Mūžīgi jaunais ‘Chrysler Grand Voyager’.

Jau kopš “Chrysler Grand Voyager” pirmsākumiem ASV pagājušā gadsimta 80. gados šis modelis bijis pieprasīta prece.
Panākumus lielā mēra nodrošina augstākā līmeņa komforts un drošība.
Ne velti “Chrysler” korporācija abās ražotnēs ieņem vienu no vadošajām lomām visā nozarē.

Jaunajā modelī to labi raksturo “Stow ’n Go”™ sistēma (otrās un trešās rindas sēdekļu ielocīšana grīdā), ādas sēdekļi, papildu ērtības aizmugurē esošajiem pasažieriem un “parking”˘ sensoru sistēma šķēršļu uztveršanai.
Drošībai neatsverams ieguvums ir trīsslāņu aizkartipa drošības spilveni, kā arī to klātbūtne durvju statņos.
Turklāt daudzpakāpju drošības spilveni ir ne tikai vadītājam, bet arī blakussēdētājam. Galveno balvu – “Interior Of The Year” (Gada labākais salons) – šis modelis ieguva “Ward’s” auto salonu šovā.

Auto spēja apsteigt izsmalcinātus konkurentus no “Mazda CX-9” un VW “Touareg”.
Lieliska ir izklaides sistēma, kas papildināta ar navigāciju, 20 Gb cieto disku un diviem DVD ekrāniem, kas nostiprināti pie griestiem.
Lieli amerikāņu automobiļi iekšpusē dažkārt mēdz būt smieklīgi mazi, taču ne jau Grand Voyager.
Ja sadomātu šādu minivenu nozagt un izkomplektēt, visvieglāk būtu notirgot durvis, jo studenti no Zelta zivtiņas reklāmas varētu tajās glabāt visu savu iedzīvi.
Nākamā rindā būtu kaste starp priekšējiem sēdekļiem, kuras nodalījumu kopsumma pārspēj Suzuki Swift bagāžnieku.

Priekšējais panelis ir augsts un vertikāls kā Lielais kanjons, kura pašā apakšā iekrituši XXL izmēra glāžu turētāji. Plastmasa ir vienkārša, pat lēta, taču labāka nekā vecajā Voyager, kur dažas paneļa detaļas rādījās esam ražotas no pārstrādātām Makdonalda krūzītēm.
Var redzēt, ka Chrysler patlaban ir trūcīgi ar naudu un nākas meklēt lētākus piegādātājus.
Gaišo, spīdīgo koka imitāciju Grand Voyager interjerā laikam izgatavojuši lietuviešu vai poļu mēbeļnieki.

Taču dzeltenīgais akcents uzmundrina pelēko interjeru, stūre ir ērta, dārgākajiem modeļiem regulējas pat pedāļu attālums (!), un pilnīgi visiem Grand Voyager ir omulīgi priekšējie sēdekļi. Īsts Big Momma”s House — un piedevām ar riteņiem. Pirms iedarbināt dzinēju, nākas iepazīties ar neskaitāmām pogām uz atslēgas.

Grand Voyager Limited ar pulti var atvērt gan bīdāmās sāndurvis, gan bagāžnieka vāku. To pašu var veikt, nospiežot kādu no daudzajiem taustiņiem, ar kuriem piepogāts viss salons.
Otrās rindas sēdekļi ir tikai nedaudz mazāki par priekšējiem, un tos var pilnībā ielocīt grīdā, tikai pirms tam priekšējie krēsli jāiestumj panelī. Ar Stow”n”go principu Chrysler pārpēj citus lielus minivenus, kuros sēdekļi pārsvarā salokās uz grīdas, nevis tajā iekšā.

Par to jāmaksā ar augstu grīdu un sēdēšanu tieši uz tās Grand Voyager trešajā rindā. Šie sēdekļi varētu nopelnīt amerikāņiem vēl vienu zelta medaļu sinhronajā peldēšanā. Kāds brīnišķīgais prāts saskrūvējis tajos elektromotorus, un tagad trīs beņķīši pa daļām vai reizē prot iegrimt tādā kā orķestra bedrē bagāžniekā, reizē no tās atkal iznirt un apmest kūleni par 180 grādiem tā, ka iznāk sēdeklis piknikam.
Pēc šī 441 eiro vērtā priekšnesuma otrās rindas sēdekļu numurs Swivel”n”Go — apgriezties ap savu asi un paķert līdzi saliekamo galdiņu (476 eiro) — pelna tikai bronzu.

Kad medaļas sadalītas, mūsu priekšā ir kravas mašīna ar 3,3 kubikmetru kravas telpu. Vairāk vietas ir tikai mikroautobusā.
Jaunajam “Grand Voyager” ir ne tikai augsts komforta un drošības līmenis, bet arī teicamas tehniskās īpašības.
Lai kurp dotos, zem motora pārsega esošais dzinējs spēs nodrošināt pietiekamu jaudu ērtam un drošam braucienam.

Abiem dzinējiem ir labs griezes moments pie zemiem apgriezieniem. Tas pārvietošanos pilsētā padara vieglāku, bet ceļojumu – mierīgāku. Jaunajam “Grand Voyager” ir uzstādīts 2,8 l CRD dzinējs ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Jaunā dzinēja/pārnesumkārbas kombinācija nodrošina jaudu, labāko griezes momentu šajā automašīnu klasē un lielu veiktspēju. Tas notiek, sasniedzot ievērojamāku degvielas ekonomiju nekā konkurējošiem modeļiem ar mazākiem dzinējiem.

Jaunais 2,8 l CRD dzinējs piedāvā iespaidīgu jaudu – 120 kW (163 ZS)/3800 apgriezienu minūtē un griezes momentu 360 Nm, ja rotācijas frekvence ir 1800 apgriezienu minūtē.
Par spīti mehāniskai aizdusai, Chrysler Grand Voyager ir apbrīnojami ērts auto. Vajag tikai samierināties, ka žurnālā Country Living par to ir daudz vairāk ko rakstīt nekā Motortrend.

Ārpus pilsētas ar Grand Voyager jūs nevis braucat, bet dzīvojat uz šosejas. Ar podziņām te darbojas gandrīz it viss, līdz pat aizmugurējiem vēdlodziņiem, un katrs no trim ekrāniem rāda citu filmu.

Tiesa, tas maksā 861 eiro par MyGiG multimediju iekārtu un vēl 1854 eiro par papildus ekrāniem un četrām bezvadu austiņām, kas mētājas visos kaktos kā ierakstu studijā. Taču tas ir daudz jēdzīgāk par absurdiem 971 eiro, ko Chrysler grib par mazu jumta lūku. Turklāt vismaz viens ekrāns noteikti ir vajadzīgs atpakaļskata kamerai, citādi var nākties nemitīgi labot kaimiņa žogu, pirkt sētniecei jaunu suni un izlikties par Džekiju Čanu, jo tikai viņa filmās automašīnas regulāri atmuguriski pārkrīt pār daudzstāvu stāvvietas malu.

Un, tā kā vairumā gadījumu neesam ne sacīkšu braucēji, ne kaskadieri, izrādās tīri noderīgi, ka Grand Voyager vidēji patērē ap 9 l degvielas uz 100 km un visur dodas ar pilnīgi nestilīgām, toties bedru drošām un atsperīgām 65 profila riepām, kā arī krietni labākiem rezultātiem crash testos nekā priekšgājējam.
LX Grand Voyager LX 2.8L CRD 6-Automātiskā : 34 931 eiro

Bildes skaties lapā

UH! Re, kur podziņas sociālai aktivitātei:

Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *