Brauksim no Liepājas uz Lībeku.

 

 

Presē parādījās raksts : ‘Ceturtdien, 20.novembrī, no Liepājas uz Lībeku Vācijā sāks kursēt uzņēmuma “AVE Logistics” kravas-pasažieru prāmis Jau ziņots, ka novembrī neizdevās atklāt iepriekš plānoto prāmju līniju no Liepājas uz Travemindi Vācijā.

Nu labi, pat nopriecājos, būs iespēja nokļūt vāczemē apejot Poliju, bet nekādas informācijas, kas paskaidrotu laikus , cenas un citas ‘info’ nav.

Nu vienkārši nav…
Sāku rakt un vienīgais, ko reālāk uzzināju. Jaunizveidotās līnijas īpašnieki noskaņoti optimistiski, un jau janvārī plāno otra prāmja – Ave Luebeck palaišanu maršrutā, Db pastāstīja Ave Line īpašnieces – Ave Trans Group direktors Vladimirs Šeremetjevs.

“Krīzes situāciju izvēlējāmies jauna biznesa uzsākšanai tāpēc, ka krīze ir laiks, kad atklājumi nepieciešami visiem – jauni risinājumi, iespējas. Krīzes situācijā visi pārskata savas attiecības ar potenciālajiem partneriem, tarifu politiku,” skaidroja V. Šeremetjevs.
Jau 2009. gada martā kompānija cer noslogot prāmja līniju pilnībā – sešas reizes nedēļā kursēs prāmis ar 160 kravas automašīnu vietām. Kompānija esot ar lielu pieredzi transporta pakalpojumu un kravu pārvadājumu jomā, savu pārstāvniecību Maskavā, tāpēc cer uz austrumu virziena kravu piesaisti.

Nākotnē plānots kompānijas darbību paplašināt. 2009. gada rudenī plānots sākt liela muitas noliktavu kompleksa būvi Liepājas ostā, iespējams, piesaistot ārvalstu kapitāla – visdrīzāk Krievijas, kompānijas. Jaunizveidotā līnija guvusi atbalstu Eiropas Savienības Marco Polo II programmā, kas finansē jūras transporta pārvadājumus proporcionāli kravu skaitam, ko šis transports atņem autoceļiem, tādā veidā veicinot vides problēmu mazināšanos ES dalībvalstīs. Nu, tātad vairāk informācijas nav, kad būs ziņošu.

Pagaidām, cerībās…. kuģu tēma bildēs.

PAPILDINĀTS, nu ir zināms saraksts, kad, kur ,cikos

PAPILDINĀJUMS

“Ave Line” prāmis “Ave Liepaja”, kas kopš 5. jūnija trīs reizes nedēļā saskaņā ar vasaras grafiku kursē starp mūsu pilsētu un Travemindi Vācijā, kravu un pasažieru pārvadājumu ziņā kļūst aizvien noslogotāks,” teica prāmi apkalpojošā uzņēmuma SIA “Terrabalt” direktors Juris Solovjovs.

180 metru garais prāmis ir viens no modernākajiem Baltijas reģionā, tas vienā reisā uzņem aptuveni 100 smago automašīnu un gandrīz 400 pasažieru. J. Solovjovs pastāstīja, ka galvenokārt tiek pārvadāti zāģmateriāli, dažāda tehnika, kā arī jauktas kravas.

Ļoti aktīvi klienti esot igauņi, kas vairāk vai mazāk cenšas noslogot katru reisu. “Mēs kravas nerēķinām tonnās, bet līnijmetros. Pilna krava ir tad, kad kuģis dodas ceļā ar 1850 līnijmetru lielu noslogojumu, un tagad tas bieži vien tuvojas šai atzīmei,” paskaidroja uzņēmuma “Terrabalt” direktors. Vasarā pieprasījums pēc prāmja pakalpojumiem palielinoties tāpēc, ka Vācijā šajā laikā smagajam autotransportam sestdienās un svētdienās tiek noslēgti ceļi.

Savukārt pasažieri prāmi izmanto, lai dotos biznesa darījumos, atpūtas ceļojumos, bet pēdējā laikā virzienā uz Vāczemi palielinājies tādu cilvēku skaits, kuri atstāj Latviju, lai ārzemēs atrastu darbu. Reiss starp galapieturām ilgst no 20 līdz 22 stundām. J. Solovjovs uzsvēra, ka prāmja personālā galvenokārt nodarbināti liepājnieki. Ņemot vērā, ka viņi strādā maiņās, darbu sev nodrošinājuši aptuveni 30 iedzīvotāju. Nākotnē kompānija “Ave Line” paredz maršrutā izmantot vēl vienu līdzīga tipa prāmi.

pramis tramevinde

VISI PRĀMJU SARAKSTI ŠEIT

Prāmja AVE LIEPAJA kustības grafiks izstrādāts, ņemot vērā klientu vēlmes un ieteikumus.

Ceļojuma laikā piedāvājam iespēju nobaudīt garšīgu maltīti restorānā, atsvaidzinošu dzērienu bārā, organizēt izglītojošu semināru bezmaksas konferenču telpā, baudīt kino, DVD vai dabas skatus no klāja. Mazākajiem ceļotājiem ir iespēja rotaļāties bērnu atpūtas stūrītī.

Ar prāmju līniju AVE LINE ceļā no Latvijas uz Vāciju pavadīsim tikai 22 stundas!

Rezervēt

.
PAPILDINĀJUMS 14.janvāris 2010.g

Kopš pērnā gada nogales maršrutā Liepāja – Traveminde vairs nekursē prāmis “Ave Liepāja”. Taču nupat ir saņemta iepriecinoša ziņa, ka janvāra beigās tā vietā stāsies prāmis “Ave Lübeck”, kas esot lielāks un ietilpīgāks par savu priekšteci.

Tomēr laikposmā, kamēr prāmji no Vāczemes uz Liepāju nekursēja, pasažieru un kravu apkalpes jomā ir notikušas vērā ņemamas izmaiņas. Par to, ka maršrutā Traveminde – Ventspils ar 20. janvāri sāks kursēt “Ro-Pax” tipa kuģis “Urd”, šā gada sākumā paziņojuši kompānijas “Scandlines” vadītāji. Viņi uzsvēruši, ka tādējādi tiekot veidots jauns kravu pārvadājumu tīkls. Jaunizveidotajā līnijā prāmji kursēšot divas reizes nedēļā katrā virzienā: no Ventspils – otrdienās un piektdienās, bet no Travemindes – trešdienās un sestdienās.

Pārmaiņu sakarībā kompānija “Scandlines” uz laiku pārtraukusi prāmju satiksmi no Ventspils uz Rostoku. Firmas kravu pārvadājumu tirdzniecības pārstāvis Ventspilī Oskars Osis presei skaidro, ka šāds lēmums pieņemts tādēļ, ka kravu tirgum esot vērojama tendence pārorientēties Rietumeiropas virzienā un Lībeka tam atrodoties par aptuveni 120 kilometriem tuvāk nekā Rostoka.

Tomēr, par spīti nepārprotamajai konkurencei, “Ave Line” grupa, kuras operators ir transporta un loģistikas kompānija “Ave Logistic”, ir noskaņojusies strādāt. Prāmju līnijas grupas izpilddirektors Rauls Štukas “Kurzemes Vārdam” vakar solīja, ka regulārus reisus varētu atsākt jau janvāra beigās vai vēlākais februāra sākumā.

Tas būšot atkarīgs no kravu daudzuma, jo ar to pārvadājumiem turpinoties problēmas uz Krievijas un Latvijas robežas. Esot paredzams, ka no Liepājas uz Vāciju turpmāk kursēs divi un lielāki prāmji, turklāt reisu biežums būšot nevis trīs reizes nedēļā, kā līdz šim, bet gan piecas. Interese par pakalpojumu esot pietiekami liela un viešot cerības, ka kravu pārvadātājiem pa jūru izdosies iestrādāties un tie spēs arī nopelnīt, lai pietiktu līdzekļu un uzņēmējdarbību varētu turpināt.

Runājot par konkurenci, izpilddirektors atcerējās, ka kompānija “Scandline” kādreiz reisus uz Vāciju organizējusi no Liepājas, bet tikai vēlāk pārcēlusies uz Ventspili. Arī tagad tā esot negaidīti izmainījusi agrāk apgūto maršrutu. Tāda lēkāšana un nenoteiktība liecinot tikai par to, ka tiekot meklēti kaut kādi papildu labumi un partneri, kas var samaksāt vairāk.

PAPILDINU 2011.05.16.

Sākot no maija beigām, starp Ventspili, Liepāju un Travemindi (Travemünde) Vācijā kursēs prāmis “Watling Street”, informēja kuģniecības uzņēmumā “Scandlines”.

Jaunā prāmja iesaistīšanu satiksmē “Scandlines” skaidro ar būtisku kravu pārvadājumu pieaugumu pērn un šī gada pirmajos mēnešos. Kā arī nepieciešamību apmierināt augošo pieprasījumu gan kravu pārvadājumiem, gan ceļošanai.

Sākot ar maija beigām, prāmji “Watling Street” un “Urd” četras reizes nedēļā kursēs maršrutā Traveminde (Travemünde)-Liepāja-Ventspils. Līdzīga tipa kuģis “Scottish Viking” aizvieto līdz šim maršrutā Nīneshamna-Ventspils kursējošo prāmi “Ask”. “Watling Street” spēs nodrošināt par 30% lielāku kravu pārvadājumu apjomu, turklāt ar šo kuģi iespējams pārvadāt divreiz vairāk pasažieru.

“Watling Street” būvēts 2008.gadā Visentini kuģu būvētavā Itālijā. Kuģa garums ir 186 metri, tā ietilpība ir 2,255 iekraušanas metri, un kuģis var uzņemt 195 vieglās automašīnas un 489 pasažierus. Tūristu rīcībā ir 109 dažādas klases kajītes. Uz kuģa “Watling Street” ir restorāns, bārs un veikals.

Kā informē “Scandlines” izpilddirektors Sorens Polsgārds Jensens, “Scandlines” kravu pārvadājumu rādītāji uz un no Baltijas valstīm 2010.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 59,7%, bet pasažieru skaits – par 48,5%. “Mēs prognozējam pieaugumu arī 2011.gadā,” informēja Jensens.

“Scandlines” dibināts 1998.gadā un ir viens no lielākajiem kuģniecības uzņēmumiem Eiropā. “Scandlines” pamatbizness ir personu un preču pārvadājumi teritorijā starp Vāciju, Dāniju un Zviedriju, kā arī maršrutos uz Baltijas valstīm un Somiju. “Scandlines” 2010.gada laikā pārvadāja 12,4 miljonus pasažieru, 2,8 miljonus vieglās automašīnas un 800 000 kravas automašīnu un treileru.

 

PĒDĒJO IFORMĀCIJU MEKLĒ ŠEIT

Kopīgot šo ziņu

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ir viens viedoklis

  1. Juris says:

    no svētdienas, 19.oktobra, testa režīmā tiks uzsākta prāmju satiksme maršrutā Liepāja – Nīneshamna.

    Prāmju satiksmi nodrošinās pašreizējais maršruta Liepāja –Traveminde operators “Stena Line”. Plānots, ka reisus izpildīs tie paši prāmji, kas starp Liepāju un Vāciju kursē šobrīd – “Ask” un “Urd”, taču pa ceļam tie piestās Zviedrijā. Šādu eksperimentālu maršrutu skandināvu operators paredzējis līdz gada beigām, un, par tā tālāko likteni būs atkarīgs no kravu un pasažieru apjomiem starp Liepāju, Travemindi un Nīneshamnu

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

viens + seši =

Atgriezties uz augšu