Degvielas cenu paradoks.

 

 

Domājams, ka saprotat degvielas cenu pieauguma  īsteno iemeslu. Ja nē, tad mēģināsim kopīgiem spēkiem to noskaidrot.

Tātad …pirmais jautājums,  KĀPĒC ?

Īstais iemesls nav Irāņu un citu austrumnieku karot gribēšana un kristiešu noliegšana. Tas ir tikai papildus faktors, kas atbrīvo „rokas” degvielas tirgoņiem un patiesā labuma guvējiem uzskrūvēt cenas pēc saviem  ieskatiem.

Otrais jautājums … Kas ir galvenais iemesls ?

Sāksim ar globālu degvielas tirgus apskatu. Naftas trūkst, jo  pieprasījums Indijā un Ķīnā aug.

Cilvēki sāk dzīvot labāk un no velosipēdiem pārsēžas uz automobiļiem. Tiek  prognozēts, ka Āzijā tuvāko desmit gadu laikā automobiļu  skaits var pieaugt pat par vairākiem desmitiem miljonu!

Precīzāk…tas nozīmē, ka ne jau trūkst naftas, bet gan tās ieguve nespēj konkurēt ar pieprasījumu un cenas aug.

Nesenie paziņojumi par eiro stabilizācijas fondu ( naudas drukāšana),  ir pilnīgi loģisks rezultāts, ka viss sāk palikt dārgāks.

 Eiro vērtība vienkārši krīt, tāpēc degviela ar katru dienu kļūs dārgāka.

Tā kā lats ir „sajūgts” ar eiro, tad Eiropas Savienības (ES) valūtas problēmas pa tiešo sajūtam savos maciņos.

Latvijai tas draud ar vēl lielākām nepatikšanām.  Lielas benzīna cenas iespējams neļaus Latvijai iestāties eirozonā, jo augs inflācija.

Degvielas cena ievērojami sadārdzinās preču un pakalpojumu cenas, tas savukārt veicina inflāciju  un tātad  pazemina pirktspēju.

 

Trešais jautājums… Ko tad darīt ?

Nebūšu oriģināls un atgādināšu, ka lielās degvielas cenas ir labs iemesls, lai padomātu par lietu kārtību.

Vai esi padomājis kādus autiņus var redzēt uz ielām Rietumeiropā ?

Lielais vairums ir mazā un kompaktklase. Latvijā ir pretēji…  „nobraukta”  vidējā, lielā un apvidnieki…. Tāda, kā „krāniņu” mērīšanās apsēstība.

Rietumeiropā riteņu pilsētas ielās ir vismaz desmitiem reižu vairāk, nekā pie mums….

Ja vēl pieliekam klāt mūsu valdības negausīgo vēlmi noplēst deviņas ādas no saviem pilsoņiem… tad nu ir kā ir.

Piemēram, A-95 Lietuvā 1,01 Ls/litrā, bet tajā cenā ir ierēķināta transporta nodeva, kuru Latvijā ir jāmaksā atsevišķi. Reālā degvielas cena Latvijā ir par 7-8 santīmiem lielāka, nekā Lietuvā.

Secinājums ir viens, brauksim mazāk,vairāk pastaigu un mazāku auto.

Vēl varu papildināt, ka Latvijā pēc kvalitātes ir sliktākais benzīns un neesmu sajūsmā par biodegvielu, kas nu nemaz nesamazina cenas.

Dalies ar šo rakstu, nekautrējies!

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

astoņpatsmit − četrpatsmit =

scroll to top