Liepājas tramvajs svin gadadienu.

 

 

Liepājas tramvajs… tā ir vēsture un tagadne!

Jā… veselus simtu četrpadsmit gadu pa Liepājas ielām brauc tramvajs. Vēsturiski un ģeogrāfiski izveidojies, ka tramvajs ir galvenais liepājnieku satiksmes veids.

Pirms 114 gadiem, 14.septembrī, tas ir 28.septembrī pēc mūsdienu kalendāra, pašā rīta agrumā Liepājā sāka kursēt pirmais tramvajs Baltijā.

Kādu gan mēs viņu atceramies ?

Kādi ir bijuši maršruti, kas ir nepamatoti aizmirsti un iznīcībā aizgājuši. Jaunā paaudze diezin vai zinās, ka bija veseli četri tramvaja maršruti iespējams, ka arī vairāki.

Skatāmies shēmu, kur visi maršruti ir atzīmēti ar gadu skaitļiem:

Iespējams palielināt…klikšķini.

liepaja_all_lines

Elektriskais tramvajs Liepājā sāka kursēt 1899.gada 26.septembrī, un tā ir vecākā tramvaja līnija Baltijā.

Pirms tam Daudzās Krievijas pilsētās pasažierus apkalpoja zirgu tramvajs.Un ieviešot elektrisko Tramvaju Liepājā…liepājnieki bija daudz progresīvāki par Krievijas reālijām transporta elektrifikācijas jomā.

Maršruta līnijas kopgarums ir 6,9 kilometri. Tas savieno Liepājas centrālajā daļā esošo Jaunliepāju ar Dienvidrietumu mikrorajonu.

atklasana 3- 590

Visa maršruta izbraukšana vienā virzienā aizņem vidēji 24 minūtes. Kopā Liepājas tramvaja maršrutā ir 28 pieturas – pa 14 katrā virzienā.

Liepājas tramvajs ir pats ātrākais Latvijā – tā vidējais ātrums ir 17,25 kilometri stundā.

Patīkami, ka Liepājas pilsētas Dome  lēmusi par būvniecību tramvaja līnijas pagarināšanai no Dienvidrietumu mikrorajona līdz mikrorajonam Ezerkrasts-2, ko  uzbūvēja piesaistot vairāk nekā 10 miljonus latu Eiropas struktūrfondu līdzekļu.

Novēlējums, ripot raiti, nedūmot, un mazāk kreņķu kolektīvam !

Vēsture ar tramvaju… Liepājas tramvajs:

foto no Aare Olandera kolekcijas (ar rakstisku atļauju publicēt).

 

Dalies ar šo rakstu, nekautrējies!

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

7 Atbildes uz “Liepājas tramvajs svin gadadienu.”

  1. ha ha says:

    Un biļete tramvaja maksāja 3.kapeikas , bet autobusā 5.kapeikas LŪK TĀ !
    baltmaize 22kapeikas
    cigaretes ‘prima’14 kapeikas
    kino biļete 25 kapeikas
    vidējā alga 200- 300 rubuļu

  2. Juris says:

    Liepājā Zirgu tramvajs nekad nav bijis! To vajadzētu zināt. Tāpat kā to, ka pa Karaostu un Karaostas tiltu tramvajs nav braucis. Tikai LĪDZ tiltam no Jaunliepājas puses. Nevajag tupi pārkopēt neprecīzus datus!

  3. laimisk says:

    Juri tu nu gan esi tupi nemākulis lasīt, Skaidri rakstīts : aiz nesen atjaunotā izgriežamā tilta, par to, ka braukts pāri šim tiltam nekas nav minēts.
    Bija divi loki , kur tramvaji apgriezās viens pirms tilta , otrs pēc tilta.
    Par zirgiem Tev taisnība.

  4. Švabra says:

    Nav nekad tramvajs braucis pa Karaostu un AIZ tilta! Nu taču lasiet un pētiet Liepājas vēsturi!

  5. laimisk says:

    Tiešām nezinu, bet mans sencis teica , ka esot bijis… 60-70 gadi. Nestrīdēšos, jo lasījis par to neesmu.
    Varbūt vēl kāds zina par tramvaja esamību karostā?

  6. Švabra says:

    laimisk.
    Lūk internetā pieejamā oficiālā karte ar vis’m bijušaj’m līnijām un to darbības gadiem: http://www.liepajastramvajs.lv/lat_istorija_gde_hodili_tramvai.html

  7. laimisk says:

    Slotai taisnība…. būs vien šis tas jāpielabo. lai arī citi nemaldītos vēstures apcirkņos izmantošu slotas linku uz shēmu.

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

13 − 4 =

scroll to top