Kafija, mīti un pēdējie aktuālākie pētījumi kafijas lietošanā

 

 

Jā, lietoju un man kafija garšo…tāpēc jau arī tapa šāds raksts par kafiju.

Viena kolēģe sāka  lasīt īso pamācību kursu par kafijas lietošanas kaitīgumu un sāka aktīvi aģitēt pārējos kolēģus.

Nedzeriet, nemalkojiet …viņa ir kaitīga!

Lai būtu objektīva ņēmu ļoti gudru cilvēku izdarītos secinājumus, kas ir pamatoti uz klīniskiem pētījumiem.

Izdarītie secinājumi tiks balstīti uz Dr. Rob van Dam,( profesors , Harvarda) un asociētais profesors Yong Loo Lin ( Singapūras Universitāte)

Kafijas dzēriens ir pārsteidzošs pēc garšas…nenoliedzami, bet  vai jūs zināt par to, kāda ietekme tam ir uz  Jūsu veselību?
Daudzi zinātnieki apgalvo, ka kafijai ir milzīga ietekme uz mūsu veselību… gan pozitīva, gan negatīva.

Tātad… īsi par mītiem un reālo patiesību no pēdējiem pētījumiem par kafijas ietekmi uz cilvēka organismu.

Kafija

*Var izraisīt pastiprinātu asins spiedienu.

PATIESĪBA.

Kofeīns rada spiediena pieaugumu. Lai arī tiešu saikni starp ilgstošu kafijas izmantošanu,  un hipertensiju, zinātnieki nav pierādījuši, tomēr ārsti iesaka …ja ir nosliece uz paaugstinātu asinsspiedienu – dzert kafiju kurā nav kofeīna.

*Var paaugstināt holesterīna līmeni.

PATIESĪBA.

Kafija satur vielu, ko sauc kafestol, kas ir atbildīga par  paaugstinātu holesterīna līmeni. Šķīstošā kafija satur minimālu devu kafestola.  Cita veida kafijas, ieskaitot kafiju, ko sagatavo turku gaumē, grieķu un skandināvu gaumē satur ļoti augstu procentu kafestola.

Tādēļ šī kafija paaugstina holesterīna līmeni, un var izraisīt sirdslēkmi. Tas pats attiecas uz mums tik ierasto kafijas (dabīgā no paciņas vai samaltas pupiņas) apliešanu ar karstu ūdeni.

Lai cik tas neliktos dīvaini… šķīstošā kafija šajā aspektā nav kaitīga.

*Palīdz pārvarēt depresiju.

PATIESĪBA.

Pētījumi ir pierādījuši, ka regulārs kafijas patēriņš samazina depresiju sievietēm.

*Var izraisīt spontāno abortu.

PATIESĪBA.

Regulāra kafijas lietošana grūtniecības laikā var izraisīt spontāno abortu. Kofeīns viegli šķērso placentu, un tas ir ļoti kaitīgs auglim. Grūtniecības laikā, ārsti iesaka sievietēm dzert ne vairāk kā vienu tasi kafijas dienā.

*Satur daudz kaloriju.

NEPILNA PATIESĪBA. 

Kafijai gandrīz nav kaloriju. Ir viens noteikums… Jūs dzerat  melnu kafiju bez piedevām. Ja ar pienu, krējumu, cukuru vai citām piedevām, tad kafija  var saturēt līdz pat 510 kalorijām, kas ir apmēram 1 / 4 no normas veseliem pieaugušiem cilvēkiem dienā.

Ieteikums …lieto saldinātājus bez cukura.(Canderel, dabīga cukura garša un nulle kaloriju)

*Var izraisīt diabētu.

NAV PATIESĪBA.

Cilvēki, kas regulāri dzer kafiju, ievērojami samazina risku saslimt ar otrā tipa diabētu. Šajā gadījumā nav svarīgi, kāda veida kafijas dzērienu lietojat, ar vai bez kofeīna.

Zinātnieki uzskata, ka tas ir tāpēc, ka kafija satur “chlorogenic” skābi  vai “trigonnelin”, kuras tad arī Jūs sargā no diabēta.

*Var izraisīt Parkinsona slimību.

NAV PATIESĪBA.

Pētījumi ir parādījuši, ka vīrieši, kuri lieto kafiju, ievērojami samazina risku saslimt ar šo slimību. Kofeīns novērš  nervu šūnu galu atmiršanu, kas ražo vielu dopamīnu.
Attiecībā uz mums – sievietēm … pozitīvā ietekme tika novērota tikai tām, kas nelietoja hormonu preparātus.

*Kaitē aknām.

NAV PATIESĪBA.

Jaunākie pētījumi ir apstiprinājuši, ka kafija samazina risku saslimt ar aknu cirozi un aknu vēzi, lai gan precīzs skaidrojumu par šo faktu, zinātnieki joprojām nespēj sniegt.

Vismaz es neizpratu ārstniecisko terminu būtību desmitu lapaspušu garumā. Toties ir fakts… klīniskos pētījumos   ir apstiprināts, ka  kafija samazina risku saslimt ar aknu cirozi un aknu vēzi.

Vēl izlobīju papildus informāciju, ka kafija nevar izraisīt vēzi citos orgānos.

*Novērš podagru.

PATIESĪBA.

Jaunākie pētījumi ir apstiprinājuši, ka lietojot kafiju ar vai bez kofeīna… kafija samazina saslimt ar podagru, un turklāt pazemina urīnskābes līmeņi organismā.

Nu, vai nomierināju Tevi, bet varbūt gribi vairāk zināt par kafijas lietošanas niansītēm …
Palasi arī šos prātojumus :

Ko par Tevi vēsta rīta kafijas tase (paradumu izvērtēšana))

Secinājums…lietot var, bet ar mēru…(par to cik daudz var dzert kafiju)

kafija

 

Dalies ar šo rakstu, nekautrējies!

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

17 + septiņpatsmit =

scroll to top