuses ceļos nav pieredzēts vairākus gadus, kaut gan rallijā, kā zināms, negaidītas izmaiņas sportistu sarakstā var ieviest arī pāri ceļam pārskrējis melns kaķis.

Šurp pošas četru ārvalstu (Krievija, Lietuva, Igaunija, Lielbritānija) un pašmāju spēcīgākie autobraucēji, kuri savstarpējos rēķinus kārtos trīs radniecīgās ieskaitēs – rallijā, rallijsprintā un rallijreidā, kas palielina dalībnieku skaitu un skatītāju interesi. Ekipāžu skaits varētu sasniegt simtu, turklāt neskaitot historical un road (rallijsprintā piedalās pēc regularitātes principa) klases braucējus.

Uz starta izies arī vēsturiskas automašīnas. “Ar 29. un 30. augustu esam trāpījuši desmitniekā, jo Igaunijā atcēla vienu no čempionāta posmiem un daudzi spēcīgi igauņi pieteikušies “Kurzemei”,” sacīja U. Hmieļevskis.

subaru rally car

Sacensību vadītājs Aigars Bite savukārt uzsvēra, ka rallijs izplānots tā, ka skatītāji divās dienās var paspēt uz septiņiem no desmit ātrumposmiem. Pavisam sportistiem būs jāveic 330 kilometru garš ceļš, no kuriem gandrīz 100 kilometru būs papildsacensības.

Rallija ievadā sestdien, 29. augustā, automašīnas divas reizes veiks pilsētas ātrumposmu Satiksmes un Meldru ielas rajonā netālu no šā gada rallija atbalstītāja – “Skandi Motors” autosalona, kur šogad bāzēsies rallija centrs.

Pilsētas ātrumposms solās būt saistošs – tajā būs trīs tramplīni un mūspusē sportistiem neierasts šķērslis – brasls.

Runājot par Liepājas sportistu pārstāvniecību rallijā, pirmo reizi šosezon uz starta izies Mārtiņš Būčiņš, taču pārējo mūsu ekipāžu skaits būs šai rallija sezonai ierasti pieticīgs.
Ints Grasis

Novērtē manu video CRASH, gan ne par šo ralli, bet noskaņai derēs :

Sestdien skatītājiem nekādu problēmu ar sacensību vērošanu nevar būt – pilsētas ātrumposma trasi sacīkšu mašīnas veiks divas reizes, bet svētdien rallija rīkotāji iesaka šādu maršrutu:

– svētdienas rītā celties agri un doties uz Vecpili (ātrumposms Energoremonts Rīga), un noskatīties ātrumposmu abas reizes;
– ap pulksten vieniem doties Priekules virzienā uz Lauma Fabrics ātrumposmu;
– ap pusčetriem pabraukt apmēram desmit kilometru un nokļūt Bunkā uz noslēdzošajiem Canon IB Serviss ātrumposmiem;
– tad steigties uz sportistu apbalvošanu Liepājā, Rožu laukumā.


Rallija “Kurzeme 2009” programma:

Sestdiena, 29.augusts
10.00 – 16.00 tirdziņš “No rallija uz skolu!” Rožu laukumā. Burtnīcas, kancelejas preces “Liepājas papīrs” stendā, grāmatas – Zvaigzne ABC grāmatnīcā t/n “Kurzeme”, turpat arī somas, apģērbs un sporta apavi, amatnieku darinājumi no koka, māla, dzintara un sudraba. Būs arī svaigas zivis un pašmāju beķereja! Atpūtai – batuti, piepūšamās atrakcijas, dažādi līdzsvara vingrinājumi lieliem un maziem!
No 8.00 tehnisko pārbaudi izgājušās sporta automašīnas līdz rallija startam tiek novietotas slēgtajā parkā Rožu laukumā.
11.00 – 15.00 ieskanas rallijs Liepājas jauno talantu balsīs. Uz skatuves pie Latvijas 1. Rokkafejnīcas: Edijs Šnipke un jauno ģitāristu koris. Latviešu un pasaules hīti ģitāru saspēlē. Bērnu un jauniešu vokālie ansambļi un grupas.
10.30 garākā autorallija plakāta zīmēšana pie rallija starta estakādes.
Veidosim rekordu kopā!
12:30 Latvijas Gada auto pretendentu parāde.
Iespēja redzēt un novērtēt Latvijas Gada titula pretendentus! Būs automašīnu parāde un prezentācija uz rallija estakādes.
15.30 Rallija atklāšana.
Starts vērienīgam pasākumam, kur paralēli autorallija sacensībām šogad notiks arī rallijsprinta un rallijreida čempionāta posms.
16.00 Liepājas pilsētas ātrumposma starts
– 3 tramplīni un brasls Liepājas pievārtē (orientieri – veikals “K-Rauta”, “Statoil”, CSDD, “Skandi Motors”, “Vega 1”)
20.30 Koncerts pie Latvijas 1. Rokkafejnīcas – sagaidīsim rallija otro dienu kopā!
Siržu iesildīšanai – īsts Liepājas roks grupas “Graffika” brāļu Sudmaļu un solistes Lauras izpildījumā. Kāju izlocīšanai solists Normunds Rutulis liks aizmirsties sen zināmajās un pavisam jaunās melodijās. Pēc koncerta – turpinājums Latvijas 1. rokkafejnīcā kopā ar Tomasa Kleina izcilo ģitārspēli!Svētdiena, 30. augusts
9.00 rallija 2.dienas starts Priekules servisa zonā.
9.00 – 18.00 klasiskie grants ātrumposmi Liepājas rajonā.
18.00 rallija finišs un apbalvošana Rožu laukumā. Vēl nebijis gadījums Kurzemes rallija vēsturē – Apbalvošanas ceremonija tieši uz finiša estakādes!

Skatītāju kartes nopērkamas rallija centrā “Skandi Motors”, Liepājā, tirdzniecības namā “Kurzeme”, “Biļešu servisa” kasēs, kā arī ātrumposmos. Ieeja uz ātrumposmiem bērniem līdz 10 gadu vecumam – bez maksas. Skatītāju kartes cena – 5 lati. Skatītāju karte dod tiesības apmeklēt visus rallija ātrumposmus. Biļete uz Energoremonts Rīga (Vecpils) ātrumposmu atsevišķi – 3 lati. Biļete uz pilsētas ātrumposmu un citiem ātrumposmiem atsevišķi – 2 lati.

Pilsētas ātrumposma karte. Sestdiena, 29. augusts
Ātrumposmu starta laiki*
SS1 Liepāja 1 17.18
SS2 Liepāja 2 17.39
Pirms rallija automašīnām no pulksten 16 startēs “Gada auto” parāde, historical klase, road klase un 4×4 mašīnas.

Pilna izmēra karti varat apskatīt šeit.

Ātrumposmu apraksti:

Liepāja PS 1; 2 – trasi slēdz 15:00
1 – Skandi Motors tramplīns – vienīgais mākslīgais tramplīns šajā ātrumposmā uzreiz pēc starta.
2 – CSDD līkumi – pa ieliņām, kur ikdienā brauc eksāmenu automašīnas, rallisti varēs parādīt savas prasmes drifta disciplīnā.
3 – Argentīna – pēc garas taisnes vieglu pagriezienu sērijā starp niedrēm ieslēpies brasls. Ūdens šaltis lidos augstu!
4 – Tūlīt aiz brasla ass labais pagrieziens, un cauri vārtiem rallisti tuvojas VEGA 1 tramplīnam – ātram un tālu metošam.
5 – ikdienā gulošā policista funkcijas pildošais asfalta uzkalniņš par godu rallijam ir nedaudz pārbūvēts, braucējiem vairāk ir jādomā, kā iegriezties sekojošajā labajā pagriezienā. Psiholoģiski grūta vieta sportistiem – ātrumā virs 100 km/h vārti kļūst ļoti šauri!
6 – LTV7 tramplīns – lēciens ir augsts, tāls, turklāt līkuma pašā vidū – mašīna jāuzgriež vēl pirms palēciena.

