Par viltīgajām iepirkšanās lamatām lielveikalos.

 

 

Iepirkšanās ir process bez kura iztikt nevarēsi.

Domājams, ka Tu jau nojauti, ka iepērkoties lielveikalos pilnīgi nemanot tiek iztērēts vairāk nekā plānots…

Kāpēc ?

Jau no auto stāvvietas priekš Jums ir sagatavots ceļš uz lielveikalu, kas ir pilns ar viltīgiem un mānīgiem murdiem, kas novietoti tā, ka Jūs pavadīsiet vairāk laika nekā plānots, un nopirksiet vairāk nekā jums nepieciešams.

Jūs dodaties uz veikalu pēc piena, un nākat atpakaļ ar dūšīgām saldējuma pakām (tām taču bija atlaide), svaiga maize, bulciņas ( Apdullināts no smaržas!), konservu kārbas (kas zina…un ja noder ),  žurnāli un prese ( Vai cik interesanti, ko dara „Ugunsgrēka” varoņi !) …

Lūk, kā tas notiek:

Sāksim ar ratiņiem. Tā ir nepieciešama lieta, kas tika izgudrota 1938 gadā, lai būtu vieglāk salikt tik daudz nevajadzīga un neizprotama no produktu klāsta  lielveikalā.

Visrentablākajām precēm, piemēram, ziediem vai svaigiem konditorejas izstrādājumiem, lielākajā daļā lielveikalu izvietojums atrodas pie ieejas. Galvenais lai smaržu aromāts Jums par to atgādina, kamēr vēl ratiņi tukši un morālais noskaņojums ir labvēlīgs.

iepirkšanās

Lielveikalu personāls zina, kāpēc jūs atnācāt. Vari būt pārliecināts, ka piena un citu tradicionālo produktu plaukti  tiks izvietoti lielveikala tālākajā stūrī. Lai sasniegtu šos kārotos plauktus, tiek dota iespēja cilpot pa visu veikalu, kur virtuozi tiks izliktas dažnedažādas mārketinga cilpas.

Tu tikai domā, ka pārvietojies pa sevis izvēlēto maršrutu. Patiesībā jūsu ceļš uz svēto piena plauktu plānojuši un iepriekš noteikuši speciāli apmācīti cilvēki.

Iespēja novirzīties no lielveikala nospraustā kursa… ir gandrīz neiespējama.

Lielākā daļa veikala pircēju iet no labās puses uz kreiso. Tas ir saistīts ar mūsu paradumu pie labās puses kustības. Tā paša iemesla dēļ preces pa labi būs lielākā uzmanības centrā…nekā tās, kas atrodas pa kreisi.

Tāpēc preci, kas steigšus jāpārdod noteikti no Tevis būs pa labi. Preces, no kurām vēlas atbrīvoties ātrāk vai iet uz beigām derīguma termiņš būs izvietotas  acu līmenī.

Miltus, sāli, cukuru, kas iepakoti lielos iepakojumos… apakšā. Veselīgu pārtiku… augšpusē. Toties dārgu un slavenu zīmolu spīdīgie iepakojumi būs izvietoti tā, ka Tu tos noteikti ieraudzīsi un kas zin… ieliksi savā pirkumu grozā.

Jā!

Ir arī bērnu acu līmeņa produkti. Šeit tos plauktos liks ar precīzu izvērtējumu, piemēram, saldās kukurūzu nūjiņas un citus saldumus, novietos Jūsu atvasei labi pārredzamā vietā un ticu, ka tie tiks nopirkti, jo Jums taču ir apnikusi bērnu čīkstēšana…

Mammu nopērc, man tas garšo….

Vēl ir iespēja trāpīties uz reklāmas kampaņu. Tas ir tā… Jums piedāvā kaut ko pamēģināt, pasmaržot un ak šausmas… par baltu velti.

Esiet uzmanīgi!

Cilvēka domāšanas veids Tev liek nepalikt parādā. Tu izdosi lielu naudu par Tev nezināmu produktu un tikai mājās Tu sapratīsi, ka vajadzība šo produktu iegādāties nav nekāda.

Nepērc skaļi reklamēto, lai pēc tam neciestu Tava sirdsapziņa un Tavs maciņš

Pat lielveikala izmēram ir nozīme, jo ir novērota likumsakarība, ka pārblīvētā veikalā ar pircējiem ienākumi krītas…cilvēkiem nepatīk drūzma un viņi ilgi neuzkavējas veikalā.

Krāsām arī ir nozīme.

Karstās krāsas nogurdina, bet aukstās iemidzina pircēja modrību un veicina labāku pārdošanu.
Tāpēc nav ko brīnīties, ja veikala iekšpusē ieraugāms zils krāsojums vai dekoratīvie elementi ar zilu nokrāsu.

Bieži veikalos ir dzirdama mūzika. Pētījumi ir pierādījuši, ka pieklusināta mūzika un lēns melodijas izpildījums liek pircējam kustēties lēnāk un tātad …iepirkties vairāk.

Liela „nozvejas” zona ir pie kases.Tu ar savu pirkumu grozu vai ratiem stāvi rindā un bieži vien papildini to saturu ar dažādiem viegliem našķiem, kas bagātīgi izvietoti pie kasēm.

Tagad jautājums… vai lielveikals ir ieinteresēts uz precīzi modulētu rindu?

Nu, protams, kases zona ir papildus ienākumu gūšanas vieta. Vai tad neesi ievērojis, ja nav daudz pircēju daudzas kases ir slēgtas.

Iemesls ir vienkāršs…vajadzīga neliela, bet patstāvīga rinda.

Nu un pēdējais trumpis ir atlaižu kartes…

Tevi piesaista pie konkrēta veikala un muļķīgi būtu domāt, ka tā ir labdarība. Tos santīmus, ko Tu it kā iegūsti uz savu klienta kartes… Tu nomaksā nopērkot sadārdzināto preci.

Ir jau arī vēl citas viltības, kas jau ir sodāmas no pārtikas uzraudzības institūcijām, bet par to citreiz.

Ja nav slinkums… padalies ar savu pieredzi lielveikalā un viltīgajām iepirkšanās lamatām!

 

Dalies ar šo rakstu, nekautrējies!

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

septiņi + četrpatsmit =

scroll to top