Degvielas cenas kāps.

 

 

Precīzas degvielas cenas, kādas tās būs pēc nodokļu likmes celšanas, nav iespējams prognozēt. Degvielas cenu lielā mērā nosaka ne vien likumdošana un birokrātisko normu izpilde, bet arī norises pasaulē – gan ekonomiskā, gan politiskā stabilitāte un naftas cenu dinamika.

No nākamā gada 1.janvāra tiks paaugstināts PVN, kas degvielas cenu varētu palielināt par aptuveni 1,8 santīmiem litrā. Tas nozīmē, ka, ja šodien litrs 95E markas degvielas maksā 0,576 latus par litru un ja mēs pieņemam, ka līdz 1.janvārim attiecīgās markas degvielas cena nemainās, no nākamā gada 1.janvāra litrs 95E degvielas maksās aptuveni 0,594 latus.

Savukārt akcīzes nodokļa kāpums, ar kuru saskarsimies no nākamā gada 1.februāra, sadārdzinās degvielu vēl aptuveni par 4,1 santīmu litrā. Tomēr jāatceras, ka pie šī pieauguma jārēķina klāt vēl arī paaugstinātais PVN un tas nozīmē, ka kopumā, paaugstinot akcīzes nodokli, degvielas litra cena pieaugs jau par apmēram pieciem santīmiem litrā.
Ja pieņemam, ka no šodienas degvielas cena nemainās, tad litrs 95E markas degvielas no 2009.gada 1.februāra varētu maksāt aptuveni 0,644 latus par litru.

Tā kā akcīzes nodoklis tiek palielināts no 1.februāra, bet PVN – no 1.janvāra, būs divi soļi degvielas cenu kāpumam. Pirmais būs vērojams 1.janvārī, un tas ir saistīts ar PVN palielināšanu līdz 21%. Absolūtos skaitļos tas ietekmēs degvielas cenu par aptuveni santīmu litrā.

Otrais pieaugums no 1.februāra jau ir saistīts ar akcīzes nodokļa likmes izmaiņām, un benzīnam pieaugums būs par 5,7 santīmiem litrā, bet dīzeļdegvielai – par 5,5 santīmiem litrā.
Nu neļauj atvilkt elpu, ja ne arābu šeihi ar savu OPEC, tad Latvju Valdība šo lietu noregulēs, ko ievēlējām to arī dabūjām.

PAPILDINĀJUMS

Sāk jau atkal piegriezt skrūves- sākas vasara un cenas aug ….

SALĪDZINĀJUMAM Eiropas cenas eiro…

A barrel of crude oil is traded at $59.90 (USD), or 43.94 euro, at 13:18, May 19, 2009 CET.
€ per liter Euro-super 95


Average amount in euro per one liter of Euro-super 95. Incl.taxes & duties. In brackets: price excl. taxes & duties.
Effective: MAY 19, 2009

Romania0.90 (0.44)
Cyprus0.91 (0.46)
Poland0.91 (0.39)
Estonia0.92 (0.41)
Bulgaria0.93 (0.41)
Hungary0.93 (0.42)
Latvia0.97 (0.41)
Greece0.99 (0.45)
Czech Rep.0.95 (0.40)
Spain1.03 (0.46)
Lithuania1.04 (0.42)
Austria1.05 (0.37)
Slovenia1.06 (0.41)
United Kingdom1.07 (0.35)
Luxembourg1.08 (0.46)
Slovakia1.12 (0.41)
Ireland1.12 (0.40)
Malta1.13 (0.56)
Sweden1.14 (0.40)
France1.25 (0.42)
Portugal1.25 (0.45)
Belgium1.27 (0.44)
Italy1.28 (0.48)
Germany1.30 (0.42)
Finland1.31 (0.45)
Denmark1.33 (0.49)
Netherlands1.41 (0.53)
€ per liter Diesel


Average amount in euro per one liter of Diesel. Incl.taxes & duties.
In brackets: price excl. taxes & duties.
Effective: MAY 19, 2009