Papildsacensību 2. apļa karte. Svētdiena, 30. augusts
Ātrumposmu starta laiki*
SS3 Energoremonts Rīga 1 (Vecpils) 9.38
SS4 Liepājas osta 1 (Podnieki) 10.11
SS5 Energoremonts Rīga 2 (Vecpils) 11.54
SS6 Liepājas osta 2 (Podnieki) 12.27
SS7 Lauma Fabrics 1 (Krogzemji) 14.30
SS8 Canon IB Serviss 1 (Bunka) 16.13
SS9 Lauma Fabrics 2 (Krogzemji) 16.36
SS10 Canon IB Serviss 2 (Bunka) 17.49

*pirmās rallija automašīnas starts

Pilna izmēra karti varat apskatīt šeit.

Energoremonts Rīga (Vecpils) PS 3; 5 – trasi slēdz 07:38
Agri no rīta vēl pirms pirmās rallija un rallijsprinta mašīnas trasē dosies rallijsprinta road klases braucēji, kuru uzdevums ir braukt nevis uz ātrumu, bet uz precizitāti.
1 – starts tiek dots uz tiltiņa, un pēc īsas taisnes seko pirmais pagrieziens krustojumā pa labi uz ātrumposma ceļa.
2 – “ķirsīša” līkums 1,5 km no starta. Ātri tuvojoties šim pagriezienam, liekas, ka ceļš aizies pa labi, taču īstenībā tas pagriežas pa kreisi. Šī ir viena no interesantākajām skatu vietām.
3 – slavenais Stroķacs tramplīns ar vienu no tālākajiem lidojumiem Latvijā un tam sekojošs ass labais pagrieziens.
4 – Kaģenes līkums – pēc gara ieskrējiena seko viltīgs kreisais pagrieziens.
5 – pagriezieni pie Mazstroķiem. Māte daba ir sarūpējusi ērtas tribīnes un interesantus pagriezienus.

Liepājas osta (Podnieki) PS 4; 6 – trasi slēdz 08:10
1 – vairāki interesanti pagriezieni, tajā skaitā arī ar negatīvu profilu.
2 – tramplīns un sekojošs ass labais līkums – tas viss sportistiem jāveic, izbraucot vienīgajā pļavā visā ātrumposma garumā. Ērta skatīšanās vieta, taču šeit jāierodas jau pirms trases slēgšanas vai ar kompasa palīdzību pa meža takām.
3 – 1,8 km pirms finiša ceļa malā uzstumtais valnis pie pagrieziena uz Tīreļu ezeru kalpo kā lieliska tribīne. Vaļņa apakšpusē rallija trase ar dažiem interesantiem līkumiem.
Pēc šī ātrumposma sportisti dodas uz servisu Priekules lidlaukā.

Lauma Fabrics (Krogzemji) PS 7; 9 – trasi slēdz 11:30
1 – netālu no starta tā sauktie Simaškas līkumi – nosaukums par godu lietuviešu rallistam, kurš 2002. gadā uzmeta kūleņos tajā laikā Baltijas valstīs ekskluzīvu “Ford Focus WRC” automašīnu. Viena no skatāmākajām šī ātrumposma vietām, jo daba izveidojusi ērtas tribīnes skatītājiem.
2 – pēc pāris kilometru garas ātru līkumu sērijas seko krustojums – ass labais pagrieziens.
3 – atsevišķi asi pagriezieni, pirms sportisti izbrauc uz platāka ceļa.
4 – kaut arī piekļūt šeit nav vienkārši, vieta ir skatāma – ar lielu piebraucošo ātrumu daži vēzieni ar stūri, līdz jātrāpa uz šaurāka ceļa.
5 – tiltiņš pār Trekņu dzirnavu dīķi ir uzreiz aiz asa labā pagrieziena.
6 – ass kreisais pagrieziens krustojumā – tā kā ceļš ir plats, tad sportisti var brīvi iemest mašīnas dziļās sānslīdēs.
7 – pēdējais ātrumposma pagrieziens (ass atpakaļejošs kreisais uz plata ceļa) seko pēc viltīgu līkumu sērijas pa šauru ceļu.

Canon IB Serviss (Bunka) PS 8; 10 – trasi slēdz 14:45
1 – pēc garas un ātras taisnes sarežģīts uzdevums – jānogriežas uz šaurāku celiņu.
2 – caurteka, kas pēc savas konfigurācijas būtu liekama Latvijas caurteku TOP 3, jo piebraucošais ātrums ir liels, jo bremzēšanās ceļš ved lejup un seko kreisais pagrieziens, jo ārmala ir krietni zemāka par pašu ceļu, jo tad vēl seko labais pagrieziens, un tikai tad ir pati caurteka.
3 – pēc vairākiem interesantiem pagriezieniem pie pamestām fermām seko krustojums – uzbraucot uz galvenā ceļa, trasē ievijas pārdesmit metru asfalta.
4 – Bunkas pagasta centrs – trase iet pāri tiltiņam, seko sērija ar asiem pagriezieniem, mijas asfalts ar granti, līdz sportistiem jāveic neliels apendicīts caur darbnīcu teritoriju – asfalts, betons un atpakaļ uz grants segumu.

Kartes un laiki no liepajniekiem .lv


Pēc pirmā ātrumposma rallija vadībā izvirzījās igaunis Georgs Gross/Kristo Krāgs ar “Ford Focus WRC” automašīnu, bet Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis no viņiem atpalika 1,38 sekundes.

Otrajā ātrumposmā sportistu izkārtojums rezultātu tabulā mainījās – Grosa ekipāža atkrita uz ceturto vietu, savukārt ātrāko laiku pirmās dienas noslēgumā uzrādīja Vasaraudzis. “Skandi Auto Rally Team” braucējs par 4,5 sekundēm apsteidza Lietuvas čempionu Vitautu Švedu un vēl par 0,21 sekundi “Latvijas Mobilā Telefona (LMT) rallija komandas” ekipāžu Andi Neikšānu/Pēteri Dzirkalu.

N4 klasē ātrākais pēc pirmajiem diviem ātrumposmiem ir Šveds, otrais – Andis Neikšāns, bet trešajā vietā atrodas Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Vairākkārtējais Latvijas autorallija čempions N4 klasē Aivis Egle ar stūrmani Mārtiņu Jerumu šobrīd ieņem ceturto vietu, taču ar to viņam pietiktu, lai jau pēc rallija “Kurzeme 2009” nodrošinātu kārtējo čempiontitulu.

Pats Egle pirms rallija izteicās, ka viņam primārais mērķis ir sasniegt finišu, un uzvaras dēļ no ādas ārā līst nav plānots. Lai kļūtu par šā gada čempionu, Eglem pietiek finišēt vismaz sestajā vietā.

Rallija “Kurzeme 2009” pirmos divus ātrumposmus klātienē vērot bija ieradies vērot arī Zatlers. Viņa dēls Kārlis Zatlers ar stūrmani Normundu Vugulu brauc rallijsprinta čempionātā “Road” klases ieskaitē.

Aizvadīti pirmie četri svētdienas ātrumposmi un pēc tiem vēl pārliecinošākā vadībā atrodas “Skandi Auto” rallija komandas pilots Ivars Vasaraudzis.
Ivara Vasaraudža / Pētera Spredža ekipāža sāka ar uzvaru dienas pirmajā ātrumposmā, kad par 6.8 sekundēm apsteidza Vitautu Švedu / Žilvinu Sakalausku. SS4 uzvaru guva cita WRC ekipāža – Georgs Gross / Kristo Krāgs, atstājot Vasaraudzi 1.3 sekundes aizmugurē, bet Ivars atspēlējās ar uzvarām SS5 un SS6, kad vispirms par 11 sekundēm apsteidza Andi Neikšānu / Pēteri Dzirkalu, bet pēc tam finišēja 1 sekundi priekšā Grosam. Abus “A Plus” klases līderus četrus ātrumposmus pirms finiša šķir 36.6 sekundes.