Poland0.78 (0.37)
Cyprus0.82 (0.43)
Romania0.83 (0.43)
Estonia0.84 (0.35)
Bulgaria0.84 (0.37)
Hungary0.85 (0.40)
Luxembourg0.86 (0.42)
Lithuania0.86 (0.37)
Latvia0.88 (0.37)
Spain0.89 (0.43)
Czech Rep.0.94 (0.40)
Greece0.95 (0.46)
Austria0.96 (0.39)
Belgium0.96 (0.42)
Portugal0.97 (0.42)
Malta0.97 (0.46)
Slovenia0.99 (0.36)
Ireland0.99 (0.42)
Finland0.99 (0.45)
Netherlands1.00 (0.40)
France1.00 (0.38)
Sweden1.02 (0.40)
Denmark1.06 (0.44)
Germany1.06 (0.40)
Italy1.07 (0.44)
Slovakia1.08 (0.40)
United Kingdom1.11 (0.37)

statoil

 

PUSGADA CENU APKOPOJUMS RĀDA, KA CENAS IR CĒLUŠĀS PAR 20 SANTĪMIEM PUSGADA LAIKĀ.

Gada sākumā 95.markas benzīna cena svārstījās no 52,7 līdz 53,8 santīmiem par litru. Šodien šīs pašas markas benzīns maksā jau 72,7-73,9 santīmus litrā.

98.markas benzīns pirms pusgada maksāja robežās no 55,7 līdz 56,8 santīmiem, bet šodien par litru 98.markas benzīnu jāmaksā 72,7-76,9 santīmi.

Dīzeļdegvielas cena nav cēlusies tik strauji, jo gada sākumā par litru dīzeļdegvielas vajadzēja maksāt 57,7-58,9 santīmus, bet šodien – 65,7-66,9 santīmus.

PAPILDINU…

KĀRTĒJĀ VALDĪBAS PĒRLE

Pagājušajā ceturtdienā pieņemtais valdības lēmums, kas paredz no oktobra dīzeļdegvielā un 95.markas degvielā piejaukt biodegvielu 5% apjomā, iespējams, var kaitēt autovadītājiem. Vairāki auto dīleri atzīst, ka ražotājs ir noteicis stingras prasības, kāda veida degvielu katrā automobilī drīkst izmantot un, ja nepiemērota degviela rada spēkratam kādas tehniskas problēmas, tad nedz ražotājs, nedz dīleris nevar uzņemties garantijās uzņemtās saistības.


Tomēr izskan pretēji viedokļi, kur norādīts, ka 5% piejaukums spēkratiem bojājumus neradīs.
Arī “”Baltic Motors” vadītājs un Latvijas auto tirgotāju asociācijas padomes loceklis Andris Kulbergs uzsver, ka Eiropas direktīvas pieļauj 5% biodegvielas īpatsvaru degvielā, un nekādus bojājumus tas automobiļiem nevar nodarīt. Šo viedokli esot apstiprinājuši arī ražotāji – “Ford” un “Mazda”.

Vairums dīleri atzīst, ka biodegvielas izmantošana nav paredzēta Latvijā pārdotajos spēkratos un to paredz arī ražotāja noteiktie standarti. To, vai degvielas satura izmaiņas var atstāt nelabvēlīgu iespaidu uz auto, dīleri komentē dažādi. Tiek gan norādīts, ka dažāda degvielas satura ietekme uz auto arī var būt dažāda.

„Skandi Motors” pēcpārdošanas daļas vadītājs Aldis Lediņš norāda, ka pētījumi par biodegvielas izmantošanas ietekmi uz spēkratiem nav veikti.

Taču viņš apliecināja, ka „Hyundai” ražotājs ir paredzējis konkrētas degvielas markas izmantošanu, un „Skandi Motors” darbosies ražotāja noteiktajos standartos. Līdz ar to, ja auto rodas tehniskas problēmas nepiemērotas degvielas dēļ, tad dīleris neuzņemas pienākumu atlīdzināt nodarīto.

Līdzīgi norāda arī „Mitsubishi” izplatītāju Latvijā „Aura Auto” valdes priekšsēdētājs Gundars Margēvičs. Viņš skaidro, ka katram auto ir savu tehnisko standartu robežas, kas nosaka kādu degvielu drīkst izmantot – gadījumā, ja robežas ir pārkāptas, tad auto var būt tehniskas problēmas, tomēr katrs gadījums ir individuāls.

Savukārt „Adam Auto” pēcpārdošanas vadītājs Dzintars Sīka uzsver, ka Latvijā, atšķirībā, piemēram, no Vācijas, nemaz nav auto, kas būtu piemēroti piemaisītas biodegvielas izmantošanai. Tur darbojas darbnīcas, kur auto var piemērot biodegvielas izmantošanai. Taču Latvijā tādu nav, un arī dīleris šādus darbus neveic. Arī auto tehniskajos parametros „nav ne vārda” par to, ka var izmantot biodegvielas piemaisījumu.

Sīka atzīst, ka Latvijā ir bijuši gadījumi, kad piejaucēta biodegviela, sadedzinot virzuļu grupu, nodarījusi postu spēkratiem. Tādos gadījumos ir veikta degvielas prove un, šajā gadījumā, dīleris pierādījis, ka bojājumi ir radušies, izmantojot nepiemērotu degvielu. Līdz ar to dīleris neveica dokumentos paredzētos pienākumus. Viņš gan piebilda, ka nevarot apliecināt, vai šajos gadījumos biodegvielas piejaukums bijis tikai 5% apjomā.

Valdības apstiprinātās izmaiņas paredz, ka Latvijā bezsvina 95.markas benzīnu atļauts realizēt tikai ar pievienotu bioetanolu 4,5 – 5% no kopējā benzīna tilpuma un dīzeļdegvielu tikai ar pievienotu biodīzeļdegvielu 4,5 – 5 % apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma.

PAPILDINĀTS21.janvārī 2010.g.
Atkal ceļas cenas, un var saprast nepamatoti, sakties video :

PAPILDINU 12.12.2010

Visdārgākā degviela Latvijā bija 2008.gada 23.jūlijā, kad “Latvija Statoil” DUS 95.markas benzīns maksāja 79,9 santīmus par vienu litru jeb par vienu santīmu mazāk nekā šodien, savukārt 98.markas benzīns – 82,9 santīmus par vienu litru.

Šodien šīs markas benzīns maksā 83,9 santīmus par litru.

Dīzeļdegvielas cena šodien sasniedza 80,9 santīmus par vienu litru, kas ir par aptuveni deviņiem santīmiem mazāk nekā 2008.gada jūlijā. Toreiz viens litrs dīzeļdegvielas “Latvija Statoil” degvielas uzpildes stacijās maksāja 89,4 santīmus.

Benzīna cenu salīdzinājums

2009 janvāris2009 jūnijs2010 decembris
95.marka (santīmos)52,7-53,872,7-73,980,9
98.marka (santīmos)55,7-56,872,7-76,982,9
DD (santīmos)57,7-58,965,7-66,980,9
 
 
 
 
 
 
UN ŠEIT LATVIJAS – “Lētākā” benzīna cenas uzpildes stacijās… reālā laikā uz to dienu, kad apskatīsi cenu , spied uz iemīļoto brendu.logo_statoil logo_neste logo_lukoil logo_dinaz logo_trest.

 
 
 

 

 

Kopīgot šo ziņu

PinIt
Nospied "CTRL" un "D" reizē! Kāpēc? Tāpēc, lai vēlāk varētu atgriezties pie raksta!

Ir viedokļi:

  1. Sapnix says:

    Tas ir populistiski teikt, ko ievēlējām, to dabūjām. Akcīze būtu jāpaaugstina neatkarīgi no tā, kas būtu valdībā.

  2. laimisk says:

    Ekonomiskās krīzes periodos, iet uz cenu, nodokļu paaugstināšanu visā un visapkārt, kur vien var ir Valdības kļūda. Aparāta (valdības)kase īslaicīgi pildīsies, bet Tauta slīgs arvien lielākā nabadzībā.Pēc noteikta perioda paiešanas arī šie ienākumi valdībai nebūs,pirktspējas tautai kritīs,bankroti, bezdarbs, un liela daļa imigrēs prom no neprāta pārņemtās valdības.

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

četri × trīs =

Atgriezties uz augšu