Krietni sīvāka cīņa par uzvaru norisinās “N4” klasē, kur līderis aizvien ir Vitautas Švedas, taču Andis Neikšāns viņam zaudē tikai 2.6 sekundes. Abiem pasaules čempionāta pieredzi guvušajiem braucējiem aizmugurē brauc Jānis Vorobjovs / Guntars Zicāns, kurš Neikšānam zaudē 1.4 sekundes. Vēl pēc 6.7 sekundēm seko Mārtiņš Būčiņš / Renārs Francis, bet 1.2 sekundes aizmugurē Būčiņam atrodas čempionāta līderi Aivis Egle / Mārtiņš Jerums.

Absolūtajā ieskaitē Ivaram Vasaraudzim šobrīd ir 36.6 sekunžu pārsvars gan pār “N4” klases līderi Švedu un savu galveno sāncensi Grosu, bet cīņas norisinās arī citās ieskaišu grupās. “2WD Super” klasē dominē igauņu ekipāžas Martins Kangurs / Kuldars Siks un Prīts Ollino / Silvers Kūts, kuru starpā deviņas sekundes, bet “2WD” ieskaitē līderu godā atrodas Kristens Klements / Timo Kasesalu, kuriem 1.6 sekundes aizmugurē seko mūsējie Zigurds Kalniņš / Ģirts Dombrovskis.

Kurzemes rallija rezultāti pēc SS6

VietaPilotsMašīnaLaiks
1.Ivars VasaraudzisMitsubishi24:45.97
2.Vytautas ŠvedasMitsubishi+36.64
3.Georg GrossFord+36.65
4.Andis NeikšānsMitsubishi+39.31
5.Jānis VorobjovsMitsubishi+40.77
6.Mārtiņš BūčiņšMitsubishi+47.49
7.Aivis EgleMitsubishi+48.71
8.Māris NeikšānsMitsubishi+52.40
9.Kert UusMitsubishi+1:10.05
10.Siim PlangiSubaru+1:10.28

Ir beidzies starptautiskais rallijs “Kurzeme 2009”, kurā uzvaru ceturto reizi pēc kārtas guva Latvijas labākais pilots Ivars Vasaraudzis, kurš šoreiz brauca pārī ar stūrmani Pēteri Spredzi.

rallijs 2009
foto no liepājniekiem.lv

Viņa “Mitsubishi” WRC mašīnai igauņu meistars Georgs Gross ar līdzvērtīgas klases “Ford” spēkratu pretī nevarēja stāties un finišā atpalika par vairāk nekā pus minūti.
Liepājas rallija komandas pilots Mārtiņs Būčiņš (stūrmanis Renārs Francis), kurš šosezon startējot pirmo reizi uzrādīja pārsteidzoši labus rezultātus. Pēdējos ātrumposmos N4 spice sīvi cīnījās, bet pēc finiša izrādījās, ka Mārtiņam, lai kāptu uz goda pedestāla savā klasē līdz Eglem pietrūka 1,4 sekundes… Pirmais bija Vorobjovs, otrais M.Neikšāns.
Priekšpiedziņas braucēju kompānijā savu pārākumu nodemonstrēja igauņi. Labākais no viņiem bija M.Kangurs.
Kaut arī bija sportisti, kas piedzīvoja avārijas, neviena veselība necieta. Diemžēl viens nepatīkamais incidents notika, taču vēl pirms rallija – treniņu laikā. Smagu avāriju piedzīvoja Liepājas rallijsprinta ekipāža Vigo Kipāns/Jānis Zauka, un stūrmanis šobrīd ārstējas Kuldīgas slimnīcā.
Rallijsprinta ieskaitē mūsu komandas “B&K rallijs” pārstāvji U.Briedis/M.Austrums A.Arums/G.Balgalvis absolūtajā vērtējumā ieņēma attiecīgi pirmo un trešo vietu, savukārt pirms šī posma jau čempionu titulu road klasē šogad sev nodrošinājušie M.Vītols/U.Reņģe posmā šoreiz ieguva 2.vietu (pirmie M.Freibergs /E.Trūps).

Skaitliski ļoti mazajā apvidus auto ieskaitē (rallijreidā) uzvarēja R.Zeltiņš/M.Tūters.

Dalies ar šo rakstu, nekautrējies!

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

pieci × viens =

scroll to